2020-03-24, 15:38
Medlem
Pinkuss avatar
Befinner mig p hotell med wifi som ven krver inloggning p en separat webbsida. inloggningen funkar bra, men sedan gr det inte att surfa fr att win7 uppfattar anslutningen som unsecured med ett litet gult utropstecken bredvid wifi anslutning ikonen. har haft likande problem tidigare ngon gng p hotell med inloggning s sida. hur lser jag problemet. funkar utmrkt med min telefon.
Citera
2020-03-24, 17:54
Bannlyst
cmd.exe --> ipconfig /renew
Citera
2020-03-24, 17:55
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkus
Befinner mig p hotell med wifi som ven krver inloggning p en separat webbsida. inloggningen funkar bra, men sedan gr det inte att surfa fr att win7 uppfattar anslutningen som unsecured med ett litet gult utropstecken bredvid wifi anslutning ikonen. har haft likande problem tidigare ngon gng p hotell med inloggning s sida. hur lser jag problemet. funkar utmrkt med min telefon.

Skaffa VPN och kr p det. Alternativt stt upp din telefon som AP och kr p telefonen.
Citera
2020-03-24, 18:38
Medlem
Pinkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
cmd.exe --> ipconfig /renew

gr ingen skillnad. ip adress finns i alla fall. brjar undra om det r windows 7 eller Firefox som gr att jag ej kan surfa d Firefox ocks sger connection not senare. provade kra chrome men den vill inte knnas vid nn anslutning alls. var tror ni felet ligger - Wi-Fi et, win7 eller Firefox? lsning?
Senast redigerad av Pinkus 2020-03-24 kl. 18:40.
Citera
2020-03-24, 19:09
Moderator
Protons avatar
Citat:
gr ingen skillnad. ip adress finns i alla fall. brjar undra om det r windows 7 eller Firefox som gr att jag ej kan surfa d Firefox ocks sger connection not senare. provade kra chrome men den vill inte knnas vid nn anslutning alls. var tror ni felet ligger - Wi-Fi et, win7 eller Firefox? lsning?
Misstnker att det r wifit som anvnder en kryptering ldre n napoleon.

Finns inget du kan gra t det mer n att koppla ner dig och anvnda din telefon som AP istllet.

Den hr kanske hjlper om du nu mste fortstta anvnda skrpet (rekommenderas EJ)

https://www.informit.com/articles/ar...03994&seqNum=2
Citera
2020-03-24, 21:15
Medlem
Citat:
Funkar ditt WiFi p mobilen?
Citera
2020-03-24, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spatten
Funkar ditt WiFi p mobilen?
Ls sista meningen i TS.
Citera
2020-03-24, 21:53
Medlem
Citat:
Ls sista meningen i TS.
Ah, sg inte det.

Kan du skicka bild p detta "Unsecured Wi-Fi"-meddelande du pratar om?
Citera
2020-03-24, 22:00
Medlem
LezleeChows avatar
Citat:
Ls sista meningen i TS.
"funkar utmrkt med min telefon" - vad betyder det d, funkar det med hotspot, eller funkar det att surfa p wifi med luren? Vad r det som funkar?
Citera
2020-03-25, 06:58
Medlem
kimdah2002s avatar
Testa att ta bort IPv6 frn datorns uppkopplingsalternativ ev. ha bara IPv4 och alla andra alternativ bortkryssade.
Senast redigerad av kimdah2002 2020-03-25 kl. 07:31.
Citera
2020-03-26, 04:56
Medlem
Pinkuss avatar
OK, skall prova. Har haft samma problem EN gng tidigare som ocks var ett hotell med en websida dr man loggar in. Har bott p hur mnga andra hotell som helst dr det funkar utan problem.
r Win 7 mer knslig fr snt hr n Win 10 mntro? Tror ni problemet ligger i windows eller i webbrowsern? Tack fr alla svar.
Citera
2020-03-27, 04:44
Medlem
Pinkuss avatar
Brjade funka helt pltsligt utan ngon tgrd. Mrkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in