Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-03-21, 16:57
Medlem
Citizen.Zs avatar
Den senaste veckan har jag haft problem med att kommentera på YT-videor: Jag kommenterar sedan loggar jag ur och går till videon i fråga och då syns inte kommentaren, sedan loggar jag in och då är den där, detta kan tyda på att den antingen har blivit markerad som spam eller för recension (jätteskumt). Andra gånger så kommenterar jag och efter cirka 10 till 15 sekunder så är kommentaren borttagen. Detta har hänt på flera kanaler, så det är inte kanalens ägare som tar bort dem.

Jag vill påpeka att jag inte har spammat kommentarer, skrivit fula saker eller postat länkar. Jag har provat med olika webbläsare så som Firefox, Chrome och även Opera, med samma resultat. Det här är riktigt skumt och jag börjar lessna ur totalt på YouTube, så fort de gör någon ändring så sabbar de hela YT-känslan eller så börjar det bugga.

Jag har googlat runt lite och flera uppger att de har samma problem! Det är nästan så att man tror att man blivit "skuggbannad" och censurerad av INGEN anledning alls.
Citera
2020-03-21, 17:06
Medlem
Hmmm? Är det inte så att ens kommentarer hamnar lite slumpmässigt vart som hellst i kommentatorsflödet? Och när man är inloggad så får man se sin kommentar överst som en feature? Medan ens kommentar "egentligen" ligger vart som helst i flödet? Jag har stött på mina egen kommentar lååååååååååååångt ner i listan en gång så jag tror det är så det är =/
Citera
2020-03-21, 17:09
Medlem
Citizen.Zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristusKorus
Hmmm? Är det inte så att ens kommentarer hamnar lite slumpmässigt vart som hellst i kommentatorsflödet? Och när man är inloggad så får man se sin kommentar överst som en feature? Medan ens kommentar "egentligen" ligger vart som helst i flödet? Jag har stött på mina egen kommentar lååååååååååååångt ner i listan en gång så jag tror det är så det är =/

Precis när man är inloggad så syns din kommentar högst upp, jag sorterar även efter "nyaste först" direkt efter jag kommenterat och då är det som jag har beskrivit att den antingen syns när jag är inloggad eller så blir den borttagen efter ett antal sekunder. Jag har även gått igenom hela kommentarsfältet och letat efter min kommentar (när den försvunnit) och den är helt väck. P.S. det är inte kanalägaren som tar bort den.
Senast redigerad av Citizen.Z 2020-03-21 kl. 17:13.
Citera
2020-03-21, 17:12
Medlem
Cokeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citizen.Z
Precis när man är inloggad så syns din kommentar högst upp, jag sorterar även efter "nyaste först" direkt efter jag kommenterat och då är det som jag har beskrivit att den antingen syns när jag är inloggad eller så blir den borttagen efter ett antal sekunder. Jag har även gått igenom hela kommentarsfältet och letat efter min kommentar (när den försvunnit).

Japp så är det för mig också. Det är en bugg på YT antar jag för flera har det och inte bara du.
Citera
2020-03-21, 17:36
Medlem
soulknaves avatar
Jag gjorde ett par kommentarer på ett av min egen klipp, inte alla syns och det är bara jag som skrivit. det är förmodligen en A.I bot som är skit för att dem som programmerade den är skit, kommer ta lång tid innan den kan servera bearnese. vad jag vet är det bara på reddit jag blivit skuggbannad, tittade på annan dator & webläsare men nu har jag hundratals i + karma där.
Senast redigerad av soulknave 2020-03-21 kl. 17:38.
Citera
2020-03-22, 00:59
Medlem
kulturstrategs avatar
Ungefär en tredjedel av mina kommentarer blir borttagna. Det verkar inte vara slumpmässigt för det är antingen långa kommentarer med kontroversiella sanningar eller kommentarer där jag använder fula ord som blir borttagna inom 10 sekunder(precis som för dig spelar det inte nån roll om jag skriver den på andra kanaler, den försvinner lika fort ändå). Försökte posta en lång kommentar om homosexualitet nyligen som blev borttagen gång på gång, försökte skriva om den, censurera ord mm men den försvann inom sekunder varje gång ändå. Har retat upp en del hbtq-folk genom att skriva sanningen om homosexualitet(att det egentligen är transsexualitet) och tror jag blivit skugg-bannad hårdare pga det.

Nu senast upptäckte jag att en kommentar jag skrev nyligen bara är synlig för mig. När jag loggar ur kontot och försöker hitta kommentaren finns den inte, men den finns när jag loggar in.

