Citat Cissi Wallin: "Du vill att jag ska ta en människa på allvar som inte kan hantera varken chips eller pengar?!" Så. Jävla. Träffsäker!
Hon syftar alltså på Anjo och att Jockiboi ville att hon skulle kolla på Anjos försvarsvideo för att hon skulle förstå sanningen om sexköpen. Jag dör av garv!
Citat Cissi Wallin: "Du vill att jag ska ta en människa på allvar som inte kan hantera varken chips eller pengar?!" Så. Jävla. Träffsäker!
Hon syftar alltså på Anjo och att Jockiboi ville att hon skulle kolla på Anjos försvarsvideo för att hon skulle förstå sanningen om sexköpen. Jag dör av garv!
Hahaha…. men han påpekar att han är målinriktad. Han är nästan perfekt enligt numerologi 😭
Han avslöjar ganska mycket med Ceesay.
Allt är lätt, dvs genvägar. Sen går det åt helvete, no shit?
Han har liksom Jocke inte genomgått en transformation.
Är det Anjo eller Pontus som tar Ozempic?
Vården är inte redo för att matstörda inte funkar när medicinering avslutas.
Jag är fortfarande förvånad över att ingen annan än jag verkar tycka att Anjo såg rejält påverkad ut i klippet som var på Alex kanal Känns ju ändå väldigt intressant att diskutera
Jag ser det! Övertydligt ju. Trodde inte (förrän nu) att han var en snögubbe men nu vet jag!
Hur ska han ha råd med detta nu när visningarna går åt helvete?!
Det är tyvärr ett återkommande problem. Anjo och Jockes följare hänvisar alltid till Anjo som en sanningssägare som visar bevis. Jag har nog aldrig hört honom säga ett sanninens ord och de bevis han visar upp är en mobiltelefon.
Har anjo startat en ny podd för att försöka rädda jockiboi?? 'Rädda jocki' eller 'brun runt munnen' kanske hade varit bättre namn....
Den grisfeta rövslickaren Anjo behöver knappast starta ännu en kanal eller podd för sitt fjäskande för Jockiboi . Den snörvlande grisens nuvarande kanal är redan en enda lång kärleksförklaring till sin blonderade husgud. Jävla rövslickar-fetto...
Har anjo startat en ny podd för att försöka rädda jockiboi?? 'Rädda jocki' eller 'brun runt munnen' kanske hade varit bättre namn....
Anjo banjo, du kommer ångra den podden snarare än du anar.
Alla utom Anjo vet att Jocke fejkade stämplingen.
Det jag gillar är att fler och fler pusselbitar börjar falla på plats, tack vare chatten.
Hotet Jocke skrev från Chrippas telefon är för snarlikt Anjos hot mot Cluue i chatten för att vara en slump. Jocke är beräknande nog att spara klippet för att kunna ge det till polisen och spela upp det hos Jockibois framtida dramakanalsbästis som "bevis" för vad Anjo gjort mot honom när han mjölkat klart Anjo, bytt ut honom och ska cancellera honom.
"Vi kommer att behöva skada Jocke skiter i om han är min bror.
Han jobbar ihop med Anjo och dom sitter och anmäler mig till socialen, polisen, skatteverket och så vidare.
Minst armarna ska brytas på flera ställen. Han är död i mina ögon."
Jag älskar för Jockiboi att han överskattar sin medelmåttiga intelligens. Förmodligen kände han sig som en mästermanipulatör i genomförandet av sin sjuka master plan.
Anjo, RIP "vänskapen" du trodde du hade med Jockiboi.
Här är varför jag känner mig säker på att Joakim fejkade stämplingen mot Anjo och Jocke 14/3 2024
- Komplettering till mina tidigare konstateranden
Joakim hade ingen nyckeltag till Chrippas lägenhet så sent som i februari 2024
Jocke och Anjo gick in i lägenheten i början av februari och filmade Linnea. Den gången var det hyresvärden som släppte in dom, ursäkten han använde sig av till varför dom tog sig in i lägenheten var att han trodde att barnet var ensam i lägenheten med Linnea och i akut fara (vilket vi i senare skede vet är lögn, eftersom dom väntat i timmar utanför lägenheten och sett Chrippa lämna lägenheten tillsammans med barnet).
