• 1
  • 2
2020-03-30, 11:04
Medlem
Har bett ett företag på allt jag står i skuld till dom, men börjar misstänka att allt inte är med på fakturan. Har kvar konversationer där jag är tydlig med att jag vill betala precis allt och dom gav mig en siffra som ska betalas. Kan dom kräva mig på resten ifall allt inte är med?
Citera
2020-03-30, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikniva
Har bett ett företag på allt jag står i skuld till dom, men börjar misstänka att allt inte är med på fakturan. Har kvar konversationer där jag är tydlig med att jag vill betala precis allt och dom gav mig en siffra som ska betalas. Kan dom kräva mig på resten ifall allt inte är med?
Har för lite information att gå på. Vad är det för avtal? Vad avser skulden?

Generellt svar
Be om en slutfaktura.
Finns annars en risk för att bolaget kan göra gällande, rätt eller fel, för upparbetad arbete för perioden efter att senaste fakturan skickades ut.
Citera
2020-03-30, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RGcop
Har för lite information att gå på. Vad är det för avtal? Vad avser skulden?

Generellt svar
Be om en slutfaktura.
Finns annars en risk för att bolaget kan göra gällande, rätt eller fel, för upparbetad arbete för perioden efter att senaste fakturan skickades ut.

Gäller ett abonnemang jag vill avsluta i förtid och betala för resterande tid
Citera
2020-03-30, 11:45
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Gäller ett abonnemang jag vill avsluta i förtid och betala för resterande tid

Vilket företag handlar det om?
Är det så att du har 24 månader avbetalning på lur, men abonnemang med bara 1 månads uppsägning?
Citera
2020-03-30, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Vilket företag handlar det om?
Är det så att du har 24 månader avbetalning på lur, men abonnemang med bara 1 månads uppsägning?

Ska betala av all bindningstid i förväg, men lite snabbt räknat så stämmer inte summan,
Citera
2020-03-30, 11:54
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ska betala av all bindningstid i förväg, men lite snabbt räknat så stämmer inte summan,

Du får ge oss mer info om vi ska kunna hjälpa dig.

Vad har du för kostnad per månad. Är det olika uppsägningstider på olika delar?
Citera
2020-03-30, 12:01
Medlem
Citat:
Du får ge oss mer info om vi ska kunna hjälpa dig.

Vad har du för kostnad per månad. Är det olika uppsägningstider på olika delar?
Vad det är för kostnad är inte relevant. Min fråga är om företaget har gett mig en summa som jag ska betala och den sen visar sig vara fel, kan dom då kräva mig på mer.
Citera
2020-03-30, 12:03
Medlem
kalkryggars avatar
Om du räknar på kostnaderna, stämmer summan på fakturorna då med vad din kostnad ligger på?
Citera
2020-03-30, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Om du räknar på kostnaderna, stämmer summan på fakturorna då med vad din kostnad ligger på?

Nej, fakturan är för låg
Citera
2020-03-30, 12:04
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Vad det är för kostnad är inte relevant. Min fråga är om företaget har gett mig en summa som jag ska betala och den sen visar sig vara fel, kan dom då kräva mig på mer.

Företaget kan inte komma i efterhand och kräva på mer om det du har är en slutfaktura, men eftersom du inte vill precisera något alls så är det svårt att svara.

Det finns många parametrar som kan göra att ett belopp kanske inte är vad man tror det är.

Till exempel så har jag Tele2 som operatör.

Ett räkneexempel:
Begär jag en slutbetalning för att avsluta mitt abonnemang så kommer jag få betala 1 månadsavgift för själva telefonabonnemanget, men 20 månadsavgifter för min mobil som är på avbetalning
Citera
2020-03-30, 12:07
Medlem
Citat:
Företaget kan inte komma i efterhand och kräva på mer om det du har är en slutfaktura, men eftersom du inte vill precisera något alls så är det svårt att svara.

Det finns många parametrar som kan göra att ett belopp kanske inte är vad man tror det är.

Till exempel så har jag Tele2 som operatör.

Ett räkneexempel:
Begär jag en slutbetalning för att avsluta mitt abonnemang så kommer jag få betala 1 månadsavgift för själva telefonabonnemanget, men 20 månadsavgifter för min mobil som är på avbetalning

Ja det är jag helt med på, har koll på vilka bindningstider/uppsägningstider jag har. Men får ändå inte ihop summan.
Citera
2020-03-30, 12:12
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ja det är jag helt med på, har koll på vilka bindningstider/uppsägningstider jag har. Men får ändå inte ihop summan.

Vad är det för något du skall säga upp? Så jag slipper gissa på vad som kan ha tagits bort? Till exempel så har man ju på vissa abonnemang möjlighet att lägga till funktioner, funktioner som i sig inte har någon bindningstid, spotify eller liknande som man då säger upp och inte betalar för under resterande "bindningstid" som slutfaktura avser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in