2020-03-27, 07:42
Medlem
Jordgubbes avatar
Vilket program eller app kan rekommenderas om man vill kunna titta på filmklipp eller höra ljudfiler men vrida upp hastigheten. På youtube är det ju lätt att vrida upp farten, men hittar man ett klipp från tex svt play eller liknande måste man sega sig igenom den satta långsamheten. Jag ser inte att det går med quicktime, garageband, audacity, eller nåt via appstore. Input?
Citera
2020-03-27, 08:14
Medlem
sommarlovs avatar
VLC gör detta lätt, från 0,25 till 4 gånger hastigheten.

Playback - Playback Speed.

På Mac-varianten är det också mycket snyggare än på Windows-varianten.
Varför sån skillnad?
Citera
2020-03-27, 19:34
Moderator
Rassas avatar
Mac och macOS —> Programvara: macOS /Moderator
Citera
2020-03-27, 19:39
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Vilket program eller app kan rekommenderas om man vill kunna titta på filmklipp eller höra ljudfiler men vrida upp hastigheten. På youtube är det ju lätt att vrida upp farten, men hittar man ett klipp från tex svt play eller liknande måste man sega sig igenom den satta långsamheten. Jag ser inte att det går med quicktime, garageband, audacity, eller nåt via appstore. Input?

SVTplay har vad jag vet inte någon sådan funktion. Att spela upp SVTplay med tredjepartsprogram (alltså utanför browsern) tror jag är spärrat. (På grund av copyright).
Citera
2020-04-03, 18:17
Medlem
Jordgubbes avatar
Tack för tips om VLC. Och svtplay-ström ser ut att kunna speedas upp med webbläsartillägg (video speed).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in