2020-03-21, 20:56
Avslutad
En stor tidning vid namn USA TODAY verkar gilla att hitta ett ämne och folk att rösta på olika kandidater för att kora en vinnare. https://ftw.usatoday.com/2020/03/norm-macdonald-ultimate-stand-up-comic

I denna tävling ställdes välkända humorister upp emot varandra och i finalen röstades Norm fram som den allra roligaste framför finalisten Dave Chappelle.
Citera
2020-03-21, 21:05
Medlem
Ovcharkas avatar
Har en förmåga att ta gamla textbook-skämt och göra något eget av dom, något som trollbinder lyssnaren i 10 minuter per skämt. Också väldigt fyndig och kvick.

Chappelle är mer samhällsorienterad.

Gillar båda. Kollade några klipp på Youtube med Norm så sent som idag.
Citera
2020-03-21, 21:22
Medlem
PsychoChillers avatar
Det var på tiden och helt och hållet välförtjänt, Norm är en briljant standup-komiker. Sättet han berättar en historia på med små skämt på vägen och en gubbighet som oftast skär sig mot ämnet, jag skrattar inte lika mycket åt någon annan.
Citera
2020-03-21, 21:26
Medlem
Dofternas avatar
Helt rätt. Din favoritkomikers favoritkomiker.
Citera
2020-03-21, 21:31
Medlem
kraftfoders avatar
Norm tyckte jag var kul med sin serie "Norm" på 90-talet. Kollade varenda avsnitt.
Sedan en tid finns nye (läs gamle) Norm på Netflix. Tyvärr tycker jag inte han är så rolig längre. Gillade hans gamla träiga humor på 90-talet. Vet inte om min humor har förändrats sedan 90-talet.

Möjligt att han är roligast i USA, de andra komikerna kör mest med kiss och bajs-skämt/underlivshumor. Som att lyssna på tolvåriga grabbar i princip. Kanske är det så illa att ingen helt enkelt är roligare än Norm i USA?

(Jag gillar alltså Norm, men roas inte längre av humorn).
Gamla Norm-avsnitt kan jag fortfarande tycka är kul.
Citera
2020-03-21, 23:34
Medlem
godhetsapostelns avatar
Det måste vara ett riktigt folkets pris...båda är ju hatade av Pk (norm och chapelle). Norm har ofta en lite svår och klurig humor...inte alltid lätt-tillgänglig
Citera
2020-03-22, 00:49
Medlem
Jag har alltid tagit det som givet att Norm MacDonald är roligast av alla, men jag antar att det inte skadar att försöka uppmärksamma det om det mot all förmodan finns någon där ute som har missat det. Tydligen visste ju NBC:s förre president inte om det, så sådana människor existerar faktiskt.
Citera
2020-03-24, 05:00
Medlem
Korders avatar
Antar att diverse Norm-fans jobbat hårt på detta eller?

Misstolka mig inte, jag tycker Norm är fantastisk, men storleken på hans fanbase går ju knappast att jämföra med den exempelvis Dave Chappelle har (eller framför allt Kevin Hart, som blev utslagen av John Mulaney av alla människor).

Aja, kul att han fick vinna. Norm hör till en av mina favoriter bland dagens komiker, tillsammans med typ Chappelle, Burr och Segura.
Citera
2021-09-15, 06:55
Avslutad
https://youtu.be/ndx8HyPh5E0

😩😩😩
Citera
2021-09-15, 18:43
Avslutad
Han har gjort mycket bra men också en del väldigt dåligt. Hans satsning på huvudrollsinnehavare i långfilm floppade (filmen har dock fått ett starkt kultfölje), hans sitcom blev nerlagd efter enbart 3 säsonger, hans Kristendoms-predikande på Twitter har fått många att vända sig emot honom, många trodde han bara trollade men det visade sig att han blivit troende och "spirituell" på äldre dar vilket är helt humorlöst av honom att konstant nämna. Old chunk of coal..
Citera
2021-09-15, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MENTgu
Han har gjort mycket bra men också en del väldigt dåligt. Hans satsning på huvudrollsinnehavare i långfilm floppade (filmen har dock fått ett starkt kultfölje), hans sitcom blev nerlagd efter enbart 3 säsonger, hans Kristendoms-predikande på Twitter har fått många att vända sig emot honom, många trodde han bara trollade men det visade sig att han blivit troende och "spirituell" på äldre dar vilket är helt humorlöst av honom att konstant nämna. Old chunk of coal..

Håller med. Desto ännu mer imponerande hur hans positiva egenskaper uppväger detta med råge.

Ska nog försöka ge The Norm Show en chans.
Citera
2021-09-15, 22:34
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MENTgu
Ja att vara döende kan verkligen förändra människor, men det känns ju rimligt med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in