2020-03-17, 18:19
Medlem
Tog mig en lång jäkla tid innan jag förstod eller ens accepterade termen. Alltid intalat mig själv att det var en platsebo-sjukdom påhittad utav ”latmaskar”.
Man kan fan inte ”ge sitt allt” för en arbetsgivare och samtidigt ”ge sitt allt” där hemma samtidigt - du måste välja någon! Har ni fått uppleva denna förnekelse i vitögat eller va jag ensam i detta destruktiva tänkande?
Citera
2020-03-17, 18:41
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarebe
Tog mig en lång jäkla tid innan jag förstod eller ens accepterade termen. Alltid intalat mig själv att det var en platsebo-sjukdom påhittad utav ”latmaskar”.
Man kan fan inte ”ge sitt allt” för en arbetsgivare och samtidigt ”ge sitt allt” där hemma samtidigt - du måste välja någon! Har ni fått uppleva denna förnekelse i vitögat eller va jag ensam i detta destruktiva tänkande?
'platsebo'?
Du var nog ensam, de flesta förstår vad utarbetad/söndertressad betyder utan att nödvändigtvis ha varit det.
Citera
2020-03-17, 18:42
Medlem
Ja, jag har väl tänkt så. Men vips så satt man där själv, allt föll sönder gick fullständigt åt helvete. Men idag är det mycket bättre, ett tråkigt antal åt senare. Men jag vet inte om det någonsin kommer att bli som innan

Långvarig och kraftig stress är inte att leka med. Tyvärr är det nog svårt att förstå för de som ännu inte hunnit få den käftsmällen själva, så var det för mig i alla fall.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-17 kl. 18:45.
Citera
2020-03-17, 19:04
Medlem
PappaTribes avatar
Finns allt för många som tycker det bara är att rycka upp sig/vila ett tag men det är så mycket mer än att bara göra.

Du kan aldrig sätta dig in hur det känns förrän du hamnat i samma sits själv så jag förstår att folk tänker så till en början, precis som att jag aldrig kan tänka mig hur det är att ha en annan sjukdom t.ex
Citera
2020-03-17, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Ja, jag har väl tänkt så. Men vips så satt man där själv, allt föll sönder gick fullständigt åt helvete. Men idag är det mycket bättre, ett tråkigt antal åt senare. Men jag vet inte om det någonsin kommer att bli som innan

Långvarig och kraftig stress är inte att leka med. Tyvärr är det nog svårt att förstå för de som ännu inte hunnit få den käftsmällen själva, så var det för mig i alla fall.
Samma hände mig. Men jag hade sett det innan. Dock tyckte jag att jobbet var så roligt och givande att jag ignorerade varningssignalerna.
Citera
2020-03-17, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarebe
Man hör ju vad det betyder.
Citera
2020-03-17, 22:04
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
'platsebo'?
Du var nog ensam, de flesta förstår vad utarbetad/söndertressad betyder utan att nödvändigtvis ha varit det.
Placebo antar jag att TS menar.

z
Citera
2020-03-17, 22:26
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit
Placebo antar jag att TS menar.

z
Ja, det kan man tro, men som posten är formulerad kan man inte riktigt veta, skriver man på det viset tänker man nog också på det viset, oklart och förvirrat, med diverse fel på köpet ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in