Tycker det är många röda flaggor här.
Det är alltså en USD stable-coin som det redan finns många av att använda (USDT, USDC, DAI mfl). Varför behövs en till?
Varför behöver de en token-sale och vad får man från denna token? Ingen stable coin antar jag utan en separat token, varför kommer den ha värde? 99% av alla ICO-tokens har visat sig varit ganska meningslösa och de flesta förlorar bara alla sina pengar på att investera i en ICO tokensale.
De slänger med buzzwords som "decentraliserad", "trustless" och "defi" men det hela är på Binance Chain som är en väldigt centraliserad blockkedja och i mitt tycke går emot hela syftet. Läst att de t.om har censur mot vissa länder att komma åt deras sajt.
Så nej, det verkar vara skit och bluff som mycket annat i kryptovalutornas värld.
Men tror man på att det kommer utvecklas ett helt DeFi finanssystem kring Binance chain så bör man kanske titta på BiDao, men man måste vara extremt noga med förstå vad deras "token" ska vara till för. USDT är en stable-coin som inte har eller behöver någon extra token..... För mig låter det som ett sätt att tjäna pengar genom en ICO som vanligt.
Senast redigerad av SvenskHODLer 2020-03-30 kl. 10:47.