Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-31, 22:30
  #517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskenf
Får fram en Bmw på det regnumret..
F***N!!!

Gled tydligen lite på fingret.......
JTO920
Ska det vara.

Ursäkta!
Citera
2020-03-31, 23:13
  #518
Medlem
Någon skrev att han var bussförare på Gamla Uppsala buss i Uppsala, är det sant? Varför har inte GUB uttalat sig nånstans då?

Någon som vet om han hade psykiska problem?

Sjuk jävel!
Citera
2020-03-31, 23:18
  #519
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
OK, då förstår jag men du hade citerat mig där jag påstod att det var en Golf.................

Ok, ser det nu, märkligt, för jag har inget minne av att jag gjorde det... frågan är om det är fel på mig eller på Flashback
Citera
2020-03-31, 23:47
  #520
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
På vilket sätt är det att vara översittare när man påpekar att det tidigare i tråden redan framkommit att det INTE var kombimodellen av Golf?????????

På vilket sätt "ljuger mina tankar för mig"?
För att jag påstår att det inte är en Golf Variant?

Men kolla själv då...........på det *RIKTIGA* bilregistret hos Transportstyrelsen.

Trampade jag på någon *öm* tå och isf vilken?

citat från det registret:

"JTO920,PB, VW GOLF 1,6 MULTIFUEL, RÖD, 2009, I TRAFIK............."

Eller är det så att Transportstyrelsen har fel?
And-as.

Översittare, för att jag skrev vad du skrev, men du kommer och försöker "rätta" samma sak som du skriver, genom att ändra mitt inlägg ... konstigt beteende, översitteri. Som du kan se i transportstyrelsens hemsida, så är det en variant han haft, det ser du på måtten.
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2020-03-31 kl. 23:55.
Citera
2020-04-01, 19:44
  #521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
And-as.

Översittare, för att jag skrev vad du skrev, men du kommer och försöker "rätta" samma sak som du skriver, genom att ändra mitt inlägg ... konstigt beteende, översitteri. Som du kan se i transportstyrelsens hemsida, så är det en variant han haft, det ser du på måtten.
Men......................är du på riktigt eller????????

Du skrev att det var en Variant............när det är en Golf?
Jag skrev ju att det på en *suspekt* hemsida, nämligen Biluppgifter.se, står något annat och att den sidan INTE är att lita på!

Jag tom citerade från Transportstyrelsen vad som är registrerat på det reg.nr men du menar alltså att det är fel?

Och du fortsätter att kalla mig översittare?

Visa mig vart JAG har ändrat ditt inlägg och samtidigt kan du tala om HUR man ändrar någon annans inlägg.

Ta det som en man, du kollade på en sida med felaktiga uppgifter och jag rättade dig.
Gör inte bort dig något mer nu är du snäll.
Citera
2020-04-02, 07:57
  #522
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Men......................är du på riktigt eller????????

Du skrev att det var en Variant............när det är en Golf?
Jag skrev ju att det på en *suspekt* hemsida, nämligen Biluppgifter.se, står något annat och att den sidan INTE är att lita på!

Jag tom citerade från Transportstyrelsen vad som är registrerat på det reg.nr men du menar alltså att det är fel?

Och du fortsätter att kalla mig översittare?

Visa mig vart JAG har ändrat ditt inlägg och samtidigt kan du tala om HUR man ändrar någon annans inlägg.

Ta det som en man, du kollade på en sida med felaktiga uppgifter och jag rättade dig.
Gör inte bort dig något mer nu är du snäll.
Golf variant, ja. Det står i registret, varpå jag skrev att oddsen inte kändes särskilt höga för det. Däremot har jag skrivit följande: Satt och fingerade på om det kunde vara en VW, ser ut som en golf TSI i modellen, men fronten spelar inte med och så kräver du att man ska vara undergiven eder undertecknad, pinsam översitteri. Sedermera vågar jag påstå att det är en "Golf sport"-modell. Observera att detta är det första påstående jag gör.

