2020-03-19, 20:58
Avslutad
Vissa har bokat utlandsresa till sommaren. Vissa andra verkar vilja gå i idé just nu och knappt gå utanför dörren.

Problemet med att ha en resa bokad är att den går ju inte att boka av bara för att det är lite kaotiskt i världen, utan det krävs ju att någon i familjen är sjuk alternativt att UD avråder från resmålet. Och det sker ju sällan till västländer i Europa.

Hur resonerar ni kring våren och sommarens semesterplaner?
2020-03-19, 21:04
Medlem
RysktTrollkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Vissa har bokat utlandsresa till sommaren. Vissa andra verkar vilja gå i idé just nu och knappt gå utanför dörren.

Problemet med att ha en resa bokad är att den går ju inte att boka av bara för att det är lite kaotiskt i världen, utan det krävs ju att någon i familjen är sjuk alternativt att UD avråder från resmålet. Och det sker ju sällan till västländer i Europa.

Hur resonerar ni kring våren och sommarens semesterplaner?

Nej! Problemet med att "ha en resa bokad" är att massa jävla lättsinniga resenärer reser runt i världen och drar med sig massa smitta hit och dit. Om alla hade stannat hemma i stället så hade vi sluppit allt det här.
2020-03-19, 21:07
Medlem
CoZeCos avatar
Jag ska utomlands sommar och vinter, avvaktar med bokning och ser så flygbolaget jag tänkt åka med finns kvar efter detta
2020-03-19, 21:10
Medlem
RysktTrollkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo
Jag ska utomlands sommar och vinter, avvaktar med bokning och ser så flygbolaget jag tänkt åka med finns kvar efter detta
Vart skall du åka?
2020-03-19, 21:11
Medlem
CoZeCos avatar
Spanien då jag har närstående där
2020-03-19, 21:14
Medlem
RysktTrollkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo
Spanien då jag har närstående där
Närstående? Släktingar? Kompisar? Vad gör de i Spanien?
2020-03-19, 21:14
Medlem
Ändrats... Ja! Hade 2 långresor planerade. Samtliga resplaner är inställda för hela år 2020. Nästa realistiska tillfälle att resa någonstans blir först nästa vår.
2020-03-19, 21:17
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RysktTrollkonto
Närstående? Släktingar? Kompisar? Vad gör de i Spanien?

Har kompisar och släktingar som bor där
2020-03-19, 21:22
Medlem
vrooms avatar
Hade en vecka bokad i Bologna Italien i början på Juli. Kändes ju inte så livat längre så vi klev av dom planerna och har bokat en stuga i Norrland en vecka. Får se hur läget är då.
Går att avboka för viss avgift om förhinder som tex sjukdom kommer i vägen i alla fall..
2020-03-19, 21:27
Medlem
Jag hade tänkt åka till England med barnen men avvaktade med att boka för att jag ville se hur ”det där viruset” utvecklade sig. Fick en del höjda ögonbryn från kollegorna när jag sa det men det känns ju rätt bra nu. I stället blir det nog att låna en stuga av några vänner i Dalarna och köra lite Sverige-semester (om det inte råder inhemskt reseförbud i juli) och det är ju inte så dumt det heller!
2020-03-19, 21:38
Medlem
moodyfieds avatar
Har biljetter till Island om exakt en månad. Känns optimistiskt att fortfarande tro på den va?
2020-03-19, 21:43
Medlem
GormDenGamles avatar
Ja. Skulle resa till varmare strök nu i slutet av mars. Men jag får inte lämna landet.
Även en planerad flytt till varmare strök i maj. Där ska jag pendla från och till ett annat land. Men om förbudet förlängs, får jag flytta fram min flytt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in