2020-03-24, 19:49
Medlem
Hej!

På grund av smittan som sprider sig i världen behöver även jag gå ner ganska mycket i arbetstid. Tänkte försöka använda tiden som blir över till att göra något produktivt.

Någon som har lite tips???

Förövrigt ska jag börja plugga företagsekonomi till hösten. Hade lätt kunnat tänka mig att söka en praktikplats för att skaffa en merit redan innan plugget börjar.
Jag har också en hel del erfarenhet av e-handel och bygga hemsidor då jag tidigare bedrivit leksaksaffär, e-guide och sminkföretag via nätet.

Tacksam för alla tips!!!
Citera
2020-03-24, 19:52
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macattak
Hej!

På grund av smittan som sprider sig i världen behöver även jag gå ner ganska mycket i arbetstid. Tänkte försöka använda tiden som blir över till att göra något produktivt.

Någon som har lite tips???

Förövrigt ska jag börja plugga företagsekonomi till hösten. Hade lätt kunnat tänka mig att söka en praktikplats för att skaffa en merit redan innan plugget börjar.
Jag har också en hel del erfarenhet av e-handel och bygga hemsidor då jag tidigare bedrivit leksaksaffär, e-guide och sminkföretag via nätet.

Tacksam för alla tips!!!

Börja bygg hemsidor om du är bra på det tuff bransch men skönt att jobba hemma.
Citera
2020-03-25, 00:31
Medlem
Svara på enkäter online
Citera
2020-03-25, 00:39
Medlem
Annonsera på eskortsidor att du kan ta den i 2an när du har tid över så kanske du till och med kan säga upp dig från jobbet sen.
Senast redigerad av manijaken 2020-03-25 kl. 00:41.
Citera
2020-03-25, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airborne1522
Svara på enkäter online

Bra tips!
Har du någon erfarenhet av detta? Vad kan man lyckas skrapa ihop i timmen?
Citera
2020-03-25, 07:27
Medlem
Citat:

Väldigt lite. Jag har svarat på några enkäter på dinasikt.se för ett antal år sedan. Man får betalt i presentkort. Några få kronor för en mindre enkät som tar 3-6 minuter och mer för enkäter som tar längre tid. Det finns dock bara ett begränsat antal enkäter att svara på (du "bjuds in" enligt en profil du får fylla i) så du får regga dig på flera sidor om det skall bli några summor att tala om.

Varför inte jobba vidare med dina företag eller starta ett nytt istället?

Eller fortsätt med att göra/uppdatera/modernisera hemsidor, men gratis åt någon förening lokalt.
Engagera dig i något open-source projekt.
Citera
2020-03-25, 14:32
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Bra tips!

Värdelöst tips. Ersättningen är usel, vi snackar ett tiotals kronor i timmen och utbudet är uselt så man kan inte ens göra särskilt många per dag. Då är det bättre betalt att dela reklam.

Satsa på dina hemsidor eller skaffa ett helgjobb på Ica eller nåt lager.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in