2024-05-04, 22:44
Medlem
Anjo, kommer det stå i svenska Akademiens ordbok som en synonym till hjärndöd, fet, idiot, som inte kan bete sig utan visar sina nazi drag var och varannan dag på internet för allmänhetens beskådan och förfäran, vilken total misär till så kallad människa han är.
Citera
2024-05-05, 05:55
Avslutad
https://youtu.be/Xa6_4iYumy0?si=FgI7LXcqwtvBNtlI

Reupload lajvsamtal mellan Anjo och Jockiboi

Anjo är så kränkt och vill få tröst av Jockiboi
Citera
2024-05-05, 07:00
Medlem
Tyvärr är de inblandande i detta drama inte dom smartaste. Dom fastnar lätt på förtal och tror att dom kommer att kunna få igenom någonting sånt, men det är näst intill omöjligt.

Dock har nog Chrippa pappa bra möjligheter att dra in en slant på ett skadestånd.

Lösningen på detta drama är mycket enklare än så. GDPR.

Det man inte får glömma är att även en persons röst är en personuppgift.

Se Svea Hovrätt mål T 10711-21 där det framkommer att en person har rätt att få ut minst de delar av ljudfiler där personens röst förekommer.

Det här betyder i praktiken att Chrippa, Linnea, Cluee, Lokal, Olof K och alla andra tänkbara kan kontakta personuppgiftsansvarige (VDn Mr Pontus) på Anjo Productions AB och begära ut sina personuppgifter.

Anjo sitter ju på mängder med inspelningar. Han sitter på transaktioner och vem vet hur mycket personuppgifter hans bolag hanterar. Anjo Productions AB är även tvingad att lämna ut HUR/VAR uppgifter kommer ifrån. Ajaj. Det är även i det fallet olagligt för Anjo att radera uppgifterna innan han ger ut dom. Och han har 30 dagar på sig. Eller Pontus kanske har utgivarbevis för sin grävande journalistik?

Och slutligen kan man helt enkelt säga att man inte samtycker till att Anjo Productions AB ska få hantera ens personuppgifter, och vipps. För Pontus har ju självklart fått samtycke av samtliga personer som hans bolag hanterar personuppgifter från. Där rök hela grabbens affärsidé eftersom att han inte kommer att kunna publicera några inspelade samtal eller liknande.

https://www.intechrity.se/articles/du-kan-behova-gdpr-samtycke-for-att-publicera-bilder-pa-natet/

Hade jag någonsin berättat någonting för Anjo som jag inte vill ska publiceras på internet hade jag bett om ett GDPR-utdrag samt meddelat att han inte får hantera mina personuppgifter.

Hade jag varit Anjo hade jag tagit ner youtubekanalen och snabbt som attans börjat borra hårddiskar, och sedan bokat en enkelbiljett till något land långt borta.

Billigt att bryta mot GDPR….

Tick tack som Anjo tror att Rolexen säger
Citera
2024-05-05, 07:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeeesson
Tyvärr är de inblandande i detta drama inte dom smartaste. Dom fastnar lätt på förtal och tror att dom kommer att kunna få igenom någonting sånt, men det är näst intill omöjligt.

Dock har nog Chrippa pappa bra möjligheter att dra in en slant på ett skadestånd.

Lösningen på detta drama är mycket enklare än så. GDPR.

Det man inte får glömma är att även en persons röst är en personuppgift.

Se Svea Hovrätt mål T 10711-21 där det framkommer att en person har rätt att få ut minst de delar av ljudfiler där personens röst förekommer.

Det här betyder i praktiken att Chrippa, Linnea, Cluee, Lokal, Olof K och alla andra tänkbara kan kontakta personuppgiftsansvarige (VDn Mr Pontus) på Anjo Productions AB och begära ut sina personuppgifter.

Anjo sitter ju på mängder med inspelningar. Han sitter på transaktioner och vem vet hur mycket personuppgifter hans bolag hanterar. Anjo Productions AB är även tvingad att lämna ut HUR/VAR uppgifter kommer ifrån. Ajaj. Det är även i det fallet olagligt för Anjo att radera uppgifterna innan han ger ut dom. Och han har 30 dagar på sig. Eller Pontus kanske har utgivarbevis för sin grävande journalistik?

Och slutligen kan man helt enkelt säga att man inte samtycker till att Anjo Productions AB ska få hantera ens personuppgifter, och vipps. För Pontus har ju självklart fått samtycke av samtliga personer som hans bolag hanterar personuppgifter från. Där rök hela grabbens affärsidé eftersom att han inte kommer att kunna publicera några inspelade samtal eller liknande.

https://www.intechrity.se/articles/du-kan-behova-gdpr-samtycke-for-att-publicera-bilder-pa-natet/

Hade jag någonsin berättat någonting för Anjo som jag inte vill ska publiceras på internet hade jag bett om ett GDPR-utdrag samt meddelat att han inte får hantera mina personuppgifter.

Hade jag varit Anjo hade jag tagit ner youtubekanalen och snabbt som attans börjat borra hårddiskar, och sedan bokat en enkelbiljett till något land långt borta.

Billigt att bryta mot GDPR….

