2025-03-16, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Stina skulle absolut kunna vinna 5-milen i VM. Hennes watt/kg har ökat markant och är nu i klass med skinny bitches Therese o Frida.

Hur vet du att hennes effekt har ökat?
Citera
2025-03-16, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel
Hur vet du att hennes effekt har ökat?
Hon är smalare nu.
Citera
2025-03-16, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utredare1
Och nu vann hon Birkebeiner.. hon verkar nu ha blivit världens bästa långloppsåkare efter bara en halv säsong.

Det gick ju bra för Astrid Ö Slind att gå från den positionen till att konkurrera med Johaug m fl i traditionella vc.

Jag hoppas att Stina tänker om på den punkten, nu har hon ju också filat på sin stakning i klassiskt ännu mer och lärt sig åka långt.. Men fristilslopp tror jag fortsatt inte är något för henne.
Det vore inte helt fel om hon satsar mot 50km till OS och VM. Tror hon hade varit svårslagen där.
Citera
2025-03-16, 09:40
Medlem
utredare1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotel
Inte förvånad hon kommer nog vinna det mesta framöver det är inte samma konkurrens i ski classics
Undra hur länge hon kommer tycka det är roligt.
Jag tror som du och nu har hon redan vunnit de två viktigaste (de som är på svensk och norsk mark).

Undrar hur de skriver kontrakt, en säsong i taget?

Stina gillar ju nya utmaningar för att inte bli uttråkad..
Citera
2025-03-16, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det vore inte helt fel om hon satsar mot 50km till OS och VM. Tror hon hade varit svårslagen där.

Dock stor skillnad mellan Nilsson och Slind.
Stina var sprinter, styrkor var hög högsta fart, styrka och anaerop kapacitet. Svaghet den aeroba kapaciteten. Sprinters lyckas ofta som långloppsåkare när de lägger av med taditionellt.
Slind har väl alltid levt på hög aerop kapacitet. som stakåkare har hon utveklat styrkan vilket hon haft nytta av när hon nu kombinerar det med fortsatt hög aerob kapacitet i traditionell skidåkning.

Jag tror Stina skulle få svårt att hävda sig i traditionell skidåkning på tuffa 5-milsbanor.

Men att hon nu åter presterar som skidåkare har sin förklaring i att hon väger mycket mindre igen. En gåta att hon såg ut som hon gjorde under hela skidskyttekarriären.
Citera
2025-03-16, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruunoo
Dock stor skillnad mellan Nilsson och Slind.
Stina var sprinter, styrkor var hög högsta fart, styrka och anaerop kapacitet. Svaghet den aeroba kapaciteten. Sprinters lyckas ofta som långloppsåkare när de lägger av med taditionellt.
Slind har väl alltid levt på hög aerop kapacitet. som stakåkare har hon utveklat styrkan vilket hon haft nytta av när hon nu kombinerar det med fortsatt hög aerob kapacitet i traditionell skidåkning.

Jag tror Stina skulle få svårt att hävda sig i traditionell skidåkning på tuffa 5-milsbanor.

Men att hon nu åter presterar som skidåkare har sin förklaring i att hon väger mycket mindre igen. En gåta att hon såg ut som hon gjorde under hela skidskyttekarriären.
Det var väl så att Stina var tvungen att lägga i princip all tid
och energi på skytte träning och hoppades att hennes skidåkning skulle räcka till med begränsad träning .
Enligt uppgift tillbringade hon mer än dubbelt så lång tid, och sköt dubbelt så många skott på skjutvallen som övriga skidskyttar. Kan ju förklara varför hon blev fet som en julagris och tappade sin skidåkning.
Citera
2025-03-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utredare1
Jag tror som du och nu har hon redan vunnit de två viktigaste (de som är på svensk och norsk mark).

Undrar hur de skriver kontrakt, en säsong i taget?

Stina gillar ju nya utmaningar för att inte bli uttråkad..

Hon har ett tvåårskontrakt.
Citera
2025-06-08, 15:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Stina Nilsson, 31, bytte sport och levererade direkt.

Men omställningen var allt annat än enkel.

– Jag gick absolut sönder, säger hon till SVT.
https://www.aftonbladet.se/sportblad...ar-helt-trasig

Mest kul om henne. Var ju spekulationer om hennes sexliv. Folk antog då mest att hon var en flata. Sedan efter väldigt mycket hush hush kom det fram att hon är normal hade en pojkvän...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in