2025-03-09, 15:50
Medlem
RumpTrollets avatar
Ps: till samlingen av Anjos idioti: Har för mig att han uttalade något om att ”Släkten” (dvs Medvikt, Skilleras o co) i någon story eller dyl skrev något om de som en Wish-kopia..

Eller har jag drömt det?
Citera
2025-03-09, 15:51
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumpTrollet
Där håller jag med dig till punkt och pricka.

Oh vad skönt det är med mogna människor som kan diskutera och ha meningsskiljaktigheter UTAN att det ska tas som kritik. TACK!
Är förälder själv och har konstant ångest över att man gör fel. Har vuxit upp med föräldrar som alltid var frånvarande pga jobb så kan tänka mig hur fruktansvärt det är att växa upp med YT föräldrar som också hänger ut barnen på bild och film för alla att se.

Tycker man ska vara otroligt försiktig med att lägga ut sina barn innan dom är iallafall tonåringar. Kan ha fruktansvärda konsekvenser på skolgården och från andra på internet i form av mobbning och dålig självkänsla.
Sen på alla andra plan som jag anser att Anjo brister som en förebild och medmänniska tror jag att barnen skulle må bra av placering hos en stödfamilj som kan visa ett mer normalt sätt att leva.
Citera
2025-03-09, 15:52
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Trots min avsky av Anjo måste jag tyvärr säga att jag anser att man behöver skilja på sak och sak. Att Anjo är en vidrig människa med galna värderingar och livssyn, gör inte per automatik honom till en dålig förälder. Att börja gå in i det spåret som du gör, kommer enligt mig bara ge motsatt effekt. Man kan vara en idiot OCH vara en bra förälder. Jag säger inte ATT han är det ena eller andra - men att spela dem korten tycker jag är låg nivå.

Och NEJ. Jag försvarar inte Anjo. Jag rent av avskyr det jag ser av honom. Och har gjort länge.
Lisen var imponerad att chrippa kunde byta blöja på sin dotter. Det säger endel om hur mycket Anjo hjälpt till med att byta blöja på deras 3 barn.
Det har även framkommit flera gånger att Anjo sällan äter ihop med familjen, utan Anjo äter själv och Lisen äter med barnen. I en ganska ny video sitter Anjo i bilen och pratat med kameran och berättar att Lisen är inne på McDonalds eller liknande och äter med barnen, medans han väntar i bilen. Även om han inte är hungrig, vilken normal förälder lämnar frun och 3 barn ensamma och sitter i bilen? De flesta sitter ju med, är sociala, hjälper till runt barnen och liknande.
Och när Julia bodde hos dem och inte tog hand om sin dotter så berättade Anjo hur lisen fick ta hand om dottern. Inte "vi fick ta hand om Julias dotter, utan "Lisen fick ta hand om alla barn själv"
Lägg då också till att han inte jobbar 40 h/vecka och mycket hemifrån. Så han borde absolut kunna hjälpa till mer.

Som en bonus. Som present fick Lisen välja vad för grejer hon ville ha till sitt kontor, dock var det viktigt att Lisen valde saker Anjo ville ha, eftersom Anjo ville kunna använda hennes kontor. Lisen fick inte köpa någon av de kontorsstolar hon gillade eftersom Anjo inte gillade dem, vilken snäll present
Citera
2025-03-09, 15:54
Medlem
cheringens avatar
Apropå "dokumentären" huvudrollsinnehavaren (förövaren) har en egen, men tyvärr låst tråd, i skvallerforumet. Om någon har missat den så kommer här en länk för den som vill fördjupa sig i Antonios personlighet och hans önskan om att få skriva sin biograf...inte biografi alltså utan en biograf

(FB) Antonio Book Toledano
Citera
2025-03-09, 15:58
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ps: till samlingen av Anjos idioti: Har för mig att han uttalade något om att ”Släkten” (dvs Medvikt, Skilleras o co) i någon story eller dyl skrev något om de som en Wish-kopia..

Eller har jag drömt det?
Anjo kallade dem "sekten ifrån wish"
De har även kallats släkten och klanen.
Citera
2025-03-09, 15:59
Medlem
RumpTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Lisen var imponerad att chrippa kunde byta blöja på sin dotter. Det säger endel om hur mycket Anjo hjälpt till med att byta blöja på deras 3 barn.
Det har även framkommit flera gånger att Anjo sällan äter ihop med familjen, utan Anjo äter själv och Lisen äter med barnen. I en ganska ny video sitter Anjo i bilen och pratat med kameran och berättar att Lisen är inne på McDonalds eller liknande och äter med barnen, medans han väntar i bilen. Även om han inte är hungrig, vilken normal förälder lämnar frun och 3 barn ensamma och sitter i bilen? De flesta sitter ju med, är sociala, hjälper till runt barnen och liknande.
Och när Julia bodde hos dem och inte tog hand om sin dotter så berättade Anjo hur lisen fick ta hand om dottern. Inte "vi fick ta hand om Julias dotter, utan "Lisen fick ta hand om alla barn själv"
Lägg då också till att han inte jobbar 40 h/vecka och mycket hemifrån. Så han borde absolut kunna hjälpa till mer.

Som en bonus. Som present fick Lisen välja vad för grejer hon ville ha till sitt kontor, dock var det viktigt att Lisen valde saker Anjo ville ha, eftersom Anjo ville kunna använda hennes kontor. Lisen fick inte köpa någon av de kontorsstolar hon gillade eftersom Anjo inte gillade dem, vilken snäll present

Jag vet inte som sagt var och lägger ingen värdering i hans föräldraskap. Jag vet bara att jag är oerhört känslig när det kommer till att dra sådan paralleller. Ni har säkert rätt - men jag väljer att var försiktig med sådana uttalanden.

