2026-03-07, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsseglaren
Med tillgång till vad som skrev av vem, svart på vitt, så kan man analysera sönder chatten och de som skrev i den om man känner för det. Vissa rykten och vitt spridda "sanningar", som t.ex. att Anjo är styrd och kontrollerad av Jocke gällande allt om Chrippa, en puppet utan egen vilja, tappar fäste och grund när man får ta del av deras interna chatt.

Samtidigt får man mer klarhet i hur aktivt Jocke faktiskt är i detaljer om hans närstående, att han som stor känd influenser skulle sitta i en sluten chatt och skvallra på detta sätt som en vanlig kleti och pleti i skolan som har en chatt där de sitter och skvallrar bakom ryggen på klasskamrater de ogillar eller om lärare, det förvånar mig.

Djupdyker man i dynamiken i chatten kan man se andra mönster i kommunikationen, jag har inte tänkt så mycket på det men får hela tiden känslan att Jocke gärna "avbryter", genom att börja skriva om t.ex. Chrippa, så fort diskussionen i chatten börjar handla om vardagliga saker som bara är vanligt vardagligt "snack" mellan vänner. Inte att han styr de andra, utan mer att han alltid skriver något för att få tillbaka fokus på att det som skrivs i chatten ska handla om det han vill att det ska skrivas och pratas om.

Det säger väl en hel del om samtliga inblandade individer att en sådan intern skvaller-chatt överhuvudtaget existerar. Man kan dessutom få en bättre bild av samtliga inblandade genom att bara läsa vad de skriver, när de skriver det, och vad de lägger fokus på, än man någonsin skulle få genom att ta del av hur de är offentligt. Man får en inblick i deras privatliv, helt enkelt, hur de är privat. Men man får hålla i huvudet att detta är semi-privat, de inblandade är väl medvetna om risken för att innehållet ska läcka, och de känner även till att medlemmar i chatten ändras och kan komma att ändras över tid, så det som skrivs i chatten av inblandade parter är nog inte alltid helt ärligt såvida det inte är av helt blåögda naiva individer.

Som jag förstått det så skapades denna chat enbart med intentionerna att hjälpa Chrippa. Så det är väl klart att det då handlar om honom, inte att "flytta fokus".
Citera
2026-03-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DorisDiesel
Som jag förstått det så skapades denna chat enbart med intentionerna att hjälpa Chrippa. Så det är väl klart att det då handlar om honom, inte att "flytta fokus".

Jo, men ändå. Bara det är ju ytterst udda, att skapa en chatt OM en annan person, för att hjälpas åt att hjälpa personen. Måste vara ett ytterst udda fenomen bland kändisar och kändisens närmaste vänskapskrets. Kan inte föreställa mig att någon annan kändis har en sluten chatt med närstående i syfte att hjälpa någon i kändisens närhet. Om en person har problem och behöver hjälp, så skapar man väl för sjutton inte en chatt om personen, i syfte att sitta och chatta bakom ryggen på personen? Personligen skulle jag bli ytterst paranoid om jag lägger märke till att flertalet närstående sitter och har kontakt med varandra OM mig, det vore ett svek som skulle göra mig deprimerad. Det är inte äkta hjälp, det är psykisk tortyr.

Oavsett om intentionen med chatten var att psyka sin bror Chrippa genom att chatta bakom ryggen på honom, så är det lustigt att Joakim Lundell leker grindvakt i chatten och inte låter chatten "spåra ur" och handlar om annat. Vad är så farligt med att de som chattar pratar om annat?

Men som sagt, chatten tar musten ur vissa rykten men föder samtidigt nya tankar kring hur udda det "gänget" egentligen är. Innan Anjo gick igenom chatten så kunde jag inte föreställa mig hur delaktig och aktiv Joakim Lundell faktiskt har varit i dessa turer.

Joakim Lundell hjälper inte Chrippa genom att ha en chatt om honom. Det måste han ha varit väl medveten om från första början, det finns otaliga andra mycket bättre sätt att hjälpa en person på än att via en sluten chatt vända närstående mot personen. Det inser nog de flesta hur galet det låter att det ska föreställa hjälp.
Senast redigerad av Krigsseglaren 2026-03-07 kl. 19:10.
Citera
2026-03-07, 19:04
Medlem
Citat:
Jo, men ändå. Bara det är ju ytterst udda, att skapa en chatt OM en annan person, för att hjälpas åt att hjälpa personen. Måste vara ett ytterst udda fenomen bland kändisar och kändisens närmast vänskapskrets. Kan inte föreställa mig att någon annan kändis har en sluten chatt med närstående i syfte att hjälpa någon i kändisens närhet. Om en person har problem och behöver hjälp, så skapar man väl för sjutton inte en chatt om personen, i syfte att sitta och chatta bakom ryggen på personen? Personligen skulle jag bli ytterst paranoid om jag lägger märker till att flertalet närstående sitter och har kontakt med varandra OM mig, det vore ett svek som skulle göra mig deprimerad. Det är inte äkta hjälp, det är psykisk tortyr.

Oavsett om intentionen med chatten var att psyka sin bror Chrippa genom att chatta bakom ryggen på honom, så är det lustigt att Joakim Lundell leker grindvakt i chatten och inte låter chatten "spåra ur" och handlar om annat. Vad är så farligt med att de som chattar pratar om annat?

Men som sagt, chatten tar musten ur vissa rykten men föder samtidigt nya tankar kring hur udda det "gänget" egentligen är. Innan Anjo gick igenom chatten så kunde jag inte föreställa mig hur delaktig och aktiv Joakim Lundell faktiskt har varit i dessa turer.

