Anjo och hans fru kommer ut som psykopater. Det blir ganska uppenbart 33:00 in i följande klipp:
https://www.youtube.com/watch?v=Bi85KDuoqKw&t=1980s
Om man för en sekund bortser från att frun ena sekunden, ungefär första hälften av poddavsnittets längd, spelar nån charad där hon låtsas vara helt oinsatt och inte vet någonting om något för att senare prata som att hon vet exakt allt, så kan man göra en djupdykning i vad Anjo säger här:
Anjo:
Självklart är Linnea med på det här (red: det här = Chrippa och Linnea påstås ha hyrt en torped för att mörda Jocke och Anjo.). Om hon ser det här, jag vill att ni skickar det här till henne, jag vet att DU är j-vligt med på det här spåret! Så att om jag var hon så skulle jag försvinna för gott från sociala medier! För jag är riktigt förbannad alltså om jag ska vara ärlig ..
Vänta lite här nu .. han sitter och klart och tydligt hävdar att Linnea ska ha varit delaktig i att leja en torped att mörda Jocke och honom själv, och i nästa andetag hotar han henne att det hon bör göra nu är att "försvinna från sociala medier" ... alltså, va? Vadå försvinna från sociala medier? Någon lejer en torped för att mörda dig och det första du tänker är att personen ska "försvinna från sociala medier" ?
Det är inte normalt. Alls. Om någon lejer en mördare mot dig så kontaktar du polisen! Du går inte och lägger ut en dramatiserad clickbait-video på Youtube där han, och hans fru, svamlar om att personen ska "försvinna från sociala medier". Vad är fel i Anjos huvud egentligen? Inser han inte själv hur sjuka i huvudet han och hans fru framstår?
Nåväl, hur kan det inte vara en no-brainer för Linnea att kontakta Förtalsombudsmannen och be dem representera henne i att stämma Anjo för detta uppenbara förtal?
Det börjar likna mobbing och förtal som affärsidé - och påminner om Henkos podd Haveristerna där rena förtal är en stående punkt på agendan.