2020-03-14, 20:06
Medlem
Hej,

Mådde så otroligt dåligt sista tiden på mitt senaste jobb p.g.a. lite olika saker.

Fick utstå en väldigt konstig form av mobbning av en kollega till narcissist som nyttjade sig av emotionell utpressning genom att gråta krokodiltårar till chefen bland annat. För att lägga över arbetsuppgifter.

Chefen agerade "flygande apa" - d.v.s. han gick hennes ärenden då han blivit manipulerad av henne.
Gick inte att prata med människorna.

Ledde till att jag fick genomlida ett posttraumatiskt stressyndrom på jobbet.

Extremt otäck situation jag inte kan förklara fullkomligen i textform.

Men jag fick en ordentlig PTSD-flashback.

Med 1 månads uppsägningstid och 1 månads sjukskrivning blev jag inte poppis hos chefen. inget jag brydde mig om då med tanke på hur jag mådde.

Antar man kan säga att jag bränt den bron. Jag kände verkligen att jag behövde göra det för min mentala hälsa - och då är jag inte känslig annars. På lång sikt har det skadat mitt rykte.

Någon som har några råd? Gått mycket snack bakom min rygg där folk tror jag bara lämnade arbetsplatsen en dag vilket gett mig ett dåligt rykte i branschen.
Citera
2020-03-14, 20:13
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anosh3
Gått mycket snack bakom min rygg där folk tror jag bara lämnade arbetsplatsen en dag vilket gett mig ett dåligt rykte i branschen.
I ”branschen”.

Hur kommer det sig att folk är så intresserade av just dig?

folk tror jag bara lämnade arbetsplatsen en dag

Gjorde du inte just det då?

Du verkar lida av paranoia och inte ptsd.
Citera
2020-03-14, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
I ”branschen”.

Hur kommer det sig att folk är så intresserade av just dig?

folk tror jag bara lämnade arbetsplatsen en dag

Gjorde du inte just det då?

Du verkar lida av paranoia och inte ptsd.

Folk är inte nödvändigtvis så intresserade av just mig. Är en liten fisk i ett stort akvarium.

Jo, teknisk sett gjorde jag faktiskt det. Synd att det låter mer allvarligt än det faktiskt är.

Syftar inte på att människor pratar om mig allmänt, utan att man kanske frågar kollegor som jobbat med mig på bolaget under en anställningsprocess.
Citera
2020-03-14, 21:44
Medlem
bombaccis avatar
Hur länge jobbade du där totalt?

Bara o strunta att ha med den arbetsplatsen på cv alt be en vän på arbetsplatsen att vara din referens.
Citera
2020-03-14, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Hur länge jobbade du där totalt?

Bara o strunta att ha med den arbetsplatsen på cv alt be en vän på arbetsplatsen att vara din referens.

Lite över ett år.
Citera
2020-03-14, 21:51
Medlem
Antar att det beror på varför man är sjukskriven. Fick man influensa eller bröt benet, ja då är det väl ok. Men om man "mådde dåligt" så är det klart att folk drar öronen åt sig och undrar om du är knepig, strulputte, snowflake eller nåt annat.
Citera
2020-03-14, 23:51
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anosh3
Lite över ett år.

Ett jobb man bara jobbat på i ett år gör ingen större skillnad på cv:t. Om man nu inte har nånting annat där förstås.
Citera
2020-03-15, 06:14
Medlem
Cannibalizations avatar
Hur har det sett ut under övriga tiden du jobbat där, med närvaron alltså?

Om den har varit god i övrigt så är det nog onödigt att oroa sig över detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in