Tick tack som Anjo tror att Rolexen säger
Med tanke på Anjos minneskort som bröts på mitten, som gjorde att Anjos material från Dubai "försvann" så gnager det i mig, just hur idiotiskt upplägget är, hur okunniga förtalsgänget är.

Polisen kommer förmodligen gå miste om material.

Nästa video lär handla om hur någons arbetsplats/hem utsatts för brott.självklart kommer skulden läggas på Chrippa eller varför inte Linnéa...

Att Anjo, Jocke eller Rask skulle förstöra sina hårddiskar och minneskort, är föga troligt.
Det lär gömas undan, dessa människor älskar sig själva för mycket för att radera någonting.

En hund biter inte den hand som föder...
Citera
2024-05-05, 12:24
Medlem
Hugin86s avatar
Varför kom detta inte fram när julia och anjo var vänner. Nu när hon vände han ryggen matar han ut videos och saker om henne. Varför reagerar inte hans följare på de ? Om allt var så viktigt för mini. Den som inte ser hans rätta jag nu måste va blind.
Citera
2024-05-05, 12:42
Medlem
Hugin86s avatar
Varför kom detta inte fram när julia och anjo var vänner. Nu när hon vände han ryggen matar han ut videos och saker om henne. Varför reagerar inte hans följare på de ? Om allt var så viktigt för mini. Den som inte ser hans rätta jag nu måste va blind.
Citera
2024-05-05, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugin86
De använder sina ’hemligheter’ som vapen mot varandra, för att karaktärsdöda sin f.d ’kompis’ om de inte gör som de säger.
Att det inte är tydligt för så många talar ju mest för deras oförmåga att tänka själva.
Det här scenariot utspelar sig om och om igen, ändå fattar inte folk.
Citera
2024-05-05, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
De använder sina ’hemligheter’ som vapen mot varandra, för att karaktärsdöda sin f.d ’kompis’ om de inte gör som de säger.
Att det inte är tydligt för så många talar ju mest för deras oförmåga att tänka själva.

Även Anjoboi blev ju hotad av Jocke. Jockiboi skulle minsann ta kontakt med Ninetone, och blev Anjo kvar i Ninetone så skulle Jocke lämna. Synd att han inte lämnade då, då hade allt varit så mycket trevligare på YT
Citera
2024-05-05, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Även Anjoboi blev ju hotad av Jocke. Jockiboi skulle minsann ta kontakt med Ninetone, och blev Anjo kvar i Ninetone så skulle Jocke lämna. Synd att han inte lämnade då, då hade allt varit så mycket trevligare på YT
Jag minns det där så himla väl. Anjo blev förnedrad av Jocke å det grövsta.

Jag tror inte att Anjo har kommit över det och den dagen lär komma när fighten står mellan Jocke och Anjo.
Då kommer Anjo (som den ’bästa vännen’ han är) leverera allt om Jocke.

Det är kanske meningen att det ska gå så långt?

De ställs ju inför mer och mer press, och det är inte ovanligt att konflikterna riktas mot varandra.

Det är väl det här som kallas självsanering? Är det vad vi faktiskt får beskåda?

Framtiden får utvisa.
Citera
2024-05-05, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink

Snart inser folk vad GDPR är. Och då blir Anjo arbetslös.

Undra vem som kommer att försörja barnen då?
Citera
2024-05-05, 16:37
Medlem
Är det någon som på allvar tycker att Banjos gräv om tvättade pengar är annat än ett stort skämt? Whiteboard för att visa det intrikata upplägget Linnea swishar Julia eller tvärtom. Och uppläsning av kontoutdrag ”1300, 10000, 1200 och 10000 igen”. Och hur han fick klockexemplet till att tvätta pengar var svårt att följa - kanske någon kan förklara?

YTs egen guldspade borde börjar med att studera penningtvätt - att inte skatta för inkomster innebär ju inte att pengarna blir svarta. Blir Chrippa utredd skiter eko i på vad han bränt pengarna, det handlar ju bara om skatter han inte betalat eller till vem nu Google betalat ut pengarna.
Citera
2024-05-05, 17:58
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Är det någon som på allvar tycker att Banjos gräv om tvättade pengar är annat än ett stort skämt? Whiteboard för att visa det intrikata upplägget Linnea swishar Julia eller tvärtom. Och uppläsning av kontoutdrag ”1300, 10000, 1200 och 10000 igen”. Och hur han fick klockexemplet till att tvätta pengar var svårt att följa - kanske någon kan förklara?

YTs egen guldspade borde börjar med att studera penningtvätt - att inte skatta för inkomster innebär ju inte att pengarna blir svarta. Blir Chrippa utredd skiter eko i på vad han bränt pengarna, det handlar ju bara om skatter han inte betalat eller till vem nu Google betalat ut pengarna.

Klockexemplet är väl indirekt;

Jag har en rolex som jag köpt för 100k. Jag säljer min rolex för 100k.
Jag får ett kvitto på min försäljning (100k) och därav blir mina pengar "rena".

Till banken visar jag upp 1) mitt första kvitto (Som bevisar jag köpt den för 100k) och sen mitt andra kvitto när jag säljer den (för 100k), så mina pengar är "rena" då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in