Citat:
Ursprungligen postat av
Spalkin
Vad fan snackar du om? Hundra tusen på 90-talet var värt betydligt mycket mer än 100-tusen nu. Det kallas inflation.
fast det är ändå en "peng" inte en ruta toapapper om fem år.
Jag har vart med så jag vet redan om det du snackar om... men du stirrar dig blind på din egen värld och din egen lön.
Jag tycker att jag hade mer pengar på nittiotalet... min första semesterlön + jobbade under semestern och lyfte 26k in på kontot. i dag kan det vara samma peng in på kontot en dålig månad.
Utgifter är mycket högre så vill jag spara så tar det mycket längre tid i dag om jag vill spara ihop till 100K än på 90 talet.
Om man tänker på ett annat sätt som det ovan så blir det allt svårare att spara pengar... Ska man göra pengar i dag så måste man placera dom och låta pengarna jobba för mig inte jag för dom.
Det är det som har hänt och nog främst det som är totalt ohållbart till slut för det är ju lite som att ha en sedelpress och det korthuset kommer ju rasa totalt en dag. Exempelvis om vi inte ser ett elände på det här... nu i höst går då alla på A-kassa... 300 dagar + 150 dagar om man har barn och det har ju många i villa.
Så om inte viruset är borta då så ska alla sälja hus vare sig dom vill eller inte och vad får man för ett hus om alla vill sälja ungefär samtidigt ?
Dom med höga lån kommer ha skuld för resten av livet.
Men det här är är om det värsta händer.