• 1
  • 2
2020-03-30, 12:16
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikniva
Nej, fakturan är för låg

Ok. Du kan räkna med att företaget har 3 år på sig att rätta sin faktura.

Om det är din bästa väns elfirma du köpt tjänster av så ringer du och säger till honom att rätta fakturan. Är det ett sunkigt elbolag så låtsas du som att det regnar, är beredd på att du får betala tillägg i upp till tre år.

När tre år gått så festar du järnet för dessa kronor.
Citera
2020-03-30, 12:20
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Vad det är för kostnad är inte relevant. Min fråga är om företaget har gett mig en summa som jag ska betala och den sen visar sig vara fel, kan dom då kräva mig på mer.
Skriv till dem och dubbelkolla att det är rätt belopp. Säg att du reagerade på beloppet (du behöver inte avslöja om du tyckte det var för högt eller för lågt) och be de bekräfta att efter att detta belopp inbetalats är du inte skyldig någonting och alla förbindelser er emellan är avslutade. Be de också att i enlighet med GDPR radera all information de har om dig.

Får du ett svar att det stämmer och du betalar kan de inte komma tillbaks i efterhand, såklart.

Alternativet är att "inte väcka den björn som sover" och betala beloppet du fått nu och chansa på att det antingen är rätt eller att felet inte upptäcks. I sådant fall kan de säkerligen återkomma med rätt.
Citera
2020-03-30, 13:03
Medlem
Citat:
Har bett ett företag på allt jag står i skuld till dom, men börjar misstänka att allt inte är med på fakturan. Har kvar konversationer där jag är tydlig med att jag vill betala precis allt och dom gav mig en siffra som ska betalas. Kan dom kräva mig på resten ifall allt inte är med?

Ja, men inte efter att skulden har preskriberat (efter 3 år). Därför gör du klokt i att spara fakturorna.
Citera
2020-03-30, 13:51
Medlem
Om du tror fakturan är fel och hör du av dig och begär en rättad faktura...

Men självklart ska vi andra på internet lösa sådant åt en annan person.. Herregud hur korkade människor finns här.
Citera
2020-03-30, 16:15
Medlem
Citat:
Gäller ett abonnemang jag vill avsluta i förtid och betala för resterande tid

Ah, då förstår jag. Det gäller Comviq.

Du ber om en slutfaktura.
Citera
2020-03-30, 18:03
Medlem
iSneaks avatar
Jag jobbar på Phonehouse. Handlar det om operatören Comviq så tycker jag synd om dig.
Helvete till krånglig operatör med just uppsägning och avbetalningar. Håll dig borta från skiten...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in