2020-03-17, 16:50
Medlem
Vilken tjänst borde man handla aktier genom?

Enligt denna jämförelse (https://www.compricer.se/aktier/) framstår Nordea, Swedbank, Nordnet och Avanza som bra. Avanza och Nordnet verkar populärast från det jag sett, men tycker Swedbank med 0% courtage verkar bäst. Men jag kanske missar något?

Planen är inte långsiktigt sparande utan det är att försöka krisfynda och sälja inom några år. Total investering under 50 000kr.

Tack på förhand.
Citera
2020-03-17, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
Vilken tjänst borde man handla aktier genom?

Enligt denna jämförelse (https://www.compricer.se/aktier/) framstår Nordea, Swedbank, Nordnet och Avanza som bra. Avanza och Nordnet verkar populärast från det jag sett, men tycker Swedbank med 0% courtage verkar bäst. Men jag kanske missar något?

Planen är inte långsiktigt sparande utan det är att försöka krisfynda och sälja inom några år. Total investering under 50 000kr.

Tack på förhand.
Swedbanks handels-webb är förfärlig!
Det beror förstås på vad du vill göra, men om du en morgon med hög belastning (typ börsras eller börsrusning) vill lägga en order är det nästan omöjligt. Den är så långsam, och ofta bryts kopplingen och du får logga in igen.
Även Avanza och Nordnet har ju noll courtage för de belopp du nämner, dvs det är gratis att handla.
Citera
2020-03-17, 17:26
Bannlyst
Tidigare trådar påvisar din kunskap inom ämnet är lika med noll. Nordea swedbank nordnet eller avanza spelar ingen roll, du märker absolut ingen skillnad på dessa. Lycka till
Citera
2020-03-17, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Tidigare trådar påvisar din kunskap inom ämnet är lika med noll. Nordea swedbank nordnet eller avanza spelar ingen roll, du märker absolut ingen skillnad på dessa. Lycka till
Varför skulle man inte märka någon skillnad?
Pris kan han jämföra. Användarupplevelse är svårare att hitta jämförelser på.
Och jag kan definitivt säga att Avanza har en bättre upplevelse än Nordnet. By far.
Citera
2020-03-17, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Om min kunskap är lika med noll är det väl bra att jag frågar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in