• 1
  • 2
2020-03-23, 23:52
Medlem
mr.demons avatar
Vad vet ni om henne? Vad har hon för ursprung? Och hon är förmodligen just nu en av de mest eftersökta människorna i hela Sverige. Enligt MrKoll.

Kul tycker jag att sen en vacker utländsk kvinna på en hög post. Hoppas hon kan fungera som inspiration för andra unga kvinnor med invandrarbakgrund.

Vet inte om tråden är rätta placerad. Sökte efter tråd, men fick ingen träff. Men fick däremot tillsägelse när jag frågade om henne i Coron tråden.
Citera
2020-03-23, 23:58
Medlem
Hegamons avatar
Jag vet inte vem hon är, men det är verkligen en omaka samling individer som FHM presenterar på sina pressträffar. Jag skulle anta hon är från Iran, men jag vet inte.
Citera
2020-03-24, 00:04
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag vet inte vem hon är, men det är verkligen en omaka samling individer som FHM presenterar på sina pressträffar. Jag skulle anta hon är från Iran, men jag vet inte.

Utseendemässigt gissade jag med på Iran. Men namnet är typiskt arabiskt killnamn.
Citera
2020-03-24, 01:42
Medlem
Djeckneschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vad vet ni om henne? Vad har hon för ursprung? Och hon är förmodligen just nu en av de mest eftersökta människorna i hela Sverige. Enligt MrKoll.

Kul tycker jag att sen en vacker utländsk kvinna på en hög post. Hoppas hon kan fungera som inspiration för andra unga kvinnor med invandrarbakgrund.

Vet inte om tråden är rätta placerad. Sökte efter tråd, men fick ingen träff. Men fick däremot tillsägelse när jag frågade om henne i Coron tråden.
Taha härstammar från Iran, hon kom som liten till Sverige någon gång på 1980-talet. Hette Hirbod i efternamn tidigare. Hade sin uppväxt i annan del av Sverige än i Stockholm där hon nu bor.

Gift med en sex år äldre man - de två är skrivna på skilda adresser i Stockholm, hon i Hägersten och han i Älvsjö.

Taha Alexandersson är mycket riktigt extremt eftersökt via MrKoll varför denna tråd är befogad. Denna månad är hon näst mest eftersökt i Sverige, igår var det 4311 sökningar på henne (Kristina Lindgren, Värmdö, toppade med 5815). Till exempel har fler sökt på Taha Alexandersson än kända personer som Bianca Ingrosso, Anis don Demina och Anders Tegnell.
Citera
2020-03-24, 08:37
Moderator
blomvattnares avatar
Personen är inte en kändis på så sätt att diskussioner om henne hör hemma i Kändisskvaller. Tråden låses.

/Mod
Citera
2020-03-30, 14:40
Moderator
blomvattnares avatar
Nu har personen ifråga visat sig lite mer i offentligheten och det kan anses att hon är någon form av kändis. Tråden öppnas igen.

Men själva Coronan diskuteras alltså inte här.

/Mod
Citera
2020-03-30, 14:52
Medlem
Bdonks avatar
Mycket vacker kvinna och det märks att hon bott i Sverige större delen av sitt liv. Hon pratar perfekt svenska utan brytning. Hon är trevlig att vila ögonen på när hon framträder i TV.
Citera
2020-03-30, 15:30
Medlem
Inget skvaller då (med tanke på trådens placering), men hittade den här informationen via min favoritsida google. Såhär beskrevs hon när hon skulle tala på KI 2015:

Citat:
Taha Hirbod Alexandersson is an Associate Professor of Infectious Diseases the Karolinska Institutet. She is currently working at the WHO with the development of the Global Health Emergency Workforce. She has worked cross-disciplinary with Global Health related issues for more than 15 years in areas such as biomedical laboratory sciences, clinical trials, development of education, and project management. Taha Hirbod Alexandersson's scientific work within the area of mucosal immunity and HIV in vulnerable populations, conducted in partnership with the Kenya AIDS Control and the Rakai Health Sciences Programs, has resulted in several original findings and technical developments. In 2014, she was in charge of the construction and management of the KI Ebola training center and in April 2015 she started working with the Ebola response team at the WHO.

Källa: https://education.ki.se/global-healt...-2015-speakers

Gedigen erfarenhet med tanke på att texten skrevs 2015 och att hon då, förmodar jag, bara var 35.
Citera
2020-03-30, 16:20
Medlem
Hon ger ett större förtroende än för Emma Frans
och har dessutom mycket bättre meriter.
Citera
2020-03-30, 22:24
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djecknesch
Taha härstammar från Iran, hon kom som liten till Sverige någon gång på 1980-talet. Hette Hirbod i efternamn tidigare. Hade sin uppväxt i annan del av Sverige än i Stockholm där hon nu bor.

Gift med en sex år äldre man - de två är skrivna på skilda adresser i Stockholm, hon i Hägersten och han i Älvsjö.

Taha Alexandersson är mycket riktigt extremt eftersökt via MrKoll varför denna tråd är befogad. Denna månad är hon näst mest eftersökt i Sverige, igår var det 4311 sökningar på henne (Kristina Lindgren, Värmdö, toppade med 5815). Till exempel har fler sökt på Taha Alexandersson än kända personer som Bianca Ingrosso, Anis don Demina och Anders Tegnell.

Kunde man ana en antydan till norrländsk dialekt kanske?

I vart fall tror jag att hon snart kan ha ett riktigt toppjobb på gång, när det här är över.
Citera
2020-04-01, 17:31
Medlem
Ser ut som en 10 poängare när jag googlade 👌

Det utesluter givetvis inte kompetens men det är inget som jag kan bedöma vet inte ens vad hon gör. Härlig
Citera
2020-04-01, 20:24
Medlem
Förtroendeingivande minst sagt, a+ människa rakt av.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in