Jag köpte en cykel förra året som blev stulen, en hybridcykel (Crossway Striker Gent 18) Den var trevlig, men jag vet inte om jag vill köpa en likadan igen. Fördelen vore att jag kan få tillbaka lite mer pengar på försäkringen om jag köper ny cykel och får kvitto på det, jämfört med om jag köper begagnad.
Det jag gillade med den var att den var: hyfsat lätt, trevligt med låsbar framgaffel (men vet inte om jag verkligen behöver det), ganska mångsidig.
Jag kan tänka mig samma igen men tänkte att jag kollar lite här först.
Många begagnade man ser på blocket är vintage racers men jag vet inte om det är något jag behöver eller vill ha. Det känns som det kan krävas en del meck och reservdelar ifall något går sönder? Sen måste man vara i liggställning? Och känns inte så mångsidigt, om man vill ge sig ut på någon liten tur i en någorlunda plan grusstig i skogen, är man körd då? Är det bara asfalt som gäller om man har en racer?
Mina krav:
Kan tänka mig köpa begagnat
Jag vill inte vill betala mer än 7000 kr, gärna runt 4000 kr
Jag vill ha något som är hyfsat mångsidigt
Jag vill möjligen cykelpendla till jobbet när det inte är vinter (15 km tur och retur)
Jag kan tänka mig att mecka lite själv med den vid behov, men vill inte ha ett renoveringsobjekt
Jag vill inte cykla under vintern
Jag behöver inte ha en cykel för fartdårar
Jag kommer inte cykla Vätternrundan närmaste tiden...eller någonsin!
Jag vill gärna ha något som är lätt nog att bära upp för en trappa eftersom jag inte har möjlighet att ha min cykel inlåst i förråd och inte har hiss
Är detta rimliga krav för 7000 kr? Förslag?
Det jag gillade med den var att den var: hyfsat lätt, trevligt med låsbar framgaffel (men vet inte om jag verkligen behöver det), ganska mångsidig.
Jag kan tänka mig samma igen men tänkte att jag kollar lite här först.
Många begagnade man ser på blocket är vintage racers men jag vet inte om det är något jag behöver eller vill ha. Det känns som det kan krävas en del meck och reservdelar ifall något går sönder? Sen måste man vara i liggställning? Och känns inte så mångsidigt, om man vill ge sig ut på någon liten tur i en någorlunda plan grusstig i skogen, är man körd då? Är det bara asfalt som gäller om man har en racer?
Mina krav:
Kan tänka mig köpa begagnat
Jag vill inte vill betala mer än 7000 kr, gärna runt 4000 kr
Jag vill ha något som är hyfsat mångsidigt
Jag vill möjligen cykelpendla till jobbet när det inte är vinter (15 km tur och retur)
Jag kan tänka mig att mecka lite själv med den vid behov, men vill inte ha ett renoveringsobjekt
Jag vill inte cykla under vintern
Jag behöver inte ha en cykel för fartdårar
Jag kommer inte cykla Vätternrundan närmaste tiden...eller någonsin!
Jag vill gärna ha något som är lätt nog att bära upp för en trappa eftersom jag inte har möjlighet att ha min cykel inlåst i förråd och inte har hiss
Är detta rimliga krav för 7000 kr? Förslag?