Citat:
Ursprungligen postat av
vossibop
Det vet jag inget om. Jag killgissar utefter alla jag vet som har adhd eller med barn som har adhd.
Mycket dålig mat, socker, frånvarande farsa/ensamstående morsa ofta lågutbildad, föräldrarna röker.
Majoriteten av de jag vet faller in i denna mall, självklarr finns undantag.
Har heller inget emot folk med ADHD, ska själv gå utredning så menar inte negativt riktat
Men adhd-barn måste vara överrepresenterade i socioekonomiskt sämre hemförhållanden eller är det bara myt?
Folk måste se skillnad på ADHD och ADHD
-liknande symptom. Det finns ungefär 500 orsaksfaktorer till ADHD-liknande symptom, dessa utreds och bockas av vid utredning för ADHD.
Man märker en väldigt stor skillnad på någon som verkligen har ADHD och någon som har ADHD-liknande symptom från t.ex. psykosociala trauman, metaboliska sjukdomar etc. De som har ADHD och de som har verklig Autism är på en helt annan våglängd och resonerar på ett helt annat sätt. Det är väldigt sällan man definierar en person med verklig ADHD på hyperaktivitet och ouppmärksamhet, det finns helt andra beteendemönster.
Man brukar säga att det inte finns rök utan eld och det gäller även familjer med NPF och dess socioekonomiska tillstånd. Frågan är snarare vad som är hönan och vad som är ägget.