2020-03-16, 01:02
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
SYDNEY (Reuters) - U.S. stock futures fell to their offshore trading limit within half an hour from opening on Monday even as the U.S. Federal Reserve led the world’s central banks in taking bold easing steps to cushion the impact of the coronavirus on economies.

https://www.reuters.com/article/us-global-markets/u-s-stock-futures-plunge-despite-feds-emergency-rate-cut-idUSKBN2121BM

Åsyftar de på SP500 terminerna som handlas i Asien/ Sydney sessionen, eller vad menar de annars egentligen - bör väl vara det antagligen?

Har svårt att se att de åsyftar på IGmarkets weekend index t.ex?
https://www.ig.com/uk/weekend-trading
Citera
2020-03-16, 06:13
Bannlyst
De syftar på den riktiga terminen såklart. Dow futures är ner över 4%. Sänkta räntor är negativt för aktiemarknaden.
Citera
2020-03-16, 06:44
Medlem
Dille24s avatar
Nej. Sänkta räntor är bra för aktiemarknaden.

Problemet är att de sänker i panik, för mycket och för tidigt.

Panik och osäkerhet är dåligt för börsen...
Citera
2020-03-16, 11:14
Medlem
Bucketshops avatar
Ja, handlar om terminen, som handlas 23 timmar om dagen. Aldrig hört uttrycket "offshore" trading limit, men dom menar trading gränserna som gäller utanför de amerikanska handelstiderna (9.30-16.00). Faller den 5% stoppas den från att falla mer, du kan köpa men inte sälja. Vid 9.30 öppnas handeln igen och den nedre gränsen ligger vid 7%, den stoppas då i 15 min för att sedan öppna med en ny lägre gräns på 13% nedgång.
Citera
2020-03-21, 16:47
Medlem
Ja varit stängt extremt många timmar senaste dagarna utanför USA handelstider.

För egen del som kör stor del av mina ordrar och handel mitt i natten innan Asien öppnar sedan under morgonen tills EU öppnar. Där hinner man ta i regel 5-15% rörelse per dag nu innan ens marknaden öppnat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in