Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-03-13, 00:12
Medlem
Kanske har ni bränt er på Bitcoin eller tjänat pengar på att blanka aktier?
Berätta!
Citera
2020-03-13, 00:15
Medlem
thewasteds avatar
Mina aktier har gått ned ca 10k. Men man har ju inte förlorat pengarna förrän man faktiskt sålt, skulle aldrig få för mig att sälja i dessa panik-tider
Citera
2020-03-13, 00:23
Medlem
Inget... visste att en krasch skulle komma (har sagt det åter och åter igen, 2020 eller 2021). Har försökt att få min fru att sälja förra året. Men det rör sig inte om så mycket pengar. Hade min fru bestämt så hade vi varit cirka 400 000 fattigare. Men det fick hon inte lol
Citera
2020-03-13, 00:29
Medlem
Oldberrys avatar
Mer än hundra tusen mindre än en halv miljon upp i rök.
Citera
2020-03-13, 01:24
Medlem
fittslems avatar
Ca hundra tusen, men skitsamma, jag behöver inte pengarna imorgon och marknaden kommer återhämta sig förr eller senare.
Citera
2020-03-13, 01:46
Medlem
trattfans avatar
Runt 100-150k, inte orkat räkna.
Som tur är har jag haft över halva kapitalet i räntepapper och har sålt dessa och börjat fylla på aktier som jag tycker tagit onödigt mycket stryk. Finns industrier som tappat mycket senaste veckorna som jag tror inte drabbas så mycket som folk verkar tro.
Citera
2020-03-13, 03:39
Medlem
Sålde idag/igår efter att ha gått back över 200 tusen kr senaste veckorna. Det fick räcka.

Det blir väl köpläge om nån månad.
Citera
2020-03-13, 04:05
Medlem
Är back runt 250k. Ungefär var fjolåret gav, så är rätt lugn än sålänge. Köpte på mig mer idag

Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Inget... visste att en krasch skulle komma (har sagt det åter och åter igen, 2020 eller 2021). Har försökt att få min fru att sälja förra året. Men det rör sig inte om så mycket pengar. Hade min fru bestämt så hade vi varit cirka 400 000 fattigare. Men det fick hon inte lol

När sålde du då? Missade du förra årets uppgång på ca 30%?
Citera
2020-03-13, 05:06
Medlem
warfighters avatar
Back ca 150k. Har bestämt att jag ska pumpa in en mindre summa varje dag i 100 dagar, och sedan låter jag saker ha sin gång. Visst, jag borde ha avvaktat innan jag började, men vet med mig att jag har svårt att köpa i uppgång och jag vill inte sitta och försöka tima in botten.
Jag har ett långtidsperspektiv på mitt innehav (minst 10-15 år) och känner mig trygg med tanken att det hinner vända gott och väl innan dess.
Citera
2020-03-13, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Back ca 150k. Har bestämt att jag ska pumpa in en mindre summa varje dag i 100 dagar, och sedan låter jag saker ha sin gång. Visst, jag borde ha avvaktat innan jag började, men vet med mig att jag har svårt att köpa i uppgång och jag vill inte sitta och försöka tima in botten.
Jag har ett långtidsperspektiv på mitt innehav (minst 10-15 år) och känner mig trygg med tanken att det hinner vända gott och väl innan dess.
Varför ska man följa med ner till botten med kapitalet?
Är väl bättre att säkra det man har och gå in när det lugnat ner sig igen.
Man kan ju köpa på sig nya billiga aktier för mindre pengar varje månad så länge istället
Citera
2020-03-13, 05:50
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Varför ska man följa med ner till botten med kapitalet?
Är väl bättre att säkra det man har och gå in när det lugnat ner sig igen.
Man kan ju köpa på sig nya billiga aktier för mindre pengar varje månad så länge istället

Jo jag vet, men jag har som sagt svårt att hoppa in vid rätt tillfälle och blir lätt sittandes vid sidan av. Jag har suttit likvid på alldeles för mycket i över ett år och låtit inflationen tugga i sig, så jag ser det ändå som en välkommen knuff.

Sen kan det hända att det ligger en smula förnekelse i det hela också. Jag betalar för att få mig själv att tro att det inte är så farligt. Är visserligen helt övertygad om att jag kommer att ha tjänat pengar på det hela när det väl är över, men jag vet också att jag inte kommer ha tjänat så mycket som det hade varit möjligt.
Citera
2020-03-13, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GothamCity-
Är back runt 250k. Ungefär var fjolåret gav, så är rätt lugn än sålänge. Köpte på mig mer idag

När sålde du då? Missade du förra årets uppgång på ca 30%?

Missade uppgången. Köpte aldrig, sålde således aldrig. Blev orolig 2018, trodde först att kraschen skulle komma tidigare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in