Citat:
Ursprungligen postat av
granny-panties
Folk kommer till Anjos kanal eftersom de är intresserade av Chrippa.
Inte Anjo.
Där tror jag att du har allmänt fel. Jag fick nys om Anjo först efter han triggat hela hysteriska ytter-vänsterklustret med beröringsskräck genom att podda med Leo ”Kinesen” Carmona och den andre. Galningar som Axel Ensam et. al. fick ju tokflipp och har ältat detta in aeternum sedan dess.
Så enda anledningen att jag följer Anjo är att han - ganska ytterst sällan - driver lite med sina största hatare som exempelvis Colin och Axel ensam. Chrippa har jag inget intresse av öht och har aldrig haft, vet knappt vem det är.
Min teori är nog mer nyanserad än din, och den är att Anjo skaffar sig en helt ny tittar-krets genom att att trigga de politiska galningarna som aldrig ger upp utan tjatar "nazist" i åratal på alla marknadsföringsplatser Anjo någonsin hade kunnat drömma om. Dessutom bjuder han sina oldies, Chrippa-eran, på bonus i form av "nya" subkulturer som gror på udda ställen som exempelvis Axel ensams Discord-chatt eller vad det nu är som han använder i hans dagliga evighets-livestream's. Ingen
normal människa orkar kolla på Axels skit i flera timmar om dagen, men desto fler tål att lyssna på Anjos 40-minuters summering en gång i månaden. Axel måste ju inse att det bara är arbetslösa och hjärnlösa hjon som offrar flera timmar om dagen på att sitta och titta på honom.
Avsnittet om Hubinette var ju guld också.