2020-03-29, 17:56
Medlem
Bonnatorps avatar
Har inte fått tag i någon webbkamera, men telefonen måste ju ändå kunna skicka sin videosignal på datorn på något vettigt sätt tycker jag.
Enda sättet jag har lyckats med hittills är med appen IP Webcam, och då kan jag tillgå telefonens kamera på en given IP-adress och port. Men bara i webbläsaren.

Hur kan jag göra för att välja denna videoström i Zoom, discord, Skype eller vilket liknande program som helst?

EDIT: Jag hade letat för lite. Det var tydliga instruktioner med länk till klient längst upp på sidan med videoströmmen.
Fungerade helt smärtfritt.
Senast redigerad av Bonnatorp 2020-03-29 kl. 18:06.
Citera
2020-03-29, 18:07
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp

Hur kan jag göra för att välja denna videoström i Zoom, discord, Skype eller vilket liknande program som helst?

Klicka på ”hos do i Connect” i fönstret så får du ju all info du behöver. Vad är det som du inte får till? Knappen är skitstor och svårmissad tycker jag.
Citera
2020-03-29, 18:51
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Klicka på ”hos do i Connect” i fönstret så får du ju all info du behöver. Vad är det som du inte får till? Knappen är skitstor och svårmissad tycker jag.
Ja det var just den jag missade.
Ungefär lika pinsamt som att förstå innebörden av att "känna sig berörd av något sagt" efter 20 års ålder.

Tack för välviljan hursomhelst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in