• 2
  • 3
2020-04-23, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Kan vara en tillfällighet. Masskapade trollkonton har nog inga avatarer.

Kan vara för att känna igen varandra. Kanske inte är någonting. Tycker bara det är udda att 4-5 personer väljer samma bild, som inte är aktuell på något sätt.
Citera
2020-04-24, 01:24
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Kolla Trolljägarna på Viaplay där får man en liten inblick i hur troll tänker, en sak många verkar ha gemensamt är att det är vuxna som bor hos deras föräldrar.

Nej. Jag har inte sett alla avsnitt då programmet är bland den sämsta skit som producerats senaste tio åren, men något troll har de inte haft med i ett endaste avsnitt jag sett.

Det programmet borde hela "Robban och AFA hänger ut anonyma, halvanonyma eller självoutade ärliga haters, stalkers och icke-sossar, och en och annan högstadiemobbare och lite vanligt folk".

Att PekkaPikka45 tycker att nån bloggerska är vidrig och skriver "du är vidrig" är motsatsen till att trolla. Det är oartigt, det är elakt och det kanske är onödigt, men det är fan inte att trolla.
Citera
2020-04-24, 01:56
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
...

Någon mer som fått samma intryck?

Jag har noterat ett konto som skulle kunna syssla med det du beskriver. Svårt att förhindra som fenomen om det sker organiserat.

Bäst är väl posta motbevis och även citera de som svalde betet med alla cylindrar och be dem vara mer källkritiska nästa gång. Men de flesta tenderar att tro på sånt som bekräftar ens världsbild och misstro bevis på motsatsen.

Underlättar inte när vissa saker som inte låter så dramatiska visar sig vara blaj och påståenden om våldtäktsmän som får tre månaders fängelse och slipper utvisning visar sig vara sanna.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in