2020-12-18, 18:09
Medlem
Grontarskonts avatar
Verkar helt störd i huvudet! Hur hon kan vara borgaråd är helt sjuk! Svårt att hitta ett värre sänke för M!
Citera
2020-12-22, 13:17
Medlem
Irene Svenonius är i blåsvädret igen, fiffelaffärer med företaget Camfil.

Ett samarbete som garanterat resulterade i fler sjuka och döda.

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
Ett uppmärksammat sådant test från Camfil dömde ut ett stort parti andningsskydd till sjukvården, då behovet var som störst.

En månad senare betalade Socialstyrelsen ett oberoende, auktoriserat testinstitut 100 000 kronor exklusive moms för att testa samma parti. De godkände partiet som kunde skickas ut till vården.

Tyvärr är det ju så att dessa politiker är hala jävlar och kommer undan allt ansvar precis hela tiden. Time-out en stund sen är de tillbaka på någon tjänst som ger dem många gånger om vad en normal knegare tjänar när de i själva verket borde få göra som alla andra och börja om i köket på McDonalds eller att städa på den lokala skolan för 15k i månaden före skatt.

https://www.expressen.se/nyheter/exp...-jatteaffaren/
Citera
2020-12-22, 14:13
Moderator
Meijis avatar
Rubrik förtydligad.

Ny rubrik: Vad tycker ni om Irene Svenonius (M) ?

Utgången rubrik: Irene Svenonius (M)

/Moderator
Citera
2021-02-19, 12:39
Medlem
Svenonius har talangen att alltid skylla ifrån sig.
Citera
2021-03-01, 17:53
Medlem
leprasjuklings avatar
Vilket ovärdig skylla-på-andra-kärring ni fått på halsen i huvudstaden. Som tur är så verkar hon för obegåvad för att ta klivet upp i rikspolitiken, hon går väl snart dit pengarna leder henne istället.

Citat:
Hur hade Hadzialic tänkt trolla fram vaccin som hennes regering inte levererat?”
https://omni.se/svenonius-om-kritike...rolla/a/6zl6qO
För det första är det vår gemensamma regering oavsett vilket parti hon tillhör. I en pandemi måste region och stat kunna samarbeta även om olika partier styr på de olika nivåerna.
För det andra så går det fortfarande inte skylla på regeringen att just Stockholmsregionen är sämst i landet på att vaccinera äldre. FHM har delat ut vaccin efter hur många 70+:are de har, i övrigt är vi alla fast i vaccinfabrikanterna och EU:s dåliga avtals händer.
Hon har ju med berått mod valt att vaccinera personal före sköra äldre med hemtjänsten i högre grad än andra regioner. Det är därför Stockholm ligger överlägset sist i den statistiken. Ett beslut som kostar liv.

Värdigheten kräver att hon står upp för beslutet och argumentera för att det är riktigt istället för att hitta på saker som det korrupta aset vet inte är sanna.
Citera
2021-03-05, 10:24
Medlem
leprasjuklings avatar
https://omni.se/stoppar-vaccinhaveri...redas/a/41Rm4o
Citat:
Vaccinhaveriet i Stockholm måste utredas av en oberoende kommission
Detta var ju anledningen att man skulle väntat med Coronakommisionen tills pandemin är klar, nya oegentligheter kommer att komma fram och det är först efteråt som man kan dra slutsatser om organisatoriska brister, inkompetens och personligt ansvar.
När det gäller Svenonius personliga ansvar finns inte tid för någon tandlös kommission, meningslöst slag i luften, har brott begåtts när hon på grund av ekonomiska hänsyn eller ren dumhet med berått mod prioriterat bort äldre i strid med FHMS:s rekommendationer bör åklagare gripa in.
Här är jag rädd att S är rädda för att deras egna inkompetenta ska dras in om man låter det juridska sköta det hela.

Politiskt ansvar bör ske genom att moderaterna sätter kompetens, medborgarnas väl och anständighet före partipolitiskt tjafs och byter ut apan.
Citera
2021-03-14, 11:42
Medlem
Svenonius står för den korrupta, inhumana och patientosäkra politiken inom sjukvården i Sverige. Måste bort helt enkelt.
Citera
2021-04-12, 10:37
Medlem
Irene Svenonius levererar

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...-hot-mot-henne
Citera
2021-04-12, 12:35
Medlem
stevenstillss avatar
Jag har följt haveriet på närma håll eftersom jag själv är i en riskgrupp. Jag hade trott att bokningen av tid för vaccination skulle ske via inloggning till 1177 och vårdcentralen. Men så var det inte. Ingen information gavs om att det var landstingsappen "Alltid öppet" som skulle användas för bokningen. Som tur var hade jag en granne som sa att jag skulle använda den.

Jag tror man inte ville pusha för mycket för den appen eftersom den kräver mobilt bank-ID och många äldre inte har kompetens eller vana att använda en smartphone och skaffa sig bank-ID. Så då valde landstinget att säga att det också gick att ringa vårdcentralen och be den boka. Med längre väntetider som följd. Ängslighet och otydlighet från landstinget alltså beträffande behovet av mobilt bank-ID och smartphone. Det är väl tjänstemännen som bestämt.
Citera
2021-04-12, 12:49
Medlem
gabrielle2s avatar
Hon är som de flesta tjänstemän och politiker.

Irene Tycker att vänsterpolitiker är hatiska mot henne. Ändå har ju vänstern monopol på jämlikhet och rättvisa och högern stoltserar med frihet.
Om hon vill ha frihet så borde hon ju inte reagera så mycket, tycker jag.
Vänstern som har monopol på jämlikhet och rättvisa tycker väl att hat mot frihet är rättvist och Irene i sitt frihetsparti tycker inte att man skall få vara hatiska i ett jämnliksparti. Vänstern i sin tur tycker att hat är jämnlikt och rättvist men på deras villkor.

Jag tycker inte om hennes dra alla över kammen politik och inte övriga partiers heller.
Ingen verkar acceptera varandra och
Liberalerna håller sig undan med ett ickebefintligt " broderskap". Dyker upp mellan varven som ett gäng utropstecken.

Hon är en skylla ifrån sig tjänsteman. Allt hon gör skyller hon på andra. Alltså gör hon ingenting och får betalt för det.
Ganska självklart att hon kan skylla sin hantering vad gäller sjukvård på andra.. Det är ju andras fel, inte hennes.
Tjänstemän behöver inte ta ett personligt ansvar.
Har en tjänsteman gjort fel får den ett skadestånd( fallskärm) eller en ny tjänstemannaroll och kan då fortsätta att skylla på andra.
Senast redigerad av gabrielle2 2021-04-12 kl. 13:42.
Citera
2021-04-12, 18:45
Medlem
Resplendents avatar
Om det har gått henne förbi står det var och en fritt att hata hur mycket man bara vill!
Citera
2021-04-12, 18:48
Medlem
Anderson.Coopers avatar
Gräslig människa! Bra sammanfattning här:

http://xn--avgsvenonius-vcb.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem