2020-03-24, 15:38
Medlem
Pinkuss avatar
Befinner mig på hotell med wifi som även kräver inloggning på en separat webbsida. inloggningen funkar bra, men sedan går det inte att surfa för att win7 uppfattar anslutningen som unsecured med ett litet gult utropstecken bredvid wifi anslutning ikonen. har haft likande problem tidigare någon gång på hotell med inloggning s sida. hur löser jag problemet. funkar utmärkt med min telefon.
Citera
2020-03-24, 17:54
Bannlyst
cmd.exe --> ipconfig /renew
Citera
2020-03-24, 17:55
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkus
Befinner mig på hotell med wifi som även kräver inloggning på en separat webbsida. inloggningen funkar bra, men sedan går det inte att surfa för att win7 uppfattar anslutningen som unsecured med ett litet gult utropstecken bredvid wifi anslutning ikonen. har haft likande problem tidigare någon gång på hotell med inloggning s sida. hur löser jag problemet. funkar utmärkt med min telefon.

Skaffa VPN och kör på det. Alternativt sätt upp din telefon som AP och kör på telefonen.
Citera
2020-03-24, 18:38
Medlem
Pinkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
cmd.exe --> ipconfig /renew

gör ingen skillnad. ip adress finns i alla fall. börjar undra om det är windows 7 eller Firefox som gör att jag ej kan surfa då Firefox också säger connection not senare. provade köra chrome men den vill inte kännas vid nån anslutning alls. var tror ni felet ligger - Wi-Fi et, win7 eller Firefox? lösning?
Senast redigerad av Pinkus 2020-03-24 kl. 18:40.
Citera
2020-03-24, 19:09
Moderator
Protons avatar
Citat:
gör ingen skillnad. ip adress finns i alla fall. börjar undra om det är windows 7 eller Firefox som gör att jag ej kan surfa då Firefox också säger connection not senare. provade köra chrome men den vill inte kännas vid nån anslutning alls. var tror ni felet ligger - Wi-Fi et, win7 eller Firefox? lösning?
Misstänker att det är wifit som använder en kryptering äldre än napoleon.

Finns inget du kan göra åt det mer än att koppla ner dig och använda din telefon som AP istället.

Den här kanske hjälper om du nu måste fortsätta använda skräpet (rekommenderas EJ)

https://www.informit.com/articles/ar...03994&seqNum=2
Citera
2020-03-24, 21:15
Medlem
Citat:
Funkar ditt WiFi på mobilen?
Citera
2020-03-24, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spatten
Funkar ditt WiFi på mobilen?
Läs sista meningen i TS.
Citera
2020-03-24, 21:53
Medlem
Citat:
Läs sista meningen i TS.
Ah, såg inte det.

Kan du skicka bild på detta "Unsecured Wi-Fi"-meddelande du pratar om?
Citera
2020-03-24, 22:00
Medlem
LezleeChows avatar
Citat:
Läs sista meningen i TS.
"funkar utmärkt med min telefon" - vad betyder det då, funkar det med hotspot, eller funkar det att surfa på wifi med luren? Vad är det som funkar?
Citera
2020-03-25, 06:58
Medlem
kimdah2002s avatar
Testa att ta bort IPv6 från datorns uppkopplingsalternativ ev. ha bara IPv4 och alla andra alternativ bortkryssade.
Senast redigerad av kimdah2002 2020-03-25 kl. 07:31.
Citera
2020-03-26, 04:56
Medlem
Pinkuss avatar
OK, skall prova. Har haft samma problem EN gång tidigare som också var ett hotell med en websida där man loggar in. Har bott på hur många andra hotell som helst där det funkar utan problem.
Är Win 7 mer känslig för sånt här än Win 10 måntro? Tror ni problemet ligger i windows eller i webbrowsern? Tack för alla svar.
Citera
2020-03-27, 04:44
Medlem
Pinkuss avatar
Började funka helt plötsligt utan någon åtgärd. Märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in