2020-03-16, 17:19
Medlem
bobbybishs avatar
Hej,

Letat runt men har inte hittat något svar, så testar med en ny tråd.

Har käkat en del Ksalol i ett par månader och undrar vad för skillnad Rivotril 2mg skulle göra?
Känner att jag skulle vilja testa gå över till Rivotril 2mg ett tag. Har t.ex. idag käkat 2mg Ksalol.
Är det någon fara att käka Rivotril idag?

Äter dessa för ångest.
Citera
2020-03-16, 18:15
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbybish
Hej,

Letat runt men har inte hittat något svar, så testar med en ny tråd.

Har käkat en del Ksalol i ett par månader och undrar vad för skillnad Rivotril 2mg skulle göra?
Känner att jag skulle vilja testa gå över till Rivotril 2mg ett tag. Har t.ex. idag käkat 2mg Ksalol.
Är det någon fara att käka Rivotril idag?

Äter dessa för ångest.

Asså, någon fara lär det ju inte vara om du inte tendenserar att göra dumma saker när du har ätit för mycket bens.

Ur en medicinsk synpunkt så tycker jag att det låter vettigt att gå över till klonazepam (iktorivil) istället för alprazolam om du äter de för att motverka långvarig ångest. Alprazolam är ju egentligen bättre lämpat till mer akut ångest då den är kortverkande och starkare. Iktorivil har en väldigt lång halveringstid och det räcker i regel att ta en tablett på morgonen i jämförelse med xanor som du ju måste ta 3-4ggr om dan antar jag?
Citera
2020-03-16, 18:27
Medlem
bobbybishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Asså, någon fara lär det ju inte vara om du inte tendenserar att göra dumma saker när du har ätit för mycket bens.

Ur en medicinsk synpunkt så tycker jag att det låter vettigt att gå över till klonazepam (iktorivil) istället för alprazolam om du äter de för att motverka långvarig ångest. Alprazolam är ju egentligen bättre lämpat till mer akut ångest då den är kortverkande och starkare. Iktorivil har en väldigt lång halveringstid och det räcker i regel att ta en tablett på morgonen i jämförelse med xanor som du ju måste ta 3-4ggr om dan antar jag?
Hej,

Tack för ditt svar. Ja exakt, känner att det är dags att byta till det långvariga. Ville bara veta att jag inte snear ur om jag tar 2mg Ikto efter att jag tagit 2mg xanor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in