2025-11-17, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Idioterna har blivit wallraffade helt enkelt, helt underbart av SVT för att få ut ljusskygga få
Fjortispillare som jockiboi och mobbaren banjo i ljuset.

Uppenbart att jockoboi med hundar är riktigt skakade nu och försöker göra allt för att misskreditera SVT.

Blir nog en mysig jul för ghetto lisen med 24 i iq och hennes otroligt feta o i övrigt vidriga säck till make.

Hoppa på karmatåget... ah ni fattar!
Wallraffade så det skriker om det.

Men nu kan Jocke inte använda sina vanligaste tillvägagångssätt lika aggressivt längre, så han går med på att upplåta sitt namn för att genom ett anonymt inlägg i en av Sveriges största facebookgrupper förtala Bo Göran.

Anjo och Motvikt ljög följarna rakt upp i ansiktet i förra video, bara för att kunna använda det ”mystiska” samtalet i Motvikts video för manipulera tittarna att tro att han fick ett samtal som bevisade att dokumentären är uppgjort och opartisk. Det var ingen click bait, det var en stor lögn.

Anjo erkände igår att samtalet handlade om ä förtalsutredningen. Dialogen, som är ordagrant återgiven, är precis som jag förutsåg, skådespelad.

Motvikt: "Okej, det sjukaste hände."
Anjo: "Ja jag fick ett stört samtal precis som jag inte kan berätta vad det handlar om ens."
Motvikt: "Nej och det är ju lite det jag känner, att vi skulle ju prata lite grann om, utifrån att vi inte vet allt och inte vet nåt skulle jag vilja säga egentligen."
Anjo: "Ja spekulera väldigt mycket egentligen."
Motvikt: "Ja och helt plötsligt kommer, i intervjun så inger så kom ett samtal och nu sitter både du och jag och vet...
Anjo: "För mycket."
Motvikt: "Jättemycket. Det här är så sjukt. Det här går inte att prata om, det går inte. Utan dethär kommer ju bli, det här kommer bli
Anjo: "Katastrof."
Motvikt: "Katastrof. Det kommer bli så stort att det är sinnessjukt, så jag känner lite att det blir konstigt att vi ska sitta och skådespela nu och prata som att vi inte vet nåt och bara.:"
Anjo: "Vad tror du att det är?"
Motvikt: "Tror du att det är objektivt, eller är det subjektivt eller. Ja jag vet ju inte vad jag ska säga för jag kan ju inte säga nånting nu för då försäger man sig."
Anjo: "Jag tycker vi gör så, jag tycket vi stänger av kamerorna så kan vi prata om vad som faktiskt hände

Denna dialog handlar inteom att Anjo fått veta att det hänt grejer i förtalsutredningen.

Desinformationskampanjen var genomtänkt. I kommentarerna skrev dom egna kommentarer från nyskapade konton för att sprida det falska budskapet. Motvikt lät kommentarerna ligga kvar utan att säga emot dom, både Motvikt och Anjo hjärtmarkerade istället alla kommentarer som påstod att samtalet handlat om att nåt uppseendeväckande och avgörande gällande dokumentären.

Inlägget på Facebook skrevs av Jocke, eller på uppdrag av Jocke. Han låter aldrig nån prata om honom offentligt utan tillåtelse. Han dyker direkt in i dm och vevar eller går ut i storys och dementerar.

Han dementerade aldrig inlägget och det lät stå - för Jocke ville låta misstron gro. Redaktionen på uppdrag granskning har förmodligen redan spårat kontot tack och lov.

They are cooked, ni fattar.
Senast redigerad av Pallal 2025-11-17 kl. 07:09.
Citera
2025-11-17, 07:43
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal

Men nu kan Jocke inte använda sina vanligaste tillvägagångssätt lika aggressivt längre, så han går med på att upplåta sitt namn för att genom ett anonymt inlägg i en av Sveriges största facebookgrupper förtala Bo Göran.

