2021-01-12, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Lucifer Han blev väl friad?
Ja och vet du var jo i Svea HR! Men i det fallet så var bevisningen faktiskt mycket svagare.

https://petterssonsblogg.se/2019/02/...l-tre-manader/

Jag tror fan det finns en chans att CH går helt fri eller att det blir "medhjälp till mord" 8 år för att det var hans MC och MC ställ eller liknande och att han då måste förstått vad det skulle användas till.

Ja jag är helt ensam om här om att tro detta men det är inte omöjligt.
Senast redigerad av Vanligman 2021-01-12 kl. 05:42. Anledning: redigera
Citera
2021-01-12, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman
Ja och vet du var jo i Svea HR! Men i det fallet så var bevisningen faktiskt mycket svagare.

Jag tror fan det finns en chans att CH går helt fri eller att det blir "medhjälp till mord" 8 år för att det var hans MC och MC ställ eller liknande och att han då måste förstått vad det skulle användas till.

Ja just det så var det. Börjar också fundera om han kommer få sänkt straff el dylikt! Det är ju trots allt Sverige.
Citera
2021-01-13, 07:47
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanligman

Att tillhandahålla MC och MC-ställ som ska användas i ett mord 30 min senare kan mycket väl innebära s k medgärningsmannaskap dvs att han döms för mord ändå och inte medhjälp. Som medgärningsman döms den som bidrar med så mycket till gärningen att även den är att anses som gärningsman.
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsthlm
Amir befann sig på platsen när mordet skedde, Amir utdelade varken slag eller gjorde honom illa. Va på fel plats vid fel tidpunkt helt enkelt!
Amir slet ju ner Daniel från motorhuven när han försökte påkalla förbipasserande i en bil. Det finns inget som tyder på att Amir var oskyldig, det är en av flickorna (som själv hade blod på sina byxor) som säger om alla sina nära vänner att de "inte gjort något". Efteråt ringde Amir de närvarande och sade åt dem att "inte gola". Så oskyldig var han. Sedan kan man ju lägga till att han bytte identitet (personnummer) för tydligen hade hans familj ljugit om hans ålder när han kom till Sverige. Med den nya identiteten så blev han ordningsvakt och begick både mened och misshandel mot en blödarsjuk kvinna. Fräsch kille det där. Urk.
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsthlm
Denna Christer hofmeijer är en golare rakt av redan när daniel blev mördad år 2000 så vattnade Christer allt o alla, han vart kallad som vittne istället för misstänkt. Förhörsprotokoll finns på nätet sök fup salemsmordet eller google Christer hofmeijer sen kan ni läsa hela förundersökningen.
Har läst fup. Svårt att säga hur inblandad Christer var. Tycker inte att han "vattnade" men om han gjorde det, so what, det var åtminstone något rätt den här losern gjort i hela sitt liv.
Senast redigerad av LarsPeterForsman 2021-01-13 kl. 07:53.
Citera
2021-01-25, 12:27
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
När ska sopan upp i hovrätten då? Funderar på att gå dit och titta på förloraren likt man går och tittar på djuren på zoo.
Citera
2021-02-04, 16:47
Medlem
Den omtalade hojen är till salu nu!
Suzuki GSXR 1000 3220mil Yoshimura Power Commander https://www.blocket.se/vi/94804320.htm
Citera
2021-04-07, 11:19
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från domstolen (Dom i mål om mord och mordförsök i ett garage på Östermalm):
Citat:
Hovrätten har idag meddelat dom i ett mål om en skjutning i ett garage på Östermalm i mars 2020. Även hovrätten dömer den åtalade mannen för bl.a. mord, försök till mord och grovt vapenbrott till livstids fängelse.

Genom övervakningsfilmer, vittnesbevisning och annan utredning ansåg tingsrätten att det var utrett att en person iklädd hjälm med mörkt visir och motorcykelställ utförde ett mord och ett mordförsök i ett garage på Östermalm. Personen körde till och från platsen på en motorcykel. Frågan i målet var främst om den åtalade mannen var identisk med den person som utförde gärningarna.

Flera olika bevis talade enligt tingsrätten för att den åtalade mannen hade utfört gärningarna och tingsrätten dömde honom för dessa och vissa andra brott till livstids fängelse. Några av den mördades anhöriga och den person som utsattes för mordförsök fick skadestånd.

Den dömde mannen överklagade domen och ville bli frikänd från gärningarna kopplade till garaget på Östermalm och befriad från skadeståndsskyldighet. De anhöriga överklagade och ville få de skadeståndsbelopp som de hade begärt i tingsrätten.

Hovrätten konstaterar i sin dom att en mängd olika indicier talar för att den åtalade mannen är skyldig till gärningarna. Bland annat var det hans motorcykel och hjälm som användes. Den åtalade mannen hade använt motorcykeln samma förmiddag och ett vittne hade sett mannen med en pistol. Mannen – som själv uppgett att han lånat ut motorcykeln till en annan person – uppgav också kort tid efter skjutningen för två personer att han hade utfört gärningarna. I övrigt beaktar hovrätten att de kläder som det framgår av en övervakningsfilm att gärningsmannen hade på sig till stor del liknar kläder som kan knytas till den åtalade mannen. Även andra indicier beaktas, bl.a. att den åtalade mannen några dagar innan skjutningen hade rört sig nära brottsplatsen samt meddelanden som mannen hade skickat till anhöriga före och efter tidpunkten för gärningarna.

Sammantaget anser hovrätten att det är ställt utom rimligt tvivel att den åtalade mannen är den som har gjort sig skyldig till mordet och mordförsöket.

Hovrätten delar tingsrättens bedömning att brotten är så allvarliga att påföljden ska bestämmas till livstids fängelse. Hovrätten ändrar bara domen på det sättet att de anhöriga får de skadestånd som de har begärt.
Svea hovrätt, mål: B 966-21
Citera
2021-04-07, 13:02
Medlem
jack.danielss avatar
Oj så länge aftonhoran har väntat på att få ge ansikte till gängmordi Sverige, med ett ”vitt” namn och utseende!
Citera
2021-04-07, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Han är körd
Yes du fick rätt! Och jag är man nog att erkänna att jag hade fel.
Citera
2021-04-07, 15:41
Medlem
Jamesbergsjons avatar
Mycket indicier som rör om för CH så att bortom rimligt tvivel verkar ju vara ända alternativet.
Livstid fängelse han kan söka tidsbestämt om 13 år vilket kommer nekas med stor sannolikhet....
Ja du om det är så att han har mördat vilket jag förmodar att han har .
Undrar då om detta va värt ?
Citera
2021-04-07, 18:45
Medlem
Vart hittar man FUP?
Dom gamla går icke att ladda ned.
Tack på förhand
Citera
2021-04-07, 19:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenta135
Vart hittar man FUP?
Dom gamla går icke att ladda ned.
Tack på förhand
https://anonfiles.com/h6vd72p5ud/5257-20_zip
Citera
2021-04-07, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Pressmeddelande från domstolen (Dom i mål om mord och mordförsök i ett garage på Östermalm):

Svea hovrätt, mål: B 966-21

HR-dom:
https://docdro.id/maV3gDv

Svea hovrätt, B 966-21
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här