2020-03-12, 01:03
Medlem
Berätta om era minnen av hårdrockarna vs synthare
Så j*#la kul o höra på asså

Jag kan börja

Var 14-15 år, jag och några polare söp i den lokala parken i kommunen, varav några hårdrockare sätter sig nära oss, sen kommer syntharna, det blir bråk och en stor hårdrockare jagar en liten synthare, jävligt kul syn alltså.

Nästa historia är inte min utan fick höra den av en kompis

”skulle sova hos en polare, var väl 16 ungefär. Min polare var nere i köket och hjälpte hans lillasyster som kommit hem helt dyngrak, min andra polare som också skulle sova över där var en väldigt speciell kille.
Han hade kontrollbehov och var lite narcissistiskt. Iallafall så bestämde han sig för att rota igenom min polares rum. Längst ner i byrålådan låg det två Kraftwerk album, fy satan vilket helvete det blev. Det slutade med att det blev slagsmål och min polare som hade Kraftwerk albumen blev ”avstängd” från kretsen”

Också hänt att en hårdrock polare tagit hem synth tjejer, då tog det också hus i helvete bland kompisarna

Kommer ihåg att det blev storbråk mellan en hårdrockar kille och synth brud,
Hårdrockaren lappa till bruden extremt hårt, det var blod överallt

Kommer även ihåg att hårdrockarna brukade stanna kanske 9-10 åringar på skolgården för att fråga om dom var synthare eller hårdrockare

Berätta gärna ni nu om era tonårsminnen från dessa hårdrock vs synth tider
Citera
2020-03-12, 04:05
Bannlyst
vilka minnen.. hehe.. .. ja fick själv spö som ungdom när ja råkade vissla melodin av nån radiodänga som hårdrocksgrabbsen ej gillade... hehe... alkoholen hjälpte såklart till den också.. .. hehe..

Mvh Johan
Citera
2020-03-12, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av draganoni
Berätta om era minnen av hårdrockarna vs synthare
Så j*#la kul o höra på asså

Jag kan börja

Var 14-15 år, jag och några polare söp i den lokala parken i kommunen, varav några hårdrockare sätter sig nära oss, sen kommer syntharna, det blir bråk och en stor hårdrockare jagar en liten synthare, jävligt kul syn alltså.

Nästa historia är inte min utan fick höra den av en kompis

”skulle sova hos en polare, var väl 16 ungefär. Min polare var nere i köket och hjälpte hans lillasyster som kommit hem helt dyngrak, min andra polare som också skulle sova över där var en väldigt speciell kille.
Han hade kontrollbehov och var lite narcissistiskt. Iallafall så bestämde han sig för att rota igenom min polares rum. Längst ner i byrålådan låg det två Kraftwerk album, fy satan vilket helvete det blev. Det slutade med att det blev slagsmål och min polare som hade Kraftwerk albumen blev ”avstängd” från kretsen”

Också hänt att en hårdrock polare tagit hem synth tjejer, då tog det också hus i helvete bland kompisarna

Kommer ihåg att det blev storbråk mellan en hårdrockar kille och synth brud,
Hårdrockaren lappa till bruden extremt hårt, det var blod överallt

Kommer även ihåg att hårdrockarna brukade stanna kanske 9-10 åringar på skolgården för att fråga om dom var synthare eller hårdrockare

Berätta gärna ni nu om era tonårsminnen från dessa hårdrock vs synth tider
Runt 83 -84 var jag 15 år gilla hårdrock fick T-shirt av en vän personligt Venom welcome to hell inget väsen bland vänner vi lyssna på olika alla.men raggare gilla absolut inte denna Tshirt speciellt en som skrek satanist å en massa skit tror till å med han kalla mej knarkare skulle ge mej stryk om jag visa mej mej flera gånger med skiten på mej.berätta detta för min morbror som själv va raggare då.blev iaf inte jag som åkte på stryk
Citera
2020-03-13, 04:52
Moderator
MondoBizarros avatar
Musik: allmänt --> Musik: listor, rekommendationer och omröstningar
/Moderator
Citera
2020-03-14, 23:34
Medlem
Juste! Det var synth konsert i Stockholms stad varav några hårdrockare kommer släpandes med en stor högtalare med ”fast as a shark” av accept,
Citera
2020-03-17, 23:30
Medlem
Ingen som har några roliga minnen att bjuda på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in