Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Corona-sparandet är inte beroende av beslut från vår familj. Hade vi valt själva hade vi rest. Det är därför TS finns. Du vägrar fortfarande ge förslag på vad vi ska göra med 70k. Du verkar snarast upprörd över att vi har dem?
Jag äger ett IT-bolag och har i 25 år jobbat i andra stora IT-bolag och varit på möten i de många länder i Europa. I vissa sammanhang bör man träffas. Men har man väl upparbetat en personlig kontakt går det utmärkt att video-träffas efter det.
Har även jobbat på SAS Data, som ligger i tre länder med personal som har tre olika syn på allting. Gissa om vi flög mycket mellan hubbarna.
Visst kan du bete dig som den uppblåsta besserwisser du är. Bara det att du råkar göra det mot en som är större, erfarnare och kunnigare än du.
Upprörd över att ni missat en trevlig upplevelse från en fin resa? Nej, känner inte dig och min empatiska förmåga är dessvärre inte så stor att jag blir ledsen av att läsa om detta på ett internetforum.
Däremot verkar vi således nu överens om att ni förlorat på situationen, inte gjort en vinst, när ni egentligen föredragit resan? Var TS främst att din familj önskade tips på hur man bäst konsumerar 70k? Gillar ni resa är väl en ganska rimlig ansats att spara pengarna och hoppas att möjligheterna till resor förbättras i närtid.
Har haft stor nytta av sas data warehouse hos mina två förra arbetsgivare, gissar och förutsätter att ni inte flög mellan länderna av nöje. Hos min nya arbetsgivare har jag haft stor nytta av flygbolaget SAS då fysiska möten fodras för de affärer vi gör.
Är längre än de flesta och större försöker jag undvika att bli genom medveten kost och motion. Mäta penislängd och sysselsättning utifrån arbetsgivare hade jag vunnit av vad jag kan läsa mig till i ditt svar men det var väl inte det som var syftet med TS?
Återigen, inställda flyg är inte en vinst för någon. Särskilt inte för företag där dessa är en förutsättning för att tjäna pengar på sin core business.