Note: Att svara detta med mer översitteri är OT och rekommendationen är väl att PMa ordbajs istället.
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2020-04-02 kl. 08:51.
Citera
2020-04-23, 09:09
  #523
Medlem
Skeldersans avatar
Citat:
Rättshjälp har begärts från USA i utredningen av fallet där en en man misstänks ha tagit livet av sig själv och sina två barn.

Det innebär att utredningen av händelsen kan dra ut på tiden. Åklagaren har bland annat begärt rättslig hjälp från USA för att få tillgång till den film som mannen uppges ha lagt ut på Facebook strax innan dådet. Vänner till familjen, som såg filmen innan den plockades ner, har berättat att pappan där berättade att han planerade att ta sitt eget och barnens liv.

Mannen och barnen hittades döda i en brinnande bil vid idrottsplatsen Skogsvallen i Storvreta på kvällen 26 mars. Tidigt fanns misstankar om att mannen berövat barnen livet och därefter tagit sitt eget liv. En utredning ledd av åklagare inleddes för att slå fast händelseförloppet.

Får se vad det leder till
Citera
2020-04-25, 14:37
  #524
Medlem
vinpetrols avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...ankt-an-pappan

Citat:
– Däremot har vi en uppfattning om hur de miste livet, men det är inget jag vill kommentar just nu. Och det är värt att betona att det fortfarande inte finns skäl för oss att tro att någon annan är inblandad i händelsen, säger åklagare Anne Sjöblom.

Hon har begärt hjälp från polisen i USA, eftersom utredarna vill ha svar från Facebook.

– Det finns uppgifter i utredningen om att pappan ska ha spelat in och lagt ut en film innan där han berättar om vad han tänker göra, men den finns inte kvar. Så vi behöver få svar från Facebook om den här filmen har funnits, säger Anne Sjöblom.

Om inget annat framkommer som pekar mot någon annan misstänkt kommer utredningen att läggas ned, troligen om någon vecka.

– Motiveringen blir då att den misstänkte är avliden, säger Anne Sjöblom.
Citera
2020-05-03, 01:30
  #525
Medlem
Tyst om detta fall. Bektäftat att det var han som nämdes tidigare i tråden?
Citera
2020-05-04, 12:39
  #526
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Tyst om detta fall. Bektäftat att det var han som nämdes tidigare i tråden?
(FB) Misstänkt mord – tre kroppar i brinnande bil, Storvreta (Uppsala) 2020-03-26
Citera
2020-06-23, 15:28
  #527
Medlem
Utredningen läggs nu ner då den misstänkte gärningsmannen inte längre lever.

Citat:
Det var på kvällen den 26 mars som polis och räddningstjänst larmades till Storvreta där en bil stod i lågor. När branden var släckt hittades tre kroppar i bilen.

Rättsläkarens undersökning visar att både barnen och pappan avled av branden, som alltså pappan tros ha orsakat. Det fanns inga tecken på att någon av dem utsatts för våld.

Bland bevisen i utredningen finns en film från Facebook.

– Jag vill inte säga något om innehållet annat än att den är inspelad vid ett annat tillfälle och att den styrker misstankarna om att det är pappan gjort detta, säger Anne Sjöblom.

Att förundersökningen nu är nedlagd leder till att saken inte kommer att prövas i domstol.

– Den misstänkte är ju avliden, säger Anne Sjöblom.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...reta-laggs-ned

Tragisk historia, där mina tankar går till de efterlevande.
Citera
2021-01-26, 11:58
  #528
Medlem
Orkar inte läsa igenom hela tråden så jag vet inte om detta har nämnts men hur som helst:

Nån som vet mammans namn. Och hur mår hon? Var det hennes enda barn som dog? Hoppas hon fått allt stöd hon behöver🧡
__________________
Senast redigerad av erikpwb 2021-01-26 kl. 12:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback