Citat:
Ursprungligen postat av
ErrkaP
Det som stressar Stina är väl ändå det faktumet att andra lyckats relativt tidigt i sina nya karriärer som skidskyttar...
Men, vi får väl avvakta lite - denna Covid-19-säsong är väl egentligen inte riktigt rätt säsong att få många tävlingstillfällen, det är ju det hon behöver nu - ut i verkligheten...
Hon har ju inte tävlat nånting knappt så hittills finns inte mycket att säga. Det enda man kan diskutera är varför åktiderna är så långsamma.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Jag tror ingen förväntade sig att hon skulle vara i topp, men att vara 99:a i division 2 och ha så dåliga åktider tror jag är betydligt sämre än vad ens de mest återhållsamma förväntade sig.
Tycker du att det hon visar är helt i linje med hur du såg på det? Ju sämre resultat desto bättre förutsättningar, är det så du resonerar?
99:a i lägre division på vad, två tävlingar? Säger väl inte så mycket egentligen då orsakerna till det kan vara flera.
Om hon fortsätter att prestera på den här nivån däremot, då är det en helt annan sak.
Men innan dess kanske man ska vänta med att dra för stora slutsatser och faktiskt ge henne en chans. Rom byggdes inte på en dag.
Citat:
Ursprungligen postat av
grobiankungen
Jag tror många hade förväntat sig att hon skulle vara betydligt längre fram i färdighet och talang eftersom hon gjorde själva valet att byta. Att det ska ta flera år, visst om det handlar om när OS guldet ska bärgas. Nu är det ju flera år bort att hon ens kan köra världscupen. Med hennes ålder - således en totalt ointressant utövare om det inte hade varit för historiken som elitskidåkare.
Ditt resonemang hade varit valid om det vore en 18 åring som aldrig tidigare visat elitresultat som vi diskuterade
Då har man nog fått det hela om bakfoten. Sådant här tar tid, och nån talang lär knappast visa sig på två ynka tävlingar, ja om hon nu inte skulle ha en extraordinär talang förstås.
Bara för att hon bytte sport så innebär det inte att man ska förvänta sig att hon ska prestera si och så bara för att Stina är Stina.
Hon ville testa på nåt annat, oavsett hur bra/dåligt det kommer gå.
Ingen vet hur lång tid det kommer ta innan hon får tävla på världscupen. Flera år säger du, men det vet vi absolut ingenting om.