2020-03-18, 09:26
Medlem
Etta.Places avatar
Synd om barnen såklart, men ärligt, reser man till den typen av resmål med så små barn så är det här faktiskt risken man tar. Det är ett val föräldrarna gjort och inget som "drabbat" några helt oskyldiga när det gäller de vuxna. Barnen är ju däremot oskyldigt drabbade.
Citera
2020-03-18, 10:17
Medlem
Bluebeast72s avatar
Karma, detta skulle man tänkt på innan man seglade iväg o skrattade åt alla dumma svenssons som stannade hemma o jobbade. nu är paradiset inte så kul längre..det var idioterna värda enligt mig.
Citera
2020-03-18, 10:46
Medlem
Inte ett dugg synd om överklassjävlarna. Är huvudet dumt får kroppen lida. Synd om barnen däremot. Socialen borde ta barnen ifrån dem om de återvänder,
Citera
2020-03-18, 10:58
Medlem
En sida av mig beundrar deras mod och en sida av mig blir irriterad över attityden. Har väl för mycket tid att surfa nu under coronatider. Nedanstående citat är från deras instagramsida:

Citat:
You have so many kids, you always have to plan everything for each day, people kept saying to us when we where home in Sweden. •
We never plan, we are always impulsive, we don’t even plan food, we eat what we want when we want and sometimes it can take months for us to go shop food in a big shopping mall, because we hate it, and because we don’t really know what we want for dinner next week and how much time we have making it😅

On this trip we got many questions about our budget each day and how we are able to move around when we doesn’t have a car etc, and how we plan the trips, flying tickets and hotel rooms... and if we do some research before our trips...
The only thing we do research of is if there any danger in the country. Everything else is just a mess but in a good way. We just go with the flow, and sometimes it’s going well and sometimes it’s going less well 😅 and sometimes our dinner is expensive and sometimes it’s cheap. With 6 kids your not planning food because if they are hungry at expensive places etc you buy that expensive food. And maybe one kid didn’t eat the lunch so they got hungry in the middle of the snorkeling tour etc....🤷🏼‍♀️

If we would have planned everything from the beginning, our trip would have been very different from how it turned out, like the Maldives, we never planned to go here because we didn’t wanted to pay all our budget money for one week 😹 but we met the sweetest family in Borneo at the orangutan center, that was telling us about this place, and we got the contact, and we found the cheapest tickets, so we said, why not!! That’s how it should be when you travel, you should just go with the flow and don’t be scared of trying new things and se new places, because if it’s bad, it’s just bad but if it’s wonderful, you will miss it 😱, otherwise you discovered a wonderful place in your life that will stay in your heart forever❤️

Alltså det är hela attityden jag stör mig på. Funkar säkert bra om det inte är en pandemi....
Citera
2020-03-18, 12:06
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Ni missade alltså femte raden i artikeln:

Citat:
De befann sig på Maldiverna när coronaviruset började svepa över världen och de började genast planera för hemresan.

OCH...

...att de började sin resa långt FÖRE Corona ens var känt för kineserna...
Citera
2020-03-18, 13:20
Medlem
Det är alltså helt vanliga hipstrar vi snackar om här? Folk som beter sig precis som alla andra, men som genom att ha studerat inlägg på nätet skrivna av finniga tonåringar har fått för sig att det är helt enormt ovanligt att folk äter vad de vill eller agerar impulsivt i allmänhet?
Citera
2020-03-18, 13:22
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ni missade alltså femte raden i artikeln:

OCH...

...att de började sin resa långt FÖRE Corona ens var känt för kineserna...

Det är väl inte Corona hon fått utan någon annan djungelsjuka som man riskerar när man åker dit. Inte heller är det Corona ungarna lider av utan 40 graders hetta och ett kasst sjukvårdssystem. Dvs, typiskt sådant man riskerar när man väljer att resa dit
Citera
2020-03-18, 13:25
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Det är väl inte Corona hon fått utan någon annan djungelsjuka som man riskerar när man åker dit. Inte heller är det Corona ungarna lider av utan 40 graders hetta och ett kasst sjulvårdssystem. Dvs, typiskt sådant man riskerar när man väljer att resa dit

Jag svarade enkom på att någon ansåg att det var oansvarigt att resa såhär i Corona-tider. Jag påpekade då att de började sin resa långt före detta utbrott - förstår du? orkade du inte läsa ALLA 7 inläggen, eller vad det nu är?
Citera
2020-03-18, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag svarade enkom på att någon ansåg att det var oansvarigt att resa såhär i Corona-tider. Jag påpekade då att de började sin resa långt före detta utbrott - förstår du? orkade du inte läsa ALLA 7 inläggen, eller vad det nu är?

Jo alltså tycker ju synd om dom!
Hoppas de kommer hem säkert. Det var strul att resa hem då de ville vara snälla och försäkra sig om att de inte hade corona och då blev det strul med hemresan.
Citera
2026-08-16, 12:55
Medlem
Nu är de ute och reser igen, lyckats yngla av sig med 4 ungar till. Måste vara väldigt fertila, och gubben högavlönad. "Sälja sin lägenhet", jojo, så mycket går unte priserna upp ens i stockholm och räntor m.m. drar ju iväg, liksom resekostnader, matkostnader osv. Ärvda pengar? Svt betalar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in