2020-03-20, 12:29
Medlem
Jag jobbar hemifrån nu pga viruset och sedan dess har chefen försökt fördela arbetsuppgifter åt alla men det blir ganska halvdant och min arbetsbelastning är ju inte alls som innan, vilket är jätteskönt.

Jag funderar bara ifall jag skulle kunna utnyttja det här den dagen man kallas tillbaka in på kontoret och känner att det börjar bli jobbigt att dra dit igen och inte pallar längre.

Saken är att jag har asperger (är inom autismspektrumet) och tänkt att jag kanske skulle kunna utnyttja det till min fördel. Min plan är att säga att stressen jag har fått av en global pandemi har upprört min autism och jag har blivit deprimerad.

Aldrig prövat något sånt här förut men hur tror ni man kan ordna det bäst? Involvera facket?
Senast redigerad av Genpolen 2020-03-20 kl. 12:34.
Citera
2020-03-20, 12:43
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genpolen
Jag jobbar hemifrån nu pga viruset och sedan dess har chefen försökt fördela arbetsuppgifter åt alla men det blir ganska halvdant och min arbetsbelastning är ju inte alls som innan, vilket är jätteskönt.

Jag funderar bara ifall jag skulle kunna utnyttja det här den dagen man kallas tillbaka in på kontoret och känner att det börjar bli jobbigt att dra dit igen och inte pallar längre.

Saken är att jag har asperger (är inom autismspektrumet) och tänkt att jag kanske skulle kunna utnyttja det till min fördel. Min plan är att säga att stressen jag har fått av en global pandemi har upprört min autism och jag har blivit deprimerad.

Aldrig prövat något sånt här förut men hur tror ni man kan ordna det bäst? Involvera facket?

Utnjuttare brukar på sparken, jag som är chef kommer ha järnkoll på folk som sjukskriver sig nu. Ganska lätt då alla använder sig av sociala medier nu för tiden.
Citera
2020-03-20, 12:55
Medlem
TrikkFukks avatar
Tror knappast det kommer funka, du kommer åka på arbetsvägran. Men du kan ju undersöka möjligheten att få jobba hemifrån permanent. Antingen hela arbetsveckan eller delar av den.
Citera
2020-03-20, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Utnjuttare brukar på sparken, jag som är chef kommer ha järnkoll på folk som sjukskriver sig nu. Ganska lätt då alla använder sig av sociala medier nu för tiden.

Alla mina är ju stängda. Men det är väl också skit samma egentligen vad chefen tror så länge som facket kan kämpa för mig? Försöker du som chef sparka någon pga av stress- och depression så kan du ju ligga pyrt till.
Citera
2020-03-20, 13:28
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:

Räcker det med att du bara säger det till chefen? Inget läkarintyg eller annat som chefen vill ha isåfall?
Citera
2020-03-20, 16:10
Medlem
Citat:

Anledning till att inte anställa asbergare. De är latmaskar och kan du inte stoppa dom i källaren och ge dom rutinuppgifter, anställ dom inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in