Påståenden om att akut situation föreligger ger ansvarsfrihet i hemfridsbrott
Joakim lurade Chrippa att polisen och socialtjänsten hade beordrat Jocke att ta sig in och kan mycket väl ha lurat hyresvärden detta för att få tillträde.
[/b] Googlejuristen Jocke ville inte riskera hemfridsbrott och ljög därför om att det förelåg en fara för barnets liv.
" Föreligger det en nödsituation kan detta föranleda ansvarsfrihet enligt BrB 24:4. Detta kräver dock att fara hotar liv, att faran är närstående (dvs. ”aktuell”) samt att det för övrigt inte är oförsvarligt att agera på det sättet."
Fejkad vattenläcka 13/3 2024 när Chrippa inte är i Sverige är Jockes enda möjlighet att ta sig in igen
Jag har initialt tänkt att Jocke använde den fejkade läckan bara för att han skulle få ansvarsfrihet för hemfridsbrott när Jocke gick in i Chrippas lägenhet, sen kom jag på att Jocke och Anjo var tvugna att ringa hyresvärden för att bli insläppta när dom tog sig in i februari - alltså hade Jocke ingen nyckel då och med tanke på vilket stort bråk som blossade upp för detta ser jag det som en omöjlighet att Chrippa skulle gå med på att ge Jocke egna nycklar efter detta. Att hyresvärden låste upp finns på film.
13/3 2024 inkommer en påhittad anmälan om en akut vattenläcka till hyresvärden
Felanmälningar till hyresvärden Söderstaden görs via ett formulär utan krav på inloggning. https://soderstaden.se/felanmalan/ Det som pekar mot Jocke är att Chrippas privata e-post och telefonnumer har angivits. Ingen vattenläcka har rapporterats i någon annan lägenhet.
14/3 2024 går hyresvärden in, strax efter berättar Jocke att han har varit i lägenheten
Under morgonen 14/3 skriver hyresvärden till Chrippa att hyresvärden har gått in och kontrollerat läckan, strax efter detta skriver Jocke att han varit i lägenhetenför att undersöka läckan.
Stämplingsmeddelandena skrivs timmar efter att Jocke tagit sig in i lägenheten 14/3 2024
Stämplingen skrivs eftermiddagen 14/3 2024 (jag kan ta fram exakt tid)
Jocke skaffar nyckel i mars 2024 - men blir påkommen
Nästan direkt när Chrippa kommit hem från Dubai i mars 2024 går Jocke till hyresvärden och tar ut en egen nyckeltag, under tiden ringer Julia Chrippa för att veta var han är, att Jocke tagit ut en egen nycke avslöjas eftersom hyresvärden kodar om låset vid uttag av nya nyckeltags. Jocke ville inte att Chrippa skulle veta att han tog ut en tag.
Varför skaffar Jocke nyckel - ursäkter som inte håller
Han var sen med hyran - Chrippa hade precis landat från Dubai och var två eller tre dagar sen med en hyra Jocke offentligt gått ut med redan var betald och han skulle stå för i tre månader.
Jocke skulle hyra ut lägenheten för att inte behöva ligga ute med pengar - Jocke låg aldrig ute med pengar för lägenheten eftersom han aldrig hade betalt i någonting i förväg, inte heller den månad han bytte låset, han hyrde aldrig ut lägenheten och fick alltså inte in några pengar, han hade sagt upp lägenheten redan månaden innan. 1. Han kan inte utan Chrippas medgivande hyra ut lägenheten eftersom Chrippa var brukare, Jocke var borgenär. 2. Hyresgästen skulle bara kunna bo i lägenheten i mindre än två månader, eftersom kontraktet redan hade sagts upp och skulle löpa ut i maj.