Vad i ligger det konstiga att ett gäng kompisar har en privat chat tillsammans för att hjälpa en annan kompis/brorsa? Alla har sina resp jobb så lär vara lättare att kommunicera på det sättet än att gå undan på jobbet för att prata privat i telefon? F.ö tror jag du misstolkar det. Det går, som Chrippa själv sa om sitt liv, i 190 knutar så att uppdatera varandra är väl inget konstigt. Hur udda gänget än är, så är det deras gäng. Eller dömer folk dig för dina vänner?
Citera
2026-03-07, 19:25
Medlem
Citat:
Vad i ligger det konstiga att ett gäng kompisar har en privat chat tillsammans för att hjälpa en annan kompis/brorsa? Alla har sina resp jobb så lär vara lättare att kommunicera på det sättet än att gå undan på jobbet för att prata privat i telefon? F.ö tror jag du misstolkar det. Det går, som Chrippa själv sa om sitt liv, i 190 knutar så att uppdatera varandra är väl inget konstigt. Hur udda gänget än är, så är det deras gäng. Eller dömer folk dig för dina vänner?

Om en av dina närstående behöver hjälp - startar du då en sluten chatt med närstående till den personen, där ni snackar skit bakom ryggen på personen och allt han gör? Självklart inte, det är inget annat än en dålig ursäkt och bortförklaring. Det sista en person i behov av hjälp behöver är att flertalet av personens närmaste i hemlighet chattar om personen. Så gör man inte mot en person i behov av hjälp, och bad ens Chrippa om sin bror Joakim Lundells hjälp? Om Chrippa bad om hjälp så tvivlar jag på att han bad om att flertalet skulle sitta i en chatt och diskutera allt som han och ex och flickvänner gör. Tycks som något Joakim uppfann på egen hand. Den udda och märkliga "hjälp" Joakim bestämde att Chrippa behövde, hur bra hjälp har det varit? Hjälpte den Chrippa?

Om livet någonsin börjar gå snett och utför för mig själv, så är jag oerhört tacksam över att veta om att jag inte har någon som Joakim Lundell bland mina närmaste som skulle få för sig att skapa en chatt om mig där allt jag gör diskuteras? Den "hjälpen" skulle inte jag vilja ha, helt ärligt.
Citera
2026-03-07, 19:26
Avstängd
Citat:

Jävligt konstigt att kalla det för hjälpa när man startar Sveriges största hatdrev.
Citera
2026-03-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Jävligt konstigt att kalla det för hjälpa när man startar Sveriges största hatdrev.

Du kanske skulle kolla chatten innan du öppnar munnen
Citera
2026-03-07, 19:39
Avstängd
Citat:

Jag har redan läst den.
Citera
2026-03-07, 19:40
Medlem
Citat:
Om en av dina närstående behöver hjälp - startar du då en sluten chatt med närstående till den personen, där ni snackar skit bakom ryggen på personen och allt han gör? Självklart inte, det är inget annat än en dålig ursäkt och bortförklaring. Det sista en person i behov av hjälp behöver är att flertalet av personens närmaste i hemlighet chattar om personen. Så gör man inte mot en person i behov av hjälp, och bad ens Chrippa om sin bror Joakim Lundells hjälp? Om Chrippa bad om hjälp så tvivlar jag på att han bad om att flertalet skulle sitta i en chatt och diskutera allt som han och ex och flickvänner gör. Tycks som något Joakim uppfann på egen hand. Den udda och märkliga "hjälp" Joakim bestämde att Chrippa behövde, hur bra hjälp har det varit? Hjälpte den Chrippa?

Om livet någonsin börjar gå snett och utför för mig själv, så är jag oerhört tacksam över att veta om att jag inte har någon som Joakim Lundell bland mina närmaste som skulle få för sig att skapa en chatt om mig där allt jag gör diskuteras? Den "hjälpen" skulle inte jag vilja ha, helt ärligt.

Nej samtliga har nog lärt sig att man inte ska hjälpa rövhattar.
Citera
2026-03-07, 19:40
Medlem
Citat:
Jag har redan läst den.

Förstår det..... hela va?
Citera
2026-03-07, 19:42
Avstängd
Citat:
Förstår det..... hela va?

Jajamän
Citera
2026-03-07, 19:44
Medlem
Citat:
Jajamän

Tack för bekräftelsen!
Citera
2026-03-07, 19:45
Medlem
Citat:

Jag har sett samtliga av Anjos avsnitt om chatten. Du tycks vara en som inte ser skogen p.g.a. alla träd. Du ser att Joakim Lundell skriver att han betalar många tusen för en taxi åt Chrippa och tolkar det som att Joakim hjälper Chrippa, förstår jag? Vet du vad jag ser? Jag ser att Joakim Lundell sitter i en chatt med flertalet andra och skriver så för att håna och vara nedlåtande mot Chrippa inför sina vänner för att de ska tycka illa om Chrippa. Joakim hade inte behövt skriva det i chatten. HUR hjälper det Chrippa att berätta en sån sak i en chatt? Om Joakim verkligen ville hjälpa Chrippa i just den situationen, så betala den jävla taxin och håll sen käft om det. Varför sitta och skvallra om saken med sina vänner? Det sänder dubbla signaler, antingen hjälper man en person eller så sitter man och snackar skit och skvallrar om och hånar samma person i en sluten chatt. Man gör inte både och, samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in