2020-03-24, 16:50
Medlem
RCI856645964s avatar
Jag har suttit inne under karantänliknande omständigheter nu i tio dagar. Jag lever på mat som jag köpte tidigt och som kommer räcka länge. Den är hyfsat varierad men en del saker har jag inte tillgång till och det börjar bli jobbigt.

Vad saknar ni mest, ni som också håller er undan?

Jag längtar efter

- sallad och grönsaker

- äpplen

- popcorn (glömde bunkra det)
Citera
2020-03-24, 17:49
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Personligen så får jag allting hem levererad. Men annars missbrukar jag Ben O jerrys. Estrella Ostbågar och Pizza på kvällarna.
Citera
2020-03-24, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Personligen så får jag allting hem levererad. Men annars missbrukar jag Ben O jerrys. Estrella Ostbågar och Pizza på kvällarna.
på tal om att beställa hem mat.
om en person som har corona utan att visa symptom (dvs fortsätter jobba) lagar din mat, kan viruset på maten smitta dig.
så är det verkligen smart att göra det?
Citera
2020-03-24, 19:44
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RCI856645964
Jag har suttit inne under karantänliknande omständigheter nu i tio dagar. Jag lever på mat som jag köpte tidigt och som kommer räcka länge. Den är hyfsat varierad men en del saker har jag inte tillgång till och det börjar bli jobbigt.

Vad saknar ni mest, ni som också håller er undan?

Jag längtar efter

- sallad och grönsaker

- äpplen

- popcorn (glömde bunkra det)
Varför beställer du inte hem mat? Mathem t.ex har ju t.o.m. tagit bort leveranskostnaden och de har popcorn OCH det andra du saknar Förut hade de över en veckas leveranstid, men nu ligger den på kring 3 dagar
Citera
2020-03-24, 19:46
Medlem
RCI856645964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Varför beställer du inte hem mat? Mathem t.ex har ju t.o.m. tagit bort leveranskostnaden och de har popcorn OCH det andra du saknar Förut hade de över en veckas leveranstid, men nu ligger den på kring 3 dagar

Smittrisk.
Citera
2020-03-24, 19:49
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Smittrisk.
Corona smittar främst genom droppsmitta, dvs hostningar och nysningar. Inte på prylar.
Citera
2020-03-24, 19:50
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Smittrisk.
Corona smittar främst genom droppsmitta, dvs hostningar och nysningar. Inte på prylar. Dessutom lämnar de kassarna utanför dörren.
Citera
2020-03-25, 20:04
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bochi2
på tal om att beställa hem mat.
om en person som har corona utan att visa symptom (dvs fortsätter jobba) lagar din mat, kan viruset på maten smitta dig.
så är det verkligen smart att göra det?

Säkert.... men jag har en ultraljudstvätt som jag slänger i det mesta sedan värmer jag maten på nytt i min luftfritös. Allting blir super bra👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in