Olivia skulle bo i lägenheten - Olivia var redan mitt uppe i sin flytt för att flytta till Norrköping och närmre sitt jobb hos Jocke och Jonna. Hon flyttade några veckor efter låsbytet, men flyttade aldrig in i Chrippas lägenhet, hon folkbokförde i Jocke och Jonnas lägenhet efter flytten, men berättar i poddar att hon har bott hos en kompis innan hon fick tillträde till den hyreslägenheten hon senare flyttade till
Anjo berättar att polisen berättat att telefonen stämplingen skrivs ifrån har varit i Chrippas ägo
Anjo berättar detta. Det har tidigare framkommit att Jocke gav eller lånade ut denna telefon till Chrippa och efteråt krävt att få den tillbaka
Chrippa berättar att telefonen befunnit sig i Sverige när Stämplingen äger rum, men kopplar inte ihop händelserna
Chrippa berättar att Stämplingen lagts ner för att polisen konstaterat att telefonen stämplingen skrevs från befunnit sig i Sverige nät planeringen av stämplinen ägde rum. Han säger att han var utomlands, men han verkar inte ha lagt märke till att det hände i samband med "vattenläckan".
Jocke anmodade polisen att leta efter chatten
Chrippa berättar att polisen har informerat honom om att Jocke personligen anmodade polisen att leta upp denna konversation
Jocke spelar överraskad och skakad över något han redan visste om
14/1 2025 kontaktas målsägande i ärendet om att Chrippa misstänks för stämpling till misshandel, det får Joakim att gå ut på sin story och cosplaya chockad och rädd för sin familjs säkerhet. Varför är han det om han vetat om chattarna sen han bad polisen titta på det?
Information om chattarna läcker ut innan målsägandeförhör ägt rum
Praxis är att man som målsägande blir kallad för att få ta del av vad som framkommit. Så sker även i detta fall, men innan dom målsägande Anjo och Jocke kallats, hinner Anjo gå ut med flera videos om stämplingen - Joakim har tydligen fått veta vad "Chrippa skrivit" om honom per telefon med polisen, men Anjo får inte veta något alls innan han är kallad till polisen och blir delgiven detta. Dagboksbladet avslöjar att detta sker mer än en månad efter att dom blivit informerade om att dom är målsägande.
Källor till varje punkt:
Jag orkar inte lyssna på alla videos med Anjo igen, så jag punktar upp information som gör att just dessa videos är lätta för er att hitta. Jag är säker på vad jag har hört och läst.
Stämplingsmeddelandena skrivs timmar efter att Jocke tagit sig in i lägenheten 14/3 2024
Datum stämplingen hände (tid finns angiven i annan video på Anjos kanal, det är em 14/3): https://youtu.be/Vs9c_W-QJz4?t=354
Varför skaffar Jocke nyckel - ursäkter som inte håller
Jockes storys, Anjos videos dagarna som följer efter nyckelbytet som hände någon gång mellan 2/3-4/3 2024, podd mellan Olivia och hennes vän Shyrin.
Anjo berättar att polisen berättat att telefonen stämplingen skrivs ifrån har varit i Chrippas ägo
Finns att hitta i Anjos videos om stämplingen (den första har jag för mig), dom får reda på detta 14/1 2025
Chrippa berättar också det här (denna video är dock uppladdad efter mitt inlägg, men backas upp av Anjos egna uttalande i januari 2025): https://youtu.be/-v61aDB6cr0?t=476
Chrippa berättar att telefonen befunnit sig i Sverige när Stämplingen äger rum, men kopplar inte ihop händelserna
Har skett via hans story där han säger "meddelandena skickades från sverige", och i en video publicerad i mitten av November där han preciserar att polisen kommit fram till att telefonen befann sig i Sverige.
Chrippa nämner detta också här: https://youtu.be/Vs9c_W-QJz4?t=430
Jocke anmodade polisen att leta efter chatten
Chrippas story för några dagar sedan (innan jag skrivit mitt inlägg om kopplingen mellan dessa meddelanden och att Jocke tog sin in i hans lägenhet).
Gräver man så gräver man och då gräver man rejält.
Det nyaste är att Jocke som utåt sa att han inte visste om vem killen som blev medmisstänkt (D) var och nu avslöjats med att veta det. I chatten får Jocke veta att D har haft kontakt med Chrippa och Jocke frågar specifikt om honom och vem han är.
Jag ser det! Övertydligt ju. Trodde inte (förrän nu) att han var en snögubbe men nu vet jag!
Hur ska han ha råd med detta nu när visningarna går åt helvete?!
Tack! Då har jag inte blivit galen iaf
Han lägger ju iaf inte 10 000 kr på mat i månaden längre