Anjo och Motvikt ljög följarna rakt upp i ansiktet i förra video, bara för att kunna använda det ”mystiska” samtalet i Motvikts video för manipulera tittarna att tro att han fick ett samtal som bevisade att dokumentären är uppgjort och opartisk. Det var ingen click bait, det var en stor lögn.

Anjo erkände igår att samtalet handlade om ä förtalsutredningen. Dialogen, som är ordagrant återgiven, är precis som jag förutsåg, skådespelad.

Anjo: "Ja jag fick ett stört samtal precis som jag inte kan berätta vad det handlar om ens."
Motvikt: "Nej och det är ju lite det jag känner, att vi skulle ju prata lite grann om, utifrån att vi inte vet allt och inte vet nåt skulle jag vilja säga egentligen."
Motvikt: "Ja och helt plötsligt kommer, i intervjun så inger så kom ett samtal och nu sitter både du och jag och vet...
Motvikt: "Jättemycket. Det här är så sjukt. Det här går inte att prata om, det går inte. Utan dethär kommer ju bli, det här kommer bli
Motvikt: "Katastrof. Det kommer bli så stort att det är sinnessjukt, så jag känner lite att det blir konstigt att vi ska sitta och skådespela nu och prata som att vi inte vet nåt och bara.:"
Motvikt: "Tror du att det är objektivt, eller är det subjektivt eller. Ja jag vet ju inte vad jag ska säga för jag kan ju inte säga nånting nu för då försäger man sig."
Anjo: "Jag tycker vi gör så, jag tycket vi stänger av kamerorna så kan vi prata om vad som faktiskt hände

Denna dialog handlar inteom att Anjo fått veta att det hänt grejer i förtalsutredningen.

Desinformationskampanjen var genomtänkt. I kommentarerna skrev dom egna kommentarer från nyskapade konton för att sprida det falska budskapet. Motvikt lät kommentarerna ligga kvar utan att säga emot dom, både Motvikt och Anjo hjärtmarkerade istället alla kommentarer som påstod att samtalet handlat om att nåt uppseendeväckande och avgörande gällande dokumentären.

Inlägget på Facebook skrevs av Jocke, eller på uppdrag av Jocke. Han låter aldrig nån prata om honom offentligt utan tillåtelse. Han dyker direkt in i dm och vevar eller går ut i storys och dementerar.

Han dementerade aldrig inlägget och det lät stå - för Jocke ville låta misstron gro. Redaktionen på uppdrag granskning har förmodligen redan spårat kontot tack och lov.

Vad stod det i nämnda Facebookinlägg.

Idioterna förstår ju inte att deras nuvarande beteende också med största sannolikhet kommer tas med i dokumentären, för att det bevisar deras modus i samtliga draman de är involverade i. Nu utsätter de SVT för samma metodik och tryck, med hatstorm av totalt efterblivna följare som tror på varje ord som diabetes mfl släpper ifrån sig.

Gräv djupare era galningar.
Citera
2025-11-17, 07:57
Avslutad
Anjo debila följare stalkar och fotar Axel för att skicka bilderna till Anjo. Anjo blir glad som ett barn på julafton, och lägger ut dessa på instagram, för att visa att han har ögon och öron överallt. Det är en handling som visar att Anjo är precis lika sjuk i huvudet som Jockiboi. Hur intressant kan det vara att se Axel panta burkar? Är inte det något alla gör ibland?
Hade Anjo bara haft ett IQ aningen över 80, skulle han inse det och svara sina följare -Tack men nej tack.
Han har i en tidigare video påtalat att han får massor skickat till sig, antar att han menar att hans inkorg svämmar över, men att han då sa att han inte var intresserad för "- vad skall jag med den skiten till?"
Ändå har han en lång historik av att just lägga upp privattagna bilder på bl.a Axel, Medviktarna, Chrippa och Linnea
Det skulle vara en god gärning för mänskligheten om SVTs dokumentär får Youtube till att ta bort och permabanna tjockisen från Norrköping
Citera
2025-11-17, 08:02
Avstängd
Citat:

Vad hände med detta?

