Citat:
Wallraffade så det skriker om det.
Idioterna har blivit wallraffade helt enkelt, helt underbart av SVT för att få ut ljusskygga få
Fjortispillare som jockiboi och mobbaren banjo i ljuset.
Uppenbart att jockoboi med hundar är riktigt skakade nu och försöker göra allt för att misskreditera SVT.
Blir nog en mysig jul för ghetto lisen med 24 i iq och hennes otroligt feta o i övrigt vidriga säck till make.
Hoppa på karmatåget... ah ni fattar!
Fjortispillare som jockiboi och mobbaren banjo i ljuset.
Uppenbart att jockoboi med hundar är riktigt skakade nu och försöker göra allt för att misskreditera SVT.
Blir nog en mysig jul för ghetto lisen med 24 i iq och hennes otroligt feta o i övrigt vidriga säck till make.
Hoppa på karmatåget... ah ni fattar!
Men nu kan Jocke inte använda sina vanligaste tillvägagångssätt lika aggressivt längre, så han går med på att upplåta sitt namn för att genom ett anonymt inlägg i en av Sveriges största facebookgrupper förtala Bo Göran.
Anjo och Motvikt ljög följarna rakt upp i ansiktet i förra video, bara för att kunna använda det ”mystiska” samtalet i Motvikts video för manipulera tittarna att tro att han fick ett samtal som bevisade att dokumentären är uppgjort och opartisk. Det var ingen click bait, det var en stor lögn.
Anjo erkände igår att samtalet handlade om ä förtalsutredningen. Dialogen, som är ordagrant återgiven, är precis som jag förutsåg, skådespelad.
Motvikt: "Okej, det sjukaste hände."
Anjo: "Ja jag fick ett stört samtal precis som jag inte kan berätta vad det handlar om ens."
Motvikt: "Nej och det är ju lite det jag känner, att vi skulle ju prata lite grann om, utifrån att vi inte vet allt och inte vet nåt skulle jag vilja säga egentligen."
Anjo: "Ja spekulera väldigt mycket egentligen."
Motvikt: "Ja och helt plötsligt kommer, i intervjun så inger så kom ett samtal och nu sitter både du och jag och vet...
Anjo: "För mycket."
Motvikt: "Jättemycket. Det här är så sjukt. Det här går inte att prata om, det går inte. Utan dethär kommer ju bli, det här kommer bli
Anjo: "Katastrof."
Motvikt: "Katastrof. Det kommer bli så stort att det är sinnessjukt, så jag känner lite att det blir konstigt att vi ska sitta och skådespela nu och prata som att vi inte vet nåt och bara.:"
Anjo: "Vad tror du att det är?"
Motvikt: "Tror du att det är objektivt, eller är det subjektivt eller. Ja jag vet ju inte vad jag ska säga för jag kan ju inte säga nånting nu för då försäger man sig."
Anjo: "Jag tycker vi gör så, jag tycket vi stänger av kamerorna så kan vi prata om vad som faktiskt hände
Denna dialog handlar inteom att Anjo fått veta att det hänt grejer i förtalsutredningen.
Desinformationskampanjen var genomtänkt. I kommentarerna skrev dom egna kommentarer från nyskapade konton för att sprida det falska budskapet. Motvikt lät kommentarerna ligga kvar utan att säga emot dom, både Motvikt och Anjo hjärtmarkerade istället alla kommentarer som påstod att samtalet handlat om att nåt uppseendeväckande och avgörande gällande dokumentären.
Inlägget på Facebook skrevs av Jocke, eller på uppdrag av Jocke. Han låter aldrig nån prata om honom offentligt utan tillåtelse. Han dyker direkt in i dm och vevar eller går ut i storys och dementerar.
Han dementerade aldrig inlägget och det lät stå - för Jocke ville låta misstron gro. Redaktionen på uppdrag granskning har förmodligen redan spårat kontot tack och lov.
They are cooked, ni fattar.
Senast redigerad av Pallal 2025-11-17 kl. 07:09.
Senast redigerad av Pallal 2025-11-17 kl. 07:09.