De verkar också tagit bort funktionen att tumma upp mina kommentarer, eller iaf begränsa antalet tummar upp till 2 eller 3. Fick flera notifikationer om att folk tummat upp en kommentar jag skrev, sen när jag kollade var det fortfarande bara 2 tummar upp varav en var min egen(dessutom ett svar på en kommentar som hade flera tusen likes så orimligt att min bara skulle få 1 like och att samma gilla-notifikation dubbelskickats). Har även tummat upp mina egna kommentarer, för att sedan upptäcka att tummen upp är blå men det står fortfarande på 0 likes.
Senast redigerad av kulturstrateg 2020-03-22 kl. 01:03.
Citera
2020-03-22, 11:22
Medlem
Kackotopis avatar
Jag har exakt samma problem som du beskriver! Detta är fruktansvärt frustrerande och du är inte ensam om att ha lessnat ur på YT, man blir även lite misstänksam när de tog bort "offentliga gillade videor"-spellistan för alla (låsta som privat) för inte så länge sedan. Fortsätter det så här så hoppas jag att dom går under.

Jag kommer att återkomma till denna tråd och se om någon har en lösning på problemet.
Citera
2020-03-23, 10:26
Medlem
Citizen.Zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulknave
Jag gjorde ett par kommentarer på ett av min egen klipp, inte alla syns och det är bara jag som skrivit. det är förmodligen en A.I bot som är skit för att dem som programmerade den är skit, kommer ta lång tid innan den kan servera bearnese. vad jag vet är det bara på reddit jag blivit skuggbannad, tittade på annan dator & webläsare men nu har jag hundratals i + karma där.

Vilken webbläsare använde du när du fick fram hundratals kommentarer?
Citera
2020-03-23, 10:34
Medlem
Citizen.Zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Ungefär en tredjedel av mina kommentarer blir borttagna. Det verkar inte vara slumpmässigt för det är antingen långa kommentarer med kontroversiella sanningar eller kommentarer där jag använder fula ord som blir borttagna inom 10 sekunder(precis som för dig spelar det inte nån roll om jag skriver den på andra kanaler, den försvinner lika fort ändå). Försökte posta en lång kommentar om homosexualitet nyligen som blev borttagen gång på gång, försökte skriva om den, censurera ord mm men den försvann inom sekunder varje gång ändå. Har retat upp en del hbtq-folk genom att skriva sanningen om homosexualitet(att det egentligen är transsexualitet) och tror jag blivit skugg-bannad hårdare pga det.

Jag kan se varför i så fall dina blir borttagna, även om jag är för yttrandefrihet (Google som äger YT är ju inte för det), däremot det du beskriver händer mig också och jag har varken skrivit fula ord eller "kontroversiella sanningar".

Citat:
Nu senast upptäckte jag att en kommentar jag skrev nyligen bara är synlig för mig. När jag loggar ur kontot och försöker hitta kommentaren finns den inte, men den finns när jag loggar in.

Det där stämmer också in på mitt problem, antingen sker det eller så blir kommentaren borttagen efter några sekunder.

Citat:
De verkar också tagit bort funktionen att tumma upp mina kommentarer, eller iaf begränsa antalet tummar upp till 2 eller 3. Fick flera notifikationer om att folk tummat upp en kommentar jag skrev, sen när jag kollade var det fortfarande bara 2 tummar upp varav en var min egen(dessutom ett svar på en kommentar som hade flera tusen likes så orimligt att min bara skulle få 1 like och att samma gilla-notifikation dubbelskickats). Har även tummat upp mina egna kommentarer, för att sedan upptäcka att tummen upp är blå men det står fortfarande på 0 likes.

Jag har inga problem med att varken tumma upp kommentarer eller att få tummar upp på mina egna. Annars så låter det där mer som en tillfällig bugg, eller händer det hela tiden? Oavsett om du är på datorn eller mobilen?
Citera
2020-03-24, 08:48
Medlem
kanelipullas avatar
Kan bara vara ett enda ord i din kommentar som har bannats utav personen som har lagt upp videon.. eller så har uppladdaren bestämt att godkänna alla kommentarer först.. innan dom syns.
Citera
2020-03-24, 11:16
Medlem
Citizen.Zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Kan bara vara ett enda ord i din kommentar som har bannats utav personen som har lagt upp videon.. eller så har uppladdaren bestämt att godkänna alla kommentarer först.. innan dom syns.

Javisst kan det vara så, men när det sker på över 10 olika YT-kanaler (med samma resultat) då tvivlar jag på det. Jag har även sett att några kommenterar samtidigt som mig, med 1 till 2 minuters mellanrum och deras syns men inte min, vilket för mig säger att kommentarerna inte är låsta för "recension".

Det där med ord stämmer inte heller, jag har inte skrivit några fula ord eller någonting, det räcker med att jag skriver "bra video" eller dylikt och det är ju knappast någon som har förbjudit ordet "bra" på sin kanal.
Citera
2020-03-24, 12:16
Medlem
Citizen.Zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cokeer
Japp så är det för mig också. Det är en bugg på YT antar jag för flera har det och inte bara du.

Det har snart gått 2 veckor, för mig gällande detta problem. Om det hade varit en "bugg" borde dom inte ha fixat det vid det här laget?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in