2020-03-18, 22:38
Medlem
Har bokat undersökning på måndag så ska dom kolla om jag kan göra ögonlaser men håller på o läser på nätet om misslyckade ögonlaser osv o att man kanske behöver använda glasögon några år efter operationen igen...tänkte delbetala så blir ju riktigt tråkigt om man skulle behöva använda glasögon igen o fortfarande betalar av...

Håller på o avbokar nästan...någon som kan lugna ner mig lite?
Senast redigerad av Robindanny 2020-03-18 kl. 22:47.
Citera
2020-03-18, 23:01
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Synskärpan ändrar sig ofta bl a med åldern, så har du otur blir du närsyntare eller långsyntare en tid efter behandlingen.
Jag antar att erfaren ögonläkare kan bedöma sånt.
Optiker på laserkliniker är inte opartiska, så man ska nog inte lita 100 % på deras råd.
Citera
2020-03-18, 23:24
Medlem
Citat:
tänkte delbetala så blir ju riktigt tråkigt om man skulle behöva använda glasögon igen o fortfarande betalar av..
Alltså... Är det delbetalningen som avgör? Herrejävlar. Hur tänker du människa?

Du förstår väl att du hade fått betala lika mycket även om du hade betalat allt på en gång?

Jag avbokade min, riskerna var för stora. Ångrar mig inte.

Men det var inte på grund av ”betala 100 kr, eller 50 kr nu och 50 kr sen”
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-18 kl. 23:27.
Citera
2020-03-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Alltså... Är det delbetalningen som avgör? Herrejävlar. Hur tänker du människa?

Du förstår väl att du hade fått betala lika mycket även om du hade betalat allt på en gång?

Jag avbokade min, riskerna var för stora. Ångrar mig inte.

Men det var inte på grund av ”betala 100 kr, eller 50 kr nu och 50 kr sen”

Nej det är absolut inte pga av avbetalningen ...det är alla risker osv...tycker inte om glasögon och kan inte ha linser så därför jag vill göra ögonlaser men har nu läst väldigt mycket på nätet om folk som skriver hur det blir misslyckat osv... så nu tvekar jag väldigt mycket o tror inte jag vågar.
Citera
2020-03-19, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robindanny
Nej det är absolut inte pga av avbetalningen ...det är alla risker osv...tycker inte om glasögon och kan inte ha linser så därför jag vill göra ögonlaser men har nu läst väldigt mycket på nätet om folk som skriver hur det blir misslyckat osv... så nu tvekar jag väldigt mycket o tror inte jag vågar.
Haha okej, skönt att höra.

Innan operationen fick jag hem ett brev hag skulle skriva på. Det var en del varningar där som gjorde att jag beslutade mig för att avstå.

Går något fel så kanske du får en chans till att åtgärda det, men sen kan du inte göra något mer. Linsen blir lite tunnare varje gång och sen blir den så tunn att man inte kan göra något mer.

Jag hade avbokat om jag var du. Detta är i princip permanent, och du borde du vara säker på att du vill (vilket du borde om dina symptomen är ett stort hinder och sett skulle ha underlättat stort)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in