Jag hade själv en HEMSK far, vilket nu efter 35 ++ år har resulterat i en C-PTSD diagnos (komplex trauma för de som inte vet). Inte en jävla socarnetare / annan vuxen valde att ”se”. Visserligen var detta under sent 80:tal/tidigt 90:tal så jag vet att mycket förändrats. Men ändå. Därför tycker jag att man ska lägga krut att skydda de barn som verkligen behöver det. Och inte dränera Soc i en redan väldigt nedskuren organisation. Inte bara anmäla utefter spekulationer. Men absolut- om man misstänker att barnen far illa så sk man inte tveka.

Men som sagt - ni må ha rätt. Jag vet faktiskt inte hur han är som förälder.
Citera
2025-03-09, 16:03
Medlem
RumpTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Apropå "dokumentären" huvudrollsinnehavaren (förövaren) har en egen, men tyvärr låst tråd, i skvallerforumet. Om någon har missat den så kommer här en länk för den som vill fördjupa sig i Antonios personlighet och hans önskan om att få skriva sin biograf...inte biografi alltså utan en biograf

(FB) Antonio Book Toledano

Varför är den låst? Betyder det att man inte kan diskutera där? Hmm..
Citera
2025-03-09, 16:09
Medlem
RumpTrollets avatar
Har lyft upp detta tidigare - men är det någon som vet varför LIAM M är så tyst ? Han brukar vara ganska snabb med videos när en YouTuber/Influencer fuckat upp…
Kan det ha med att Anjo har en hållhake på honom? Är han så kuvad Liam så blir jag mörkrädd. Någon som tänkt över hans frånvaro av video om Anjo?

# när man sagt i över 2 h att man ska gå och träna men låtsas vara upptagen Aka hellre läser på FB.
Citera
2025-03-09, 16:10
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Varför är den låst? Betyder det att man inte kan diskutera där? Hmm..

Någon har varit i kontakt med en mod för att få den upplåst, men tydligen är han inte tillräckligt kändis för att få ha en tråd i "kändisskvaller" men det finns 35 sidor att läsa
Citera
2025-03-09, 16:13
Medlem
RumpTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheringen
Någon har varit i kontakt med en mod för att få den upplåst, men tydligen är han inte tillräckligt kändis för att få ha en tråd i "kändisskvaller" men det finns 35 sidor att läsa

Ok! Haha så man måste vara så pass ”känd ”för att få en olåst tråd..

Isf borde den ju låsas upp. Hans namn är väl skapligt ”känt” i nuläget..
Citera
2025-03-09, 16:20
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Har lyft upp detta tidigare - men är det någon som vet varför LIAM M är så tyst ? Han brukar vara ganska snabb med videos när en YouTuber/Influencer fuckat upp…
Kan det ha med att Anjo har en hållhake på honom? Är han så kuvad Liam så blir jag mörkrädd. Någon som tänkt över hans frånvaro av video om Anjo?

# när man sagt i över 2 h att man ska gå och träna men låtsas vara upptagen Aka hellre läser på FB.
Läste i Glada Solen-Discord, att man kan ”tacka Liam som hjälpt” Anjo skaffa en discordserver.
Vet inte om det är den Liam dock.
Citera
2025-03-09, 16:30
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Jag vet inte som sagt var och lägger ingen värdering i hans föräldraskap. Jag vet bara att jag är oerhört känslig när det kommer till att dra sådan paralleller. Ni har säkert rätt - men jag väljer att var försiktig med sådana uttalanden.

Jag hade själv en HEMSK far, vilket nu efter 35 ++ år har resulterat i en C-PTSD diagnos (komplex trauma för de som inte vet). Inte en jävla socarnetare / annan vuxen valde att ”se”. Visserligen var detta under sent 80:tal/tidigt 90:tal så jag vet att mycket förändrats. Men ändå. Därför tycker jag att man ska lägga krut att skydda de barn som verkligen behöver det. Och inte dränera Soc i en redan väldigt nedskuren organisation. Inte bara anmäla utefter spekulationer. Men absolut- om man misstänker att barnen far illa så sk man inte tveka.

Men som sagt - ni må ha rätt. Jag vet faktiskt inte hur han är som förälder.
Att vara en dålig förälder som inte är närvarande och låter frun ensam ta hand om barnen, och en dålig förebild som ger barnen dåliga värderingar, och som riskerar att skapa svårigheter för barn i framtiden, är ju inte riktigt samma sak som att vanvårda eller psykiskt/fysiskt misshandla ett barn.
Man kan ju vara en dålig förälder på olika sätt och på olika allvarliga nivåer.
Bara för att din pappa var extremt mycket värre än Anjo. Så betyder inte det att Anjo är en bra pappa.

Och vilka barn som behöver skyddas är svårt att se, därför man ska anmäla till soc om man har oro, och låta soc utreda om det finns skäl för oron.
Ta tex chrippa, utåt såg det bra ut, Jocke och Anjo försvarade honom och sa vilken bra förälder han var, sanningen, soc överväger en LVU av barnet.

Eller ruby franke. Visar upp ett fint liv med glada barn, får kommentarer om vilken fantastisk mamma hon är. Bakom stängde dörrar bands barnen med silvertejp och blev praktiskt taget torterade.

Du kan inte dömma någon baserat på vad du ser. Oavsett om det du ser ser bra ut eller dåligt. Utan vid minsta oro ska man anmäla till socialtjänsten.

Dock ska man inte anmäla till socialtjänsten för att man ogillar Anjo eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in