• 3
  • 4
2020-03-26, 22:19
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
1: Okej.

2: Nu har jag ändå inte originalkvitton eftersom grejorna är gamla, beg och en av grejorna kommer ursprungligen från räddningstjänsten.

3: Ska jag behöva ha ett rum i huset enbart till för alla kvitton?? 🙄🙄🙄

4: Varför begär idioterna bilder om bilder ändå inte godtas? Varför ljuger de?

5: Hur tar man en bild på något man äger, som styrker ägandet, produktens ålder och pris?

3: sån plats tar de inte, jag är snart pensionär och klarar mig med ett par pärmar. Vidare brukar kopior gå bra. Så, jag har "alltid" scannat / fotograferat alla kvitton, och har aldrig haft några broblem med försäkringsbolagen.

4: Vaddå "ljuger"? De ansåg väl inte att det var en tillräckligt talande bild?
Citera
2020-03-26, 23:53
Medlem
Har haft Länsförsäkringar i över 30 år, inga som helst problem när en skada inträffar. De har dessutom en premienivå på bilförsäkringar som de övriga nästan aldrig kommer i närheten av, senast på min firmabil där delkasko kostar 4700 och IF via sin Mercedesförsäkring skulle ha 12000 för.

Om ts får svårt med önskad ersättning i samband med skada kanske det har andra orsaker, många skador på kort tid exempelvis. Ett försäkringsbolag som inte är noga med kontrollen kommer ofelbart att ha högre premier istället.
Citera
2020-03-27, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
3: sån plats tar de inte, jag är snart pensionär och klarar mig med ett par pärmar. Vidare brukar kopior gå bra. Så, jag har "alltid" scannat / fotograferat alla kvitton, och har aldrig haft några broblem med försäkringsbolagen.

4: Vaddå "ljuger"? De ansåg väl inte att det var en tillräckligt talande bild?
Det är möjligt, men nu har jag inte originalkvitton på 20-30 år gamla begagnade prylar. Vart får man tag i sånt menar du??

Ja, ljuger. De kräver bilder på det som stulits, för att ”styrka”, sen säger de att bilderna ej duger OCH kan inte uppge hur en bild ska se ut för att vara tillräcklig. Är inte det konstigt?
Citera
2020-03-27, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Har haft Länsförsäkringar i över 30 år, inga som helst problem när en skada inträffar. De har dessutom en premienivå på bilförsäkringar som de övriga nästan aldrig kommer i närheten av, senast på min firmabil där delkasko kostar 4700 och IF via sin Mercedesförsäkring skulle ha 12000 för.

Om ts får svårt med önskad ersättning i samband med skada kanske det har andra orsaker, många skador på kort tid exempelvis. Ett försäkringsbolag som inte är noga med kontrollen kommer ofelbart att ha högre premier istället.
På tio års tid så har det kanske varit en 4-5 incidenter totalt, men det är ju inget som jag orsakat eller varit skyldig till, utan det har ju varit saker som inbrott i huset, stöld av saker i mitt skjul, skada på min bil orsakad av annan person, rån. De incidenterna är ju på inga vis mitt fel och det är ju bland annat sånt jag betalar försäkring för.

Har de problem med att det blir många kriminella skador så kan de ta upp det med landsförrädarna i regeringen, för det är de asen som släpper in alla kriminella blattar, inte jag!
Citera
2020-03-27, 09:08
Medlem
Citat:
På tio års tid så har det kanske varit en 4-5 incidenter totalt, men det är ju inget som jag orsakat eller varit skyldig till, utan det har ju varit saker som inbrott i huset, stöld av saker i mitt skjul, skada på min bil orsakad av annan person, rån. De incidenterna är ju på inga vis mitt fel och det är ju bland annat sånt jag betalar försäkring för.

Har de problem med att det blir många kriminella skador så kan de ta upp det med landsförrädarna i regeringen, för det är de asen som släpper in alla kriminella blattar, inte jag!
För bolagets vidkommande lär det vara egalt om försäkringstagaren åsamkat skadan själv eller om yttre omständigheter huvudsakligen bidragit. Kostnaderna avgör, men även under vilka förutsättningar skador inträffat. Rent generellt är det givetvis bolagets skyldighet att säkerställa riktigheten i inkomna skadeanmälningar, för lös hantering ger onödiga kostnader vilka i sin tur kommer att belasta försäkringstagarna i form av höjda premier och/eller självrisker.
Citera
2020-03-27, 09:21
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Måste finnas de som får bättre betyg av konsumenter och de som är avsevärt sämre, som t.ex LF.
Jag tänker byta och vill ha tag i ett som inte kommer att lura mig, som LF.

Jag har haft LF i 15 år och behövt använda försäkring tre gånger.

En gång för vattenläcka i huset och två gånger för bilen.

Det har ALDRIG varit något problem med ersättningen.
När jag fick vattenläcka gick det skitsnabbt att få hjälp med en annan tillfällig bostad (lägenhet) i en månad samt åtgärd och reparation av vattenläckan.
Och samma sak när det gäller viltolycka med bilarna.

LF har dessutom alltid varit billigast när det gäller premien på samtliga mina bilförsäkringar.

TryggHansa och Folksam har oftast legat mer än dubbelt i sina premier när jag jämfört.

LF har dessutom betalat ut återbäring på någon tusenlapp typ vart femte år eller så.
Citera
2020-03-27, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad

håller med Länsförsäkringar helt klart bäst iallafall här i skåne
Citera
2020-03-27, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpil65
håller med Länsförsäkringar helt klart bäst iallafall här i skåne
Är i Västerbotten för min del, men motsäger inte detta! Samtidigt så saknas givetvis möjligheten att jämföra, men då nivån på premier och hur ärenden hanteras upplevs på ett positivt sätt så nöjer vi oss med det! Ts problem bottnar sig troligen i annat.
Citera
2020-08-03, 11:44
Medlem
Varning för "Trygga"Hansa!

Jag har "Trygga vuxna"eller vad det heter.
Mina barn är försäkrade i TryggHansa.
Vi betalar tusentals kronor om året till Trygg Hansa.

Jag var med om en olycka som jag med tur överlevde,en trädfällningsolycka.

Två brutna revben,rispor på revben,inre blödning på lunga,svår värk som bara morfin rår på och inlagd på Ava sedan hem på morfintabletter. Sedan psykiska problem efteråt när man tänker tillbaka på olyckan.
Detta tyckte "Trygga"Hansa vara värt 1100 kronor från deras sjukdom och "olycksfall"försäkring...

Jag fick direkt 5500kronor från Folksam via facket trots att deras försäkring INTE var en olycks och sjukförsäkring och att det hände hemma på fritiden!
Bra sa jag då anmälan till Folksam var klar, då ringer jag TryggHansa nu då sa jag till Folksam efter samtalet med dom var klart, ja skratta hon....lycka till sa hon på Folksam...vi är ägda av medlemmarna medans TryggHansa är privat...

Jag fick som sagt 1100kronor av "Trygg"Hansa....

Även efter avdrag för ers från Folksam så är det ett skämt!
Ett stort skämt iomed att TryggHansa försäkringen just är för OLYCKOR sjukdom och som jag trodde sveda och värk.
Jo tjena .om jag förlorat en arm vad skulle det ha blivit, 1500 kronor?

Totalt meningslös personförsäkring hos TryggHansa.
Dyr som fasiken och man får inget eller lite pengar.
Bättre att lägga dom pengarna på fonder eller liknande.

När det gäller våra barnförsäkringar som inte är gratis ska jag börja titta efter något annat för hos "Trygga"Hansa slänger man bara pengarna i sjön.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in