Citat:
Ursprungligen postat av
bombayduck1
Jag pendlar. Funderar på att tjänstledigt ett år och söka jobb i Sverige. Varför? Den norska kronkursen är kass och sen tar man bot förmånliga avdrag för boende och resor mm. Lönar sig helt enkelt inte längre.
Är mer intresserade av företag som erbjuder gratis kost och logi till sina anställda. Har jag fått den biten löst tror jag det blir lönsamt. Är inte intresserad att överföra NOK till SEK då jag har tillräckligt med pengar i SEK. Först när kurserna ändrar sig kan det vara aktuellt med att överföra pengarna till SEK.
Citat:
Ursprungligen postat av
Engineer
Norsk polis och militär bevakar gränsen och även småvägar. Främst är det norrmän som sniter över till fots eller cykel för att handla billigare cigaretter och liknande. De smyger flr att slippa 14 dagar karantän som annars krävs om man varit utomlands.
Funderar på att förfalska ett påskrivet anställningskontrakt som anger att jag ska vara utstationerad i Norge för att öka möjligheterna till ännu fler jobb efter ha suttit mina 14 dagar i karantän.
Såvida jag vet så är det nästan uteslutande bemanningsbyråer som anställer svenskar. Lyckas man ordna ett boende i Norge ökar också möjligheterna till fler jobb än bara bemanning.
Någon med liknande erfarenheter som kan dela med sig?