2020-03-28, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
För att metallen ska bli genomvarm fort och självantända, då släcker inte vatten elden. Därför bilar ofta blir så fullständigt utbrända, metallen eldar upp sig själv.
Vad tusan säger du. Eldar metallen upp sig själv?
Skål då kompis.
Citera
2020-03-28, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatsAtari
Framgick det tydligare i det rörliga materialet?
För här ser det ut som det lika gärna kan vara ljus som reflekteras i vattenstrålarna.
Varför inte skapa en egen tråd om kulhålen där intresserade kan diskutera huruvida det är hål eller inte.
Citera
2020-03-28, 00:53
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Vad tusan säger du. Eldar metallen upp sig själv?
Skål då kompis.
Självantänder, blir så varm att syrgas runtomrking den fattar eld, och således söker sig mer syrgas runt den, varpå en "vortex" bildas runt metallen, och den blir oerhört svår att släcka, ja. Var det något otroligt i det?
Citat:
Ursprungligen postat av skolbok
I princip kan även metaller vara bränslen, men det är ovanligt. Aluminium eller magnesium i är dock mycket brandfarligt om man väl fått eld på det. I solida block antänds metallen inte så lätt, men i pulverform kan branden bli explosionsartad.

Angående aktuella fall så låter det helt otroligt att bilen ska ha varit påtänd när den eldades upp. Aldrig hört talas om tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Ja, där stod ju typ allt!!!
Biltema har inte så bra koll på sin databas av bilar. Rätt så ofta har jag tittat efter en bils delar och helt knäppa resultat har dykt upp, dock av samma fabrikör (bilmodell/märke). Men chassit stämmer ovanligt ofta överens, fast delar till dessa finns ju sällan...
Senast redigerad av GoUoD 2020-03-28 kl. 00:58.
Citera
2020-03-28, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Absolut kulhål. Dessutom så är det delar av ett spjut vid vindrutan/taket, till vänster om den uppfällda motorhuven. Delar av ett lysande spjut, definitivt.

Jag citerar mig själv bara för att visa hur dumt det kan bli då man försöker ironisera i en text.
Försökte få slut på diskussionen om kulhålen genom att skriva som jag gjorde men det togs emot som ett seriöst inlägg. Resultatet blev att kulhåls-debatten tilltog. Dumt av mig.
Citera
2020-03-28, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
ett filosofiskt resonemang du inte klarar av att bemöta. Med stor sannolikhet hatate inte denna man kvinnor .... utan en av kvinnor. vansinne naturligtvis.

Jag närmar mig verkligen gränsen för off topic nu och får begränsa mitt svarande.

Den person som jag beskyllde för kvinnohat var inte pappan, även om jag givetvis tycker att hans mord på barnen var fruktansvärt.

Nej, jag talade om den som person som verkade tycka att det var rätt åt mamman att pappan hade dödat hennes barn. Den som skrev så verkade anse att kvinnor bär sig så illa åt i vårdnadstvister att det är rätt åt dem ifall deras barn blir dödade.

Personen menade alltså (som jag tolkade honom) att det är okej om barn blir dödade eftersom detta leder till lidande för deras onda mamma.

Jag skulle vilja se någon resonera så i ett forum där man inte får vara anonym. Nåja, jag protesterar inte mot anonymiteten här på Flashback.

Jag säger bara att den som hatar kvinnor så mycket att han inte har något emot att barn blir dödade för att deras mammor ska få lida, den personen bär på ett riktigt, riktigt sjukt kvinnohat.
Senast redigerad av Egnatankar 2020-03-28 kl. 03:09.
Citera
2020-03-28, 06:10
Medlem
Tragiskt att det var pappan som dödade sina barn och inte en skuldreglering. Avskyvärt.
Citera
2020-03-28, 06:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Självantänder, blir så varm att syrgas runtomrking den fattar eld, och således söker sig mer syrgas runt den, varpå en "vortex" bildas runt metallen, och den blir oerhört svår att släcka, ja. Var det något otroligt i det?

Angående aktuella fall så låter det helt otroligt att bilen ska ha varit påtänd när den eldades upp. Aldrig hört talas om tidigare.

Biltema ...

Intressant, då bildas det alltså en s.k. "vortex" runt veden när jag eldar, och mer syrgas (du menar luft?) söker sig mot det brinnande vedträt?

Wow!
Citera
2020-03-28, 06:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Ehh.. Jo, jag såg videon. Kan du förklara hur de hålen uppstått annars?

EDIT;

Här ser åtminstone jag fyra hål i karossen, där man ser glöd inifrån bilen.

Fantasier, det där är inga kulhål, inte ens likt.
Citera
2020-03-28, 06:47
Medlem
Citat:
Hur då, förklara gärna.

Detta skrev jag innan mer fakta kom fram och det med mopederna tagits upp.
Nu tror jag inte det längre
Citera
2020-03-28, 06:48
Medlem
Citat:
Betydligt lättare än att bränna upp sig död.

Jag menade självklart att han borde skjutit sig själv efter att han tänt på bilen. Inte bara suttit och låtit sig brinna upp. Framgick inte det?
Citera
2020-03-28, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jag menade självklart att han borde skjutit sig själv efter att han tänt på bilen. Inte bara suttit och låtit sig brinna upp. Framgick inte det?
Den fege djäveln. Han skulle ha låtit sig brinna upp. Tagit sitt straff för sin bestialiska gärning. Vilken misslyckad jävel. Han lyckades få två barn till världen men misslyckades totalt med att vara deras pappa som skulle skydda dem från allt ont.
Citera
2020-03-28, 07:44
Medlem
Vet någon eller har det framkommit på något vis vad han hade skrivit på sociala medier innan detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in