2020-03-22, 01:35
Medlem
Hur tror ni Bitcoin kommer att utveckla sig nu under 2020 och framåt med tanke på flera länders ekonomiska nedgångar kopplat till Corona viruset? Och om man bortser från Corona och tittar några år framåt, hur tror ni kursen kommer stå i värde och isåfall varför?
Citera
2020-03-22, 01:59
Medlem
Skit i Bitcoin Ethereum är det bästa att investera i just nu
Citera
2020-03-22, 07:52
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steroidpundare
Skit i Bitcoin Ethereum är det bästa att investera i just nu

Varför går Ethereum en bättre framtid till mötes? Ty, Bitcoin var här först!
Citera
2020-03-22, 08:39
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TR3WAY
Hur tror ni Bitcoin kommer att utveckla sig nu under 2020 och framåt med tanke på flera länders ekonomiska nedgångar kopplat till Corona viruset? Och om man bortser från Corona och tittar några år framåt, hur tror ni kursen kommer stå i värde och isåfall varför?
Väldigt svårt att säga förstås.

Men jag ser Bitcoin som en av de få tillgångar som är en hedge till global kris just nu som samtidigt har enorm uppsida pga halveringen av inflationen. Fysiskt guld är ett alternativ också.

Vi börjar redan se problem med likviditet i banker. Problem att få ut sina pengar. Bankruns. Hög inflation pga pengatryckande.

Så ja. Ser en väldigt ljus framtid för Bitcoin kommande 2-5 åren.

Och skit i Ethereum och andra shitcoins som är totalt centraliserade och är så långt ifrån sound money man kan vara, de är som spekulativa start-ups på sin höj som inte kommer gå bra i finanskris. Det är Bitcoin kapital söker sig till.
Citera
2020-03-26, 20:01
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coloss
Varför går Ethereum en bättre framtid till mötes? Ty, Bitcoin var här först!

Jag har väl inga längre prognoser, men tror bitcoin sakta men säkert kommer att sega sig uppåt till halveringen om ett par månader och fortsätta efter det i åtminstone några månader.

När sedelpressarna dras i gång kommer snacket om inflation att växa, samtidigt som staterna har annat för sig just nu än att försöka klämma åt kryptovalutor (tror jag).

Och så tror jag de flesta nu är medvetna om att coronaskiten (tyvärr) riskerar träffa fläkten riktigt elakt i USA, och att det redan är med i prissättningen nu.

Men jag kan ha tokfel...
Citera
2020-04-09, 18:30
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Jag har väl inga längre prognoser, men tror bitcoin sakta men säkert kommer att sega sig uppåt till halveringen om ett par månader och fortsätta efter det i åtminstone några månader.

När sedelpressarna dras i gång kommer snacket om inflation att växa, samtidigt som staterna har annat för sig just nu än att försöka klämma åt kryptovalutor (tror jag).

Och så tror jag de flesta nu är medvetna om att coronaskiten (tyvärr) riskerar träffa fläkten riktigt elakt i USA, och att det redan är med i prissättningen nu.

Men jag kan ha tokfel...

Antingen tycker man bankerna, sedelpressarna & staten kan spendera ens pengar bättre.

Eller så tycker man att man spenderar sina pengar bäst själv. Så Bitcoin är här för att stanna & värdet går upp tids nog.
Citera
2020-04-10, 22:21
Medlem
På tal om bitcoin och framtiden...Om man köper bitcoin på lång sikt (10 år +) och inte använder dem. Måste man vara uppdaterad kring forks (jag vet inte ens vad detta är tbh) och andra uppdateringar eller kan man bara strunta i allt, så som man kan göra med aktier?

Förstår att priset osv kan sjunka men kan jag förlora mina bitcoins (förutsatt att priset är detsamma) om 10-20 år om jag inte gör nåt dvs om jag inte är aktiv?

Under förutsättning att jag har kvar mitt password etc.
Citera
2020-04-11, 07:35
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 951002
På tal om bitcoin och framtiden...Om man köper bitcoin på lång sikt (10 år +) och inte använder dem. Måste man vara uppdaterad kring forks (jag vet inte ens vad detta är tbh) och andra uppdateringar eller kan man bara strunta i allt, så som man kan göra med aktier?

Förstår att priset osv kan sjunka men kan jag förlora mina bitcoins (förutsatt att priset är detsamma) om 10-20 år om jag inte gör nåt dvs om jag inte är aktiv?

Under förutsättning att jag har kvar mitt password etc.
När det gäller Bitcoin så kan du som du säger strunta i allt. Bitcoin har aldrig forkat kedjan och ändrat reglerna på 10 år vilket betyder att en plånbok med coins du skaffade för 5 år sedan går öppna och använda idag precis som då.

Skulle en fork dock inträffa så skulle du inte förlora dina coins ändå, det enda som skulle krävs av dig är att uppgradera till en nyare version av din walletmjukvara som hanterar dina coins.

Köpa och spara säkert i 10-20 år låter som en bra idé
Citera
2020-04-11, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TR3WAY

Med obegränsad pengar från väldens central banker, i princip allting som har begränsad tillgång ska öka i kurs mot fiat pengarna, men problemet är att det är inte så lätt att förra in dessa obegränsad fiat pengana in i krypto marknaden. USDT som är också obegränsad i teori kan hjälpa men de är bara intressant för spekulanter

Det måste finnas en konsensus att spara i krypto och ta passiv inkomst efter några år, om alla göra så, då förverkliga den
Citera
2020-04-12, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
När det gäller Bitcoin så kan du som du säger strunta i allt. Bitcoin har aldrig forkat kedjan och ändrat reglerna på 10 år vilket betyder att en plånbok med coins du skaffade för 5 år sedan går öppna och använda idag precis som då.

Skulle en fork dock inträffa så skulle du inte förlora dina coins ändå, det enda som skulle krävs av dig är att uppgradera till en nyare version av din walletmjukvara som hanterar dina coins.

Köpa och spara säkert i 10-20 år låter som en bra idé

Tack!

Du är ganska pro-btc har jag märkt. Jag börjar också bli det ju mer jag läser om det. Men jag tycker att det vore bra om vi kunde leka djävulens advokat här. Vad talar för att bitcoin aldrig kommer slå genom?
Citera
2020-04-12, 11:45
Medlem
SvenskHODLers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 951002
Tack!

Du är ganska pro-btc har jag märkt. Jag börjar också bli det ju mer jag läser om det. Men jag tycker att det vore bra om vi kunde leka djävulens advokat här. Vad talar för att bitcoin aldrig kommer slå genom?
Det största hotet tror jag är reglering och förbud. Att det inte skulle går köpa Bitcoin, förbjudet att använda det i handel så det bara blir en svart marknad av det. Detta scenario är många rädd för.. men jag tror och hoppas att det är omöjligt att få alla länder i världen att gå med på det, samtidigt så är det fler och fler länder som skapar legala ramverk för användning och investering i BTC inklusive USA så det ser inte riktigt så dåligt ut just nu, men det kanske ändras när politikerna förstår potentialen.

Förutom det så tror jag det bara kan fortsätta växa sakta men säkert, som den mest säkra sparformen och anonyma betalningar och överföringar vilket det inte finns något alternativ till i världen idag.

Ett annat hot kan vara att Bitcoin blir för centraliserat på något område och därmed misslyckas som projekt. Bitcoin kan misslyckas med att skala till en massmarknad på ett decentraliserat vis vilket bara skapar en ny typ av fractional reserve banking där bitcoins på din bank faktiskt inte finns på riktigt, precis som med fiat. För att Bitcoin ska lyckas här så behövs en stor medvetenhet om att man behöver själv kunna äga och verifiera sina Bitcoin eller kräva full reserve banking audit.
Citera
2020-04-12, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskHODLer
Förutom det så tror jag det bara kan fortsätta växa sakta men säkert, som den mest säkra sparformen och anonyma betalningar och överföringar vilket det inte finns något alternativ till i världen idag.
Bitcoin är ingen säker sparform. Den kan förlora 40% av sitt värde på en dag.
Jag är lite förvånad att du kallar det anonymt. Bitcoin är inte anonymt vilket jag är rätt säker på att du redan vet.
Och det är inte heller avsett för betalningar. Iallafall inte för privatpersoner. Möjligen finns det utrymme för centralbanker och institut att nyttja BTC-blockkedjan i framtiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in