2021-01-21, 17:04
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Hade varit intressant att se Stina på denna tuffa tävling idag i Antholz...

Om nu Hanna Öberg är flera minuter från seger idag, var hade då Stina varit månntro?

Ärligt talat inte så intressant fråga. I alla fall om man vill att den skall säga något om vilken nivå hennes skidåkning ligger på rent allmänt.
Citera
2021-01-22, 15:46
Medlem
Bra tecken på Stinas progression idag. För varje tävling lär det bli bättre.
Citera
2021-01-22, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Bra tecken på Stinas progression idag. För varje tävling lär det bli bättre.

Som flera har sagt tidigare - antingen går det åt helvete med Stinas satsning, eller, så får många av oss äta upp hatten!

Att slå i botten och vara nästan sämst i IBU-cupen var kanske det bästa som hände Stinas karriär - nu kan det bara bli bättre, och, svårt att göra resultat som är sämst någonsin 😎😎😎🥸🥸

Heja heja Stina!
Citera
2021-01-22, 16:09
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErrkaP
Som flera har sagt tidigare - antingen går det åt helvete med Stinas satsning, eller, så får många av oss äta upp hatten!

Att slå i botten och vara nästan sämst i IBU-cupen var kanske det bästa som hände Stinas karriär - nu kan det bara bli bättre, och, svårt att göra resultat som är sämst någonsin 😎😎😎🥸🥸

Heja heja Stina!

Åt helvete är starka ord. Bara för att hon kanske inte blir den många hoppas på så betyder inte det att det går åt "helvete".
Citera
2021-01-22, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Åt helvete är starka ord. Bara för att hon kanske inte blir den många hoppas på så betyder inte det att det går åt "helvete".

Ha! Ibland måste man använda förstärkningsord för att beskriva belackarnas ”ord och inga visor” om Stinas skidskyttesatsning!
Citera
2021-01-22, 19:54
Medlem
Tänk om folk kunde ta det lite lugnt med att haussa eller dissa idrottsmän utifrån enstaka tävlingar.

Stinas placeringar i IBU-cupen hittills är 99:a, 69:a, 48:a och 22:a (med tredje bästa åktid).
Nu vet jag inte hur konkurrensen var idag jämfört med de tre tidigare tävlingarna, men trenden ser ganska uppåtgående ut.
Dock vet vi ingenting alls om nästa tävling. Kanske topp-10, kanske 85:a. Därefter kanske tvärtom. Vi vet inte. Likväl kommer även den tävlingen att vara en enstaka tävling.

Jag tror det enda Stina kan "bevisa" för oss den här säsongen är att hon verkar ha talang för skidskytte och på sikt kan bli en landslagsåkare. Däremot tror jag inte att vi utifrån den här (halva) säsongen kommer kunna dra slutsatsen att att hon saknar fallenhet för skidskytte och lika gärna kan lägga ner satsningen. Det är helt enkelt för kort tid för att kunna döma ut henne.
(Min egen åsikt är att hon redan levererat tillräckligt för att jag med stort intresse ska följa hennes fortsatta satsning.)
Citera
2021-01-22, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Tänk om folk kunde ta det lite lugnt med att haussa eller dissa idrottsmän utifrån enstaka tävlingar.

Stinas placeringar i IBU-cupen hittills är 99:a, 69:a, 48:a och 22:a (med tredje bästa åktid).
Nu vet jag inte hur konkurrensen var idag jämfört med de tre tidigare tävlingarna, men trenden ser ganska uppåtgående ut.
Dock vet vi ingenting alls om nästa tävling. Kanske topp-10, kanske 85:a. Därefter kanske tvärtom. Vi vet inte. Likväl kommer även den tävlingen att vara en enstaka tävling.

Jag tror det enda Stina kan "bevisa" för oss den här säsongen är att hon verkar ha talang för skidskytte och på sikt kan bli en landslagsåkare. Däremot tror jag inte att vi utifrån den här (halva) säsongen kommer kunna dra slutsatsen att att hon saknar fallenhet för skidskytte och lika gärna kan lägga ner satsningen. Det är helt enkelt för kort tid för att kunna döma ut henne.
(Min egen åsikt är att hon redan levererat tillräckligt för att jag med stort intresse ska följa hennes fortsatta satsning.)

Nog kan man va kritisk alltid när hon presterat så dåligt i åkningen. Det är inte så att Stina va vem som helst i längdskidåkning. Skyttet har ju däremot fungerat väl hittills. Men jag tror väl också att hon är i en liten övergångsperiod och behöver tävlingar. Hitta rätt fart, rätt sätt att åka med gevär, hitta en bra puls vid skjutning etc. Skidskytte handlar ju om så mycket mer än att åka skidor. Hon kanske har tänkt för mycket på skjutningen när hon skall fokusera på att åka skidor och som orsakat att hon åkt mycket långsammare, vem vet. Tror hon kan vinna någon tävling i år redan, jag hade inte blivit förvånad i alla fall.
Citera
2021-01-22, 22:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos

Det enda som är klart är att hon inte levererat ett enda dugg om du inte med leverera menar att komma till start och inte bryta.
Citera
2021-01-23, 00:13
Medlem
Kul att Stina avancerar i tävlingarna i farmarligan!

Hon har kanske varit inne här på FB och läst mina råd, ska hon fortsätta att få förtroende och pengar är det snabb framgång som gäller detta år.

Trevligt att kunna bidra. Sen förstår nog Stina själv att åktiderna fortsatt måste förbättras kraftigt.
Citera
2021-01-23, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Kul att Stina avancerar i tävlingarna i farmarligan!

Hon har kanske varit inne här på FB och läst mina råd, ska hon fortsätta att få förtroende och pengar är det snabb framgång som gäller detta år.

Trevligt att kunna bidra. Sen förstår nog Stina själv att åktiderna fortsatt måste förbättras kraftigt.

På vilket sett tror du att du kan påverka om hon får förtroende eller inte? Är du boss över skidskyttet?

Ledsen att meddela det men jag tror inte du kommer ha så mycket att säga till om saken.
Citera
2021-01-23, 01:29
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amak
På vilket sett tror du att du kan påverka om hon får förtroende eller inte? Är du boss över skidskyttet?

Ledsen att meddela det men jag tror inte du kommer ha så mycket att säga till om saken.

Hehe, grobianen verkar ha en del vanföreställningar. Nu dunkar han sig själv belåtet i ryggen åt något som aldrig har inträffat.
Citera
2021-01-23, 01:32
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Stina Nilsson är ett avslutat kapitel. Det enda uppdrag hon har kvar är att föda så många etniskt svenska barn hennes kropp förmår.

Oj vad det måste svida, att Stina nu har valt skidskytte framför längdskidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in