2020-07-17, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eviva
NYA AVSLÖJANDEN I DAGENS H-D

https://www.hd.se/2020-07-17/e-post-avslojar-vanskapsband-mellan-angelholmshems-ledning

Tyvärr är större delen av artikeln bakom en betalvägg men jag har fått info om att artikeln handlar om hur Ängelholmshems förre VD B**** J***** bjudit affärsbekanta på ishockeymatcher i Ängelholm(Rögle) och gått med på entreprenader till nackdel för Ängelholmshem.
En stor entreprenad ändrades till att vara på "löpande räkning" istället för totalentreprenad, vilket gjorde upphandlingen flera miljoner dyrare.
Hans roll borde vara att förhandla fram bättre avtal för Ängelholmshem, hur mycket fick han direkt i handen av entreprenörer ? Eller vem reparerade hans villa ?
Den förre VD;n, styrelseordförande Arne Jönsson och den tidigare styrelsen i Ängelholmshem borde dömas att solidariskt betala skadestånd för de 10-tals miljoner man kostat skattebetalarna i Ängelholm.
Det är skrämmande att ingen har sett något, märkt något eller anat något under de 19 år B**** J. var VD i Ängelholmshem.
Hur utbredd korruptionen är i Ängelholm vet ingen riktigt men denna skandal visar att det finns mycket mer att gräva efter.
Han ligger jävligt risigt till kan jag säga och jag har en hel del insyn i det hela. Han har fört större delen av styrelsen bakom ljuset och har undanhållit i princip allt. Jag lider med de övriga för de har ett rent helvete på grund av honom.
Citera
2020-07-27, 23:00
Medlem
Tjena_67s avatar
Vilket parti är styrande i Ängelholm? Finns det kopplingar mellan VD och politiker i kommunen?
Citera
2020-07-30, 21:52
Medlem
En klar koppling till VD finns hos f d ordföranden i Ängelholmshem Arne Jönsson(s), han har troligen godkänt B****J***** önskemål, om t ex ett guldkantat rådgivaravtal(se tidigare inlägg).
Vidare har Arne Jönsson som ordförande inte haft någon kontroll av B****J****** arbete som VD.
I ett bolag som Ängelholmshem borde funnits en skriftlig arbetsfördelning för VD och styrelse. Om VD inte lägger alla kort på bordet får styrelsen vidta åtgärder och ultimat kräva VDs avgång.
Detta smusslande verkar ha pågått i nitton år med flera uppenbara lagbrott, som USA-resorna för att VD gillar ishockey och nonchalans vid upphandling av entreprenader och mycket annat.
Allt kan ha kostat ägaren, de bosatta i Ängelholm, tiotals miljoner i dyrare entreprenader och dyr och olaglig representation m m.
Annars är nog Ängelholm en m-kommun, med mest kända namn Hans Wallmark, men han arbetar sedan länge mest på riksplanet med försvarsfrågor.
Styrelsen i Ängelholmshem har ett tungt ansvar för sin försumlighet vilket starkt bidragit till dagens brister. Men vem och vilka som ska betala för försummelserna får vi kanske svar på under hösten. VD får säkert en mindre bostad än idag med svårigheter att öppna fönstret inifrån...
Senast redigerad av eviva 2020-07-30 kl. 22:06.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in