Hej.
Jag kommer att få ett barn om tre månader, nu har vi diskuterat olika namn vad flickan ska heta? Corona låter vackert, nästan som Carola
Sen är det lätt att komma ihåg också 2020
Vad tycker ni om detta är det ett fel namn?
I princip tycker jag att Corona låter som ett fint flicknamn, men dagens situation gör att jag tycker att det bör undvikas. Tror nog inte heller att du/ni får namnet godkänt av Skatteverket.
För det första får förnamn inte "väcka obehag eller anstöt" så troligen faller det redan där, för det andra får förnamn inte "uppfattas som efternamn", och Corona är ett efternamn i de länder där namnet förekommer så det faller även på den punkten..
För det tredje brukar väl troll stjäla sina barn från människor, så du kanske borde fråga de riktiga föräldrarna vad de tänkt döpa flickan till.
För det första får förnamn inte "väcka obehag eller anstöt" så troligen faller det redan där, för det andra får förnamn inte "uppfattas som efternamn", och Corona är ett efternamn i de länder där namnet förekommer så det faller även på den punkten..
För det tredje brukar väl troll stjäla sina barn från människor, så du kanske borde fråga de riktiga föräldrarna vad de tänkt döpa flickan till.
Finns redan både Corona Larsson och Corona Segermark i Sweden.