• 1
  • 2
2020-05-10, 12:14
Medlem
Prayuths avatar
Vad händer om man drabbas av Covid-20?
Citera
2021-11-06, 16:12
Medlem
Virus är ju bara döda partiklar utan någon energianvändning, t.ex. Det är cellen som aktivt släpper in dem när rätt nyckel passar i låset i form av s.k. spikproteiner på virusets yta och funktionella proteiner på cellens yta. Jag vänder mig mot Disney-versionen om att virus är dumma och vårt immunförsvar räddar oss.

Så viruset knackar snällt på dörren till cellen och frågar om det få komma in.
"- Javisst, du är välkommen! Det var några tusen år sedan sist, så det är dags för mig att uppdatera min arvsmassa för att hänga med i olympiska evolutionen. Så vad har hänt sedan sist?"
Viruset som är en bra försäljare säger:
"- Jo, jag har som bekant världens största arvsmassa av alla virus, över 20 000 baspar! (Fast det är RNA så det är bara halva par, men de passar perfekt i din proteinproduktionsmekanism ändå). Och nu har jag muterat några av dem till en helt unik kombination som aldrig har och aldrig kommer att förekomma någon annanstans i hela universum! Jag är ju det vanligaste förkylningsviruset, vi känner ju varandra väl du och jag genom årmiljonerna. Din värd, fenotypen du vet, kanske blir lite snuvig och hostig en vecka men det kan han ta. Då dricker, röker och äter han åtminstone mindre. Han är ju bara ett tillfälligt transportkärl trots allt. Det är du DNA som lever i all tid.
- Deal! Det här kan bli en nice date! Do your do. Tickle my nucleus.
- Är det cellkärnan som ligger här runt hörnet bakom kaffeautomaten?"
Citera
2021-12-22, 10:47
Medlem
Om det var en bilhandlare som sålt på mig 4 doser vaccin:
"Det här fungerar dåligt! Jag vill lämna tillbaka doserna och få mina pengar tillbaka!"
Bilhandlaren:
" Vi har ett speciall erbjudande, just för dig, bara idag, dos 5, nu går den att få i korallröd, och den är 100% felfri, om du skyndar dig,så får du en häftig, cool, musikvideo en prenumeration på köpet"
Jag:
"Hmn..korallröd, vad coolt, 100%, okay, det är en bra deal! Jag tar det, gratis prenumeration...!"

Vilken bra, deal, prenumeration på köpet...
https://brandnewtube.com/watch/it-03...x39UwMSo8.html
Citera
2021-12-22, 12:20
Medlem
RollonHomies avatar
Cirka 1 procent av befolkningen utvecklar psykopati. Cirka 15 procent av de som sitter i fängelse är psykopater. Ändå hävdar vissa antivaxxers i forumet att alla som tar corona-vaccinet är psykopater.

Vidare säger psykiatrin att psykopater helt saknar sjukdomsinsikt, vilket även en antivaxxer verkar göra.
Citera
2025-08-03, 17:10
Medlem
Det gjordes ingen bra underhållning som tv och teater för alla hade ansiktsmask på sig när det var coronapandemi.
Citera
2025-08-10, 09:50
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Kul idé! Men den är inte helt ny.

Inte för att vara en party pooper, men.

(FB) Skämt om Coronaviruset!
Här är tråden om diskussion kring det.

Så hur går det att skämta om Corona idag?

Jag tror att det har lugnat ner sig men som ett explosivt ämne lämpar sig inte dessa och många andra till fållan av kränkta får. Man får ta skämten med de som kan och är öppna i sinnet och vet man inte får man ta det säkra före det osäkra när det gäller ämnen med krut i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in