2020-03-28, 07:40
Medlem
Hej, hoppas jag hamnar rätt med denna frågan. Har letat runt en hel del på nätet men inte hittat något svar. Sen en tid tillbaka har jag börjar ta långa promenader i "vanliga" skor, alltså inga som är direkt anpassade för motion eller vad man ska säga. Jag snittar på en mil ungefär varje gång. Har köpt ett par tåstrumpor pga att jag fick rejäla blåsor efter två dagar (2 mil), dem är läkta sen länge. Jag ska när ekonomin tillåter investera i bättre lämpade skor. Men jag undrar; när man använder tåstrumpor, "ska" man använda vanliga strumpor över eller vilket är att föredra? Hur gör du/ni som använder tåstrumpor?

Tacksam för ideér och tankar.
Citera
2020-03-28, 07:42
Medlem
ArthurFlecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexxo
Hej, hoppas jag hamnar rätt med denna frågan. Har letat runt en hel del på nätet men inte hittat något svar. Sen en tid tillbaka har jag börjar ta långa promenader i "vanliga" skor, alltså inga som är direkt anpassade för motion eller vad man ska säga. Jag snittar på en mil ungefär varje gång. Har köpt ett par tåstrumpor pga att jag fick rejäla blåsor efter två dagar (2 mil), dem är läkta sen länge. Jag ska när ekonomin tillåter investera i bättre lämpade skor. Men jag undrar; när man använder tåstrumpor, "ska" man använda vanliga strumpor över eller vilket är att föredra? Hur gör du/ni som använder tåstrumpor?

Tacksam för ideér och tankar.

Tåstrumpor? Är det sådana strumpor med individuellt sydda delar för varje tå? Typ som en tumvante, fast en strumpa på foten?
Citera
2020-03-28, 08:06
Medlem
Hallsakaefts avatar
fingervantar för fötterna? låter ju inte helt straight.

lägg pengarna på träningsstrumpor och vettiga skor istället
Citera
2020-03-28, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurFleck
Tåstrumpor? Är det sådana strumpor med individuellt sydda delar för varje tå? Typ som en tumvante, fast en strumpa på foten?

Ja precis
Citera
2020-03-28, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
fingervantar för fötterna? låter ju inte helt straight.

lägg pengarna på träningsstrumpor och vettiga skor istället

Träningsstrumpor håller inte isär tårna, vilket är vad jag är ute efter.
Citera
2020-03-28, 08:10
Medlem
Tvonds avatar
Tåstrumpa är djävulens påfund. De passar bäst i runda arkivet.
Citera
2020-04-09, 14:26
Medlem
Man behöver inte ha vanliga strumpor över. Tänk på att undvika skor som klämmer ihop tårna. Även vanliga gympaskor kan göra detta. Jag rekommenderar så kallade barfotaskor eller minimalistiska skor sen när du ska investera i nya skor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in