2020-03-15, 18:56
Medlem
Hej!

Jag skulle vilja komma igång med mötebokning till mitt företag.

* Någon som har tips på hur man kommer igång tex hur får man tag på telefonlistor?

* Vad är en realistisk men bra provision? Vill ha ett långsiktigt samarbete så att rätt person stannar.

Tacksam för alla tips!
Senast redigerad av Alinam66 2020-03-15 kl. 18:59.
Citera
2020-03-15, 19:14
Medlem
bombaccis avatar
Vilken typ av människor vill ni nå och vad är det för typ av möte du tänker på? Ekonomisk rådgivning ?

Tror företaget som ska utföra uppgiften kan fixa det, eventuellt om du redan har tidigare kunder som du vill nå igen så kan du ge dem listorna.

Förhoppnings får de stackars bokarna en fast lön med provision som plus.

Jag har suttit och bokat för 500kr/ genomfört möte. Fast eftersom det är så dåliga villkor så slutar de flesta efter någon vecka. Så att ge folk en fast lön kan vara bra för stabiliteten, det tar tid att hitta rätt ” stil” som mötesbokare.
Citera
2020-03-15, 19:33
Medlem
Vill ha ett ömsesidigt bra samarbete och inte någon som slutar efter någon månad.

Så otroligt svårt att hitta var man ska lägga sig när jag googlar runt och letar.

Låter följande realistiskt och bra:

* Fast lön 21 000 kr
* Per bokat möte 1000 kr
* Per bokat möte som blir ett kundnummer 1000 kr

Japp, inom ekonomi
Citera
2020-03-15, 19:36
Medlem
bombaccis avatar
Ja det låter som fantastiska villkor om ditt företag verkligen har råd att betala sådana löner. Du lär få många sökanden.
Citera
2020-03-15, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Ja det låter som fantastiska villkor om ditt företag verkligen har råd att betala sådana löner. Du lär få många sökanden.

Tack för info!!
Citera
2020-03-15, 20:20
Medlem
ganghatarens avatar
Har försökt skicka pm till dig men det går inte. Du har för få inlägg. Vill inte skriva för mycket här.
Citera
2020-03-16, 02:37
Medlem
Intresserad, går ej skicka PM och som ovan användare skrev, vill ej skriva för mycket. Du lär nog inte gå några större svårigheter att hitta intressenter, sedan hänger det på hur din rekrytering går till, urval kan vara svårt. Du skriver om långsiktigt samarbete. Det låter seriöst. Önskar met info men som sagt...
Mvh
F
Citera
2020-03-16, 03:22
Medlem
Christopher.s avatar
Telefonlistor köper man. Har jobbat med detta och jobbet suger apa. Jag bokade in flera möten, blev väl ca 1 bokat möte varannan timma, och då var jag en av de främsta mötesbokarna på det företag jag jobbade på.
Citera
2020-03-16, 20:23
Medlem
killawifes avatar
När jag jobbade med Kirby för många år sen så fick mötesbokarna 200:- för att de dök upp och sen 20:- per inbokat besök som blev av. De fick också fika med mackor för att de dök upp. De som var bäst bokade in kanske 100 besök på 4-5 timmar och ungefär hälften blev av. De ljög dock rätt mycket för att få sina bok så mycket man åkte på var skit. De bokade på leads-listor som säljarna lämnade in.
Företaget provade att köpa in en tjänst av ett företag som jobbade med just mötesbokning men resultatet skilde sig inte nämnvärt från vad de vanliga gjorde så man la av med det rätt snabbt.
Detta var ju en rätt oseriös bransch dock men intressant ändå för någon kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in