Citat:
Ursprungligen postat av
Vanligman
Ja och vet du var jo i
Svea HR! Men i det fallet så var bevisningen faktiskt mycket svagare.
https://petterssonsblogg.se/2019/02/...l-tre-manader/
Jag tror fan det finns en chans att CH går helt fri eller att det blir "medhjälp till mord" 8 år för att det var hans MC och MC ställ eller liknande och att han då måste förstått vad det skulle användas till.
Ja jag är helt ensam om här om att tro detta men det är inte omöjligt.
Att tillhandahålla MC och MC-ställ som ska användas i ett mord 30 min senare kan mycket väl innebära s k medgärningsmannaskap dvs att han döms för mord ändå och inte medhjälp. Som medgärningsman döms den som bidrar med så mycket till gärningen att även den är att anses som gärningsman.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flashsthlm
Amir befann sig på platsen när mordet skedde, Amir utdelade varken slag eller gjorde honom illa. Va på fel plats vid fel tidpunkt helt enkelt!
Amir slet ju ner Daniel från motorhuven när han försökte påkalla förbipasserande i en bil. Det finns inget som tyder på att Amir var oskyldig, det är en av flickorna (som själv hade blod på sina byxor) som säger om alla sina nära vänner att de "inte gjort något". Efteråt ringde Amir de närvarande och sade åt dem att "inte gola". Så oskyldig var han. Sedan kan man ju lägga till att han bytte identitet (personnummer) för tydligen hade hans familj ljugit om hans ålder när han kom till Sverige. Med den nya identiteten så blev han ordningsvakt och begick både mened och misshandel mot en blödarsjuk kvinna. Fräsch kille det där. Urk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flashsthlm
Denna Christer hofmeijer är en golare rakt av redan när daniel blev mördad år 2000 så vattnade Christer allt o alla, han vart kallad som vittne istället för misstänkt. Förhörsprotokoll finns på nätet sök fup salemsmordet eller google Christer hofmeijer sen kan ni läsa hela förundersökningen.
Har läst fup. Svårt att säga hur inblandad Christer var. Tycker inte att han "vattnade" men om han gjorde det, so what, det var åtminstone något rätt den här losern gjort i hela sitt liv.