"Jag också men det är inte som ni tror.

Nu har jag gjort mitt jobb här och det är det dax för mig att lämna över.

Tack för allt. Dokumentären kommer förmodligen få dig och andra att öppna ögonen och förstå hur allt hänger ihop."

Trodde du var klar med romaner i trådarna.....
Citera
2025-11-17, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikkka
Vad stod det i nämnda Facebookinlägg.

Idioterna förstår ju inte att deras nuvarande beteende också med största sannolikhet kommer tas med i dokumentären, för att det bevisar deras modus i samtliga draman de är involverade i. Nu utsätter de SVT för samma metodik och tryck, med hatstorm av totalt efterblivna följare som tror på varje ord som diabetes mfl släpper ifrån sig.

Gräv djupare era galningar.
Hur kan dom vara så dumma att dom försöker starta en desinformationskampanj mot Sveriges kanske bästa grävande journalist? Dom gör det bara värre, för var sekund.

Jag har börjat misstänka också att Motvikt kanske bara varit en infiltratör. Han är en sån udda filur som bara damp ner mitt in i smeten. Han är en tidigare SVT-anställd, han vill jobba med tv, har gått i på välrenommerad internatskola (Sigtuna) och verkar ha en fru som har en högre utbildning.

Jag är helt säker på att alla med en gedigen gymnasial utbildning eller en enda högskolepoäng skulle klippa all kontakt ifall nån i deras närhet började samarbeta med tre wt-farsor på youtube vars liv går ut på att förstöra för folk. Men Motvikt sitter där vecka ut och vecka in, pratar om att svt är ett gäng rövhattar, att tjejer är knulldockor och hinkar, att han är andra kvinnors frikort och Gud vet vad, men där sitter hans välutbildade fru i radhuset, tittar på och godkänner.

Det är faktiskt ganska konstigt

Inlägget
Citat:
Anjo får ett samtal från Jocke där det kommer fram att Bo-Göran har kopplingar till Linneas mamma och att hela dokumentären verkar vara till för att rentvå Linnea och hennes familj.
Jocke har planterat ett falskt påstående mitt framför Bo-Göran om att saker ska ha läckt från dokumentären. Jocke har en källa som jobbar på Linneas mammas jobb och som har sagt Linda (Linneas mamma) går runt och säger att Jocke & co kommer sänkas. 2h efter att Jocke planterat den falsk informationen om att de skulle ha en läcka om dokumentären så går Linda bananas och ringer runt till varenda kollega för att förhöra om de är de som har läckt. Dvs att Bo-Göran känner eller har väldigt nära kopplingar till Linneas mamma, Linda och har antagligen kontaktat henne direkt när han hörde Jockes falska påstående. Det bryter grovt mot pressetiken och partiskheten i dokumentären och Jocke & co kommer gör hus i helvete med högre chefer på SVT och troligtvis andra anmälningar efter som SVT är statligt.
Senast redigerad av Pallal 2025-11-17 kl. 08:15.
Citera
2025-11-17, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Algeriet1998
Nu tycks det röra på sig igen för den gode Pontus – och denna gång i ett nytt mönster. I söndags ökade antalet prenumeranter från 213 830 till 214 010. Under måndagsförmiddagen fortsätter tillväxten i lugn takt, och i skrivande stund har siffran nått 214 040 följare.

Efter en längre period av minskningar vände utvecklingen den 9 november med en tydlig ökning. Därefter har följarantalet stabiliserats och fortsatt växa i ett jämnt mönster med omkring 50–60 nya följare per dag. Tillväxten sker mekaniskt under dygnets alla timmar, kul och mindre förutsägbart än ”333”.

