Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-31, 19:53
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Så länge det inte är Coronarelaterat typ "Nu är vaccinet här! ...april april!"

Kanske den fria pressen vågar..

" Sveriges statsminister död i Corona!" Hostande och febersjuk Tegnell sörjer

Något sådant vore vågat och lär gå till historien (och världspressen). Vore något för aftonbladets första sida i morgon..
Senast redigerad av Milldue 2020-03-31 kl. 19:55.
Citera
2020-03-31, 19:57
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Kanske den fria pressen vågar..

" Sveriges statsminister död i Corona!" Hostande och febersjuk Tegnell sörjer

Något sådant vore vågat och lär gå till historien (och världspressen). Vore något för aftonbladets första sida i morgon..

Då kan du räkna med ramaskri från MSM.
Citera
2020-03-31, 20:05
Medlem
Tippar att det blir mycket försiktigt med skämtandet i år, och absolut inga skämt med koppling till pandemin eller karantänregler.
Citera
2020-03-31, 21:30
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Anna Kinberg Batra twittade om just detta:
https://twitter.com/KinbergBatra/sta...50025689120768

Hon läser min tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tippar att det blir mycket försiktigt med skämtandet i år, och absolut inga skämt med koppling till pandemin eller karantänregler.

De skämten kan komma i lokala nyårsrevyer. Men i tidningar i morgon - nej.
Citera
2020-03-31, 21:36
Medlem
BallaKlavas avatar
Det är väl bara att skoja på som vanligt, vem fan orkar bry sig om corona 24/7? Man tar det på allvar på samma vis som man tittar höger/vänster vid övergångsstället. Rim och reson gott folk.
Citera
2020-03-31, 21:39
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det är väl bara att skoja på som vanligt, vem fan orkar bry sig om corona 24/7? Man tar det på allvar på samma vis som man tittar höger/vänster vid övergångsstället. Rim och reson gott folk.

Men tror du tidningarna vågar resonera så i dessa tider?

Ska bli intressant att se i morgon vilka tidningar som vågat. Och vilken typ av skämt de vågat sig på.
Citera
2020-03-31, 22:05
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Men tror du tidningarna vågar resonera så i dessa tider?

Ska bli intressant att se i morgon vilka tidningar som vågat. Och vilken typ av skämt de vågat sig på.

Jag hoppas man kör något skojeri, det behövs verkligen under mörka tider att man kan se på allt med glimten i ögat. Allt annat är omänskligt.

Jag hoppas personligen att någon går över gränsen, men det är nog för mycket begärt.
Citera
2020-03-31, 22:16
Medlem
Är det någon här som antingen jobbar/studerar hemifrån och har digitala möten/föreläsningar som funderat på ett aprilskämt att dra? Jag tänkte iallafall göra det imorgon.
Citera
2020-03-31, 22:23
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
I morgon är det 1 april - en dag då många lokaltidningar bruka skoja och försöka lura sina läsare.

Men vågar någon tidning skämta som vanligt? Finns det risk för ramaskri och upprördhet i så fall? En massa kränkta läsare?

Eller finns det en önskan om normalitet och traditioner hos läsarna? Att det i kaoset finns ett starkt behov av något som fortsätter som vanligt? En längtan efter att skratta?

Det märker vi imorgon. Håll dej till tåls.
Citera
2020-03-31, 22:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag hoppas man kör något skojeri, det behövs verkligen under mörka tider att man kan se på allt med glimten i ögat. Allt annat är omänskligt.

Jag hoppas personligen att någon går över gränsen, men det är nog för mycket begärt.

Jag står på din sida. Ett litet skratt skadar inte, utan tvärtom. Och det behöver inte ställas mot död och lidande. Det finns plats för både och i media.

Citat:
Ursprungligen postat av MataRengi
Det märker vi imorgon. Håll dej till tåls.

Japp, i morgon ska det analyseras. Jag hoppas att aftontidningarna sammanställer aprilskämt från olika lokaltidningar precis som de brukar göra.
Citera
2020-04-01, 01:27
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Många tycks ha fått för sig att man inte skulle kunna aprilskämta längre i tidningarna för att det existerar felaktiga och påhittade nyheter.

Jag tror det är en falsk dikotemi som om något om man lever efter den bidrar till att man - med rätta - i större utsträckning inte litar på vad tidningarna skriver. Det här falska poserande gravallvaret och pseudoseriositeten som ger utslag i att "vi måste ställa in aprilskämten" är en del av problemet snarare än lösningen. Om man är ärlig och står bakom sina nyheter så vågar man driva med sig själv och andra em dag om året.

Nu senast är det det självförhärligande och falskt gravallvarliga svinet Christofer Ahlqvist som inte har mod nog att stå för att tidningen vågar stå för en gammal tradition och kunna bete sig som en tidning som står för vad den säger och bjuda på sig själv. Snart avskaffar väl det skenheliga och pk- ängsliga råttsvinet all form av ironi i GP. Kommer serierna att få vara kvar?

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/d...i-år-1.5489903

Jag uppmanar alla göteborgare att spotta efter det här aset om ni ser honom på gatan. Och kom ihåg att det inte går att lita en sekund på nyheterna som någon bestämmer utformningen av som låter innehållet i tidningen styras av om några självutnämnda proffstyckare tycker ditten eller datten. Nästa gång är det det allvarliga innehållet som påverkas av liknade faktorer som vad som ser bra ut och inte av vad som är sant och relevant.
Citera
2020-04-01, 04:14
Medlem
Ny.Deodorants avatar
.....
Japp, i morgon ska det analyseras. Jag hoppas att aftontidningarna sammanställer aprilskämt från olika lokaltidningar precis som de brukar göra.[/quote]

Det kan behövas då jag tycker totala antalet skämt snab t blivit färre efter uttrycket "fake news" blev känt i Sverige. 😣

Jag tycker skämten med någon kvalitet blivit färre även. Tacka vet jag gången lokaltidningen lockade flera till sjukhuset Umeå för att få köpa lätt begagnade datorer.
De skulle få skriva på ett papper om att inte sprida ev journaler som fanns kvar på hårddiskarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in