29 juni: 213 333 (+333) – därefter minskning
21 juli: 213 333 (+333) – därefter minskning
23 augusti: 213 333 (+333) – därefter minskning
26 augusti: 213 999 (+333 +333 +333)
30 augusti: 212 929 (–999) – fortsatt minskning
19 september: 212 999 (+333) – därefter minskning
22 oktober: 212 999 (+333) – därefter minskning
24 oktober: 212 984
28 oktober: 212 946 – ”HITTAR SJUKASTE CHATTEN I CHRIPPAS FUP!” Pontus nämner +600 följare i videon
29 oktober: 213 934 (+333 +333 +333)
30 oktober: 213 928
1 november: 213 903 – minskning
3 november: 213 888 – minskning
5 november: 213 870 – minskning
8 november: 213 830 – minskning
9 november: 214 012 – ökning
10 november: 214 069 – ökning
11 november: 214 124 – ökning
12 november: 214 177 – ökning
13 november: 214 230 – ökning
14 november: 214 289 – ökning
15 november: 214 337 – ökning
16 november: 214 399 – ökning

I skrivandets stund 214 421 följare. (17/11)
Citera
2025-11-17, 09:50
Medlem
Citat:
Hur kan dom vara så dumma att dom försöker starta en desinformationskampanj mot Sveriges kanske bästa grävande journalist? Dom gör det bara värre, för var sekund.

Jag har börjat misstänka också att Motvikt kanske bara varit en infiltratör. Han är en sån udda filur som bara damp ner mitt in i smeten. Han är en tidigare SVT-anställd, han vill jobba med tv, har gått i på välrenommerad internatskola (Sigtuna) och verkar ha en fru som har en högre utbildning.

Jag är helt säker på att alla med en gedigen gymnasial utbildning eller en enda högskolepoäng skulle klippa all kontakt ifall nån i deras närhet började samarbeta med tre wt-farsor på youtube vars liv går ut på att förstöra för folk. Men Motvikt sitter där vecka ut och vecka in, pratar om att svt är ett gäng rövhattar, att tjejer är knulldockor och hinkar, att han är andra kvinnors frikort och Gud vet vad, men där sitter hans välutbildade fru i radhuset, tittar på och godkänner.

Det är faktiskt ganska konstigt

Inlägget

Haha det är en riktigt intressant tanke! I sådant fall är han ett geni och ämnad för större uppdrag än Bolibompa. Att klara av att spela totalt korkad, sitta och sprida skit på nätet under så lång tid och vara en nickedocka till Anjo och Jocke kräver bra tålamod och skådespelartalang.

Det vore faktiskt lite konstigt om det inte finns en infiltratör om dessa grävande journalister har jobbat med dokumentären i minst 1.5 år.
Citera
2025-11-17, 09:55
Avslutad
Citat:
Efter en längre period av minskningar vände utvecklingen den 9 november med en tydlig ökning. Därefter har följarantalet stabiliserats och fortsatt växa i ett jämnt mönster med omkring 50–60 nya följare per dag. Tillväxten sker mekaniskt under dygnets alla timmar, kul och mindre förutsägbart än ”333”.

28 oktober: 212 946 – ”HITTAR SJUKASTE CHATTEN I CHRIPPAS FUP!” Pontus nämner +600 följare i videon

Det spelar ingen roll hur många följare Anjo köper, Youtube kommer vaska hans kanal snabbare än han hinner stoppa en McMuffin i ansiktet
Citera
2025-11-17, 10:48
Avslutad
Varför kallar vi Sekten för SEKT?
Anjo, och speciellt hans följare, borde lyssna på denna, där CamoSweden förklarar vad en sekt är
Jag kan inte dela denna i Rasks eller Chrippas trådar, och skulle vara tacksam om någon annan gjorde mig den tjänsten. Detta gäller alla sektens följare

https://www.youtube.com/watch?v=LWuSxWtQDzs
Senast redigerad av Goldentieisback 2025-11-17 kl. 11:13.
Citera
2025-11-17, 10:51
Medlem
Citat:

Anjo skulle bara veta hur många som börjat följa honom den senaste tiden enbart för att ta del av hans fall.
Citera
2025-11-17, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Anjo skulle bara veta hur många som börjat följa honom den senaste tiden enbart för att ta del av hans fall.

Jag har svårt att tro att den senaste veckans händelser har ökat intresset för Pontus eller lett till någon betydande tillväxt av organiska följare. Ett argument som talar emot detta är att det i en video nämndes att över 600 följare hade anslutit redan innan händelsen ägde rum. Dessutom har andra händelser under året snarare resulterat i minskat antal prenumeranter. Samtidigt kan jag förstås ha fel – det är möjligt att detta faktiskt lockar fler följare genom unika upplevelser.

"Utöver sin vänskap har Joakim och Anjo samarbetat i flera projekt. De har båda visat en stark vilja att utmana sig själva och pröva nya vägar, vilket har resulterat i allt från YouTube-videor till musikaliska samarbeten. Deras gemensamma arbete har inte bara fördjupat vänskapen, utan också skapat innehåll som uppskattas av fansen. Tillsammans producerar Joakim och Anjo ofta material som kombinerar deras personliga stilar och ger tittarna en unik upplevelse."

https://shop.ninetone.com/blogs/ninetone-shop-blog/anjo-joakim-lundell-vanskap
Citera
2025-11-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Varför kallar vi Sekten för SEKT?
Anjo, och speciellt hans följare, borde lyssna på denna, där CamoSweden förklarar vad en sekt är
Jag kan inte dela denna i Rasks eller Chrippas trådar, och skulle vara tacksam om någon annan gjorde mig den tjänsten. Detta gäller alla sektens följare

https://www.youtube.com/watch?v=LWuSxWtQDzs
Bra att just han tog sig an den digra uppgiften att försöka få folk att förstå vi som använt ordet sekt för att beskriva den konstellation som Jocke, Anjo, Rask, Skuldrådgivarn, Motvikt med flera ingår i - inte kallas sekten av en slump. Vi såg då det folk börjar se nu.

Jag ska se den senare men jag förmodar att både du och jag har försökt beskriva det han lyckas få fram på ett mer pedagogiskt sätt än vi kunnat.

Camo min Camo, han är min guldgosse, youtubes mest underskattade kreatör. Han är skarp, riktigt skarp och fångar (nästan) alltid väldigt väldigt pricksäkert kärnan i det han vill skildra för tittaren.

Han har förmåga att på ett kort och koncist sätt ge ett helhetsperspektiv på ämnet, men lyckas trots det göra det på ett nyanserat sätt. Han får hjälp av sitt intellekt, han öga för detaljer och att han förstår dramaturgi och hur han ska fånga en lyssnare och hur han avgränsar ett ämne för att knyta ihop säcken i precis rätt tid.

Han är allmänbildad och framförallt ser han alltid till att ge korrekt information som är lätt att förstå för alla som tänks titta och jag upplever alltid hans videos som väldigt mogna, sakliga och övergripande genomtänkta. Den senaste jag såg var hans video om sin ADHD-diagnos, den borde alla som har ADHD eller har en person med ADHD i sin närhet se.

Bort med sekten, in med Camoboi.

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Som en sekt agerar tubisarna
Lokal var först på YouTube att kalla det en sekt, men Mumsbulle var först att använda det här på Flashback. Vad hände med Mumsbulle kanske ni undrar. Hen blev hen jagad med blåslampa av sektledaren och har nu försvunnit från forumet, varför kan en undra? Den dom vet hur långt sektledaren går för att tysta oliktänkande, den vet.
Senast redigerad av Pallal 2025-11-17